Porady Życie zawodowe W jakich sytuacjach powinieneś wyciszyć telefon?
28.02.2019  | 5 min czytania

W jakich sytuacjach powinieneś wyciszyć telefon?

28.02.2019  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(3)

Uczestniczysz w szkoleniu. Nagle słyszysz dzwonek telefonu komórkowego. Po chwili wypowiedź trenera ponownie zostaje przerwana – tym razem przez sygnał świadczący o tym, że jeden z uczestników otrzymał sms. W takich warunkach koncentracja jest niemożliwa.   

Kultura osobista obowiązuje wszędzie, również w pracy. O tym, że jesteś dobrze wychowany i szanujesz współpracowników oraz klientów, może świadczyć m.in. Twój strój, słownictwo lub… uruchamianie w komórce trybu „wibracje”. Wycisz telefon, kiedy:

  • Wykonujesz obowiązki

Nie każdy pracownik odbiera telefony w godzinach pracy. Jeśli nie musisz prowadzić rozmów służbowych, nie korzystaj z komórki lub staraj się to robić tylko podczas przerw. Taka postawa będzie świadczyć o Twoim profesjonalizmie i pomoże Ci w budowaniu marki osobistej.

6 kroków do zbudowania marki osobistej

  • Uczestniczysz w oficjalnym spotkaniu

Rozmowa kwalifikacyjna, spotkanie z szefem lub klientem, wykład – to przykładowe sytuacje, w których nie powinno się korzystać z telefonu komórkowego. Aby uniknąć rozproszenia, warto wyłączyć urządzenie. Jeśli takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, bo np. zamierzasz korzystać z kalendarza lub innej aplikacji mobilnej, możesz uruchomić tryb samolotowy.

  • Bierzesz udział w szkoleniu

Na szkolenie przychodzi się po to, by zdobywać wiedzę. Dzwonek telefonu może przeszkodzić nie tylko Tobie czy innym uczestnikom, ale również prowadzącemu. Trudno skoncentrować się na wystąpieniu, jeśli na sali nie panuje cisza.

  • Pracujesz w zespole

Dźwięk dzwonka, który rozlega się co jakiś czas, może dekoncentrować współpracowników, nawet jeśli nie odbywasz rozmów telefonicznych, ale np. wymieniasz z kimś wiadomości tekstowe. Skupienie rozproszonej uwagi na nowo nie jest proste i zajmuje czas, który można by poświęcić na realizację zadań.

Irytujące nawyki współpracowników – jak z nimi walczyć?

  • Chcesz skoncentrować się na zadaniach

Zajmowanie się prywatnymi sprawami w czasie pracy może sprawić, że będziesz zmuszony zostawać w biurze „po godzinach”. Trudno jest sprawnie i bezbłędnie wykonywać zadania, kiedy ciągle ucieka się myślami, zerka w stronę aplikacji, komunikatów, powiadomień i smsów. Ograniczenie lub zrezygnowanie z korzystania z telefonu pomoże Ci efektywniej wykorzystywać godziny, którymi dysponujesz. Być może sprawi również, że będziesz czuł się mniej zmęczony.  

6 prostych sposobów, dzięki którym poradzisz sobie z rozpraszaczami uwagi

  • Znajdujesz się w miejscu publicznym

Nie zawsze wykonuje się obowiązki w siedzibie firmy. Możesz np. jechać w delegację pociągiem lub innym, publicznym środkiem transportu. Głośny sygnał komórki, który rozlega się co jakiś czas, może przeszkadzać współpasażerom, którzy mają prawo podróżować w komfortowych warunkach.

Wyciszenie telefonu kosztuje niewiele wysiłku, a może pozytywnie wpłynąć na samopoczucie osób znajdujących się w Twoim otoczeniu, a także… usprawnić Twoją pracę.  

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
 

Oceń artykuł