Uwaga, maruda na pokładzie

Kategoria
┼╗ycie zawodowe

Autor wpisu
admin
Kategoria: ┼╗ycie zawodowe

Indignant newsWsz─Ödzie dobrze, gdzie nas nie ma ÔÇô pod tymi s┼éowami z pewno┼Ťci─ů mog┼éoby si─Ö podpisa─ç wielu polskich pracownik├│w. Aby odreagowa─ç stres, lubimy ponarzeka─ç na obowi─ůzki, pensj─Ö, szefa, klient├│w czy korki w drodze do firmy. Ale s─ů te┼╝ w┼Ťr├│d nas marudy wybitne ÔÇô zawsze wszystko jest na ÔÇ×nieÔÇŁ.

 

A to na recepcji zosta┼é za wolno obs┼éu┼╝ony, a to mijaj─ůcy go na korytarzu kolega zrobi┼é nie tak─ů min─Ö, jak powinien. Szef zleci┼é zadanie ÔÇô oczywi┼Ťcie nieciekawe. Klient chce o co┼Ť dopyta─ç ÔÇô oczywi┼Ťcie, uwzi─ů┼é si─Ö! Wp┼éyn─Ö┼éa na konto premia ÔÇô oczywi┼Ťcie za niska. Nawet wyjazd integracyjny odby┼é si─Ö nie tam, gdzie by si─Ö chcia┼éo. Tak to w┼éa┼Ťnie bywa z firmowymi marudami.

 

Na starcie us┼éysza┼éam, ┼╝e pieni─ůdze s─ů marne, ┼╝e nie warto si─Ö stara─ç, ┼╝e szef za bardzo wymagaj─ůcy, polecenia wzi─Öte z kosmosu, a zesp├│┼é to plotkarze. Gdy dzieli┼éam si─Ö swoimi pomys┼éami na projekty, to s┼éysza┼éam, ┼╝e ÔÇ×to nie przejdzieÔÇŁ. To odbiera┼éo entuzjazm i energia od razu s┼éab┼éa. Najgorsze jest to, ┼╝e ta osoba tkwi┼éa w firmie ju┼╝ dobrych kilka lat, a realia wcale nie by┼éy tak tragiczne, jak je przedstawia┼éa ÔÇô swojego wsp├│┼épracownika wspomina Ma┼égorzata, kt├│ra by┼éa zatrudniona w polskim przedsi─Öbiorstwie o ┼Ťredniej wielko┼Ťci.

 

Spotykaj─ůc na swojej drodze ÔÇ×wampir├│w energetycznychÔÇŁ, dobrze jest wi─Öc zweryfikowa─ç ich wersj─Ö zdarze┼ä i interpretacj─Ö fakt├│w. Je┼Ťli ju┼╝ wiemy, ┼╝e s─ů przejaskrawione, warto skupi─ç si─Ö na swoich emocjach i zadaniach do wykonania tak, aby nastr├│j nam si─Ö nie udzieli┼é.

 

Od razu mi lepiejÔÇŽ

Nawet je┼Ťli lubimy swoj─ů prac─Ö i ch─Ötnie do niej chodzimy, i tak narzekanie nie jest nam obce. Dra┼╝ni─ç nas mo┼╝e mn├│stwo mniejszych i wi─Ökszych spraw: od ha┼éasu za oknem biurowca przez smak obiad├│w w firmowej sto┼é├│wce po styl zarz─ůdzania i niezrozumia┼ée decyzje prze┼éo┼╝onych. O swoich frustracjach najcz─Ö┼Ťciej opowiadamy w domu, naszym bliskim oraz znajomym. To co┼Ť w rodzaju ÔÇ×katharsisÔÇŁ ÔÇô wylewamy nasze ┼╝ale, chcemy by─ç zrozumiani i pocieszeni. Na cz─Ö┼Ť─ç kwestii nie mamy wi─Ökszego wp┼éywu, wi─Öc w ten spos├│b okazujemy te┼╝ nasz─ů bezradno┼Ť─ç.

 

Narzekanie jest pass├ę?

Jak pokazuje badanie Weber Shandwick, 56 procent pracownik├│w broni swoich pracodawc├│w w rozmowach z rodzin─ů i przyjaci├│┼émi czy w przestrzeni publicznej, np. na blogu. Internet sta┼é si─Ö pot─Ö┼╝nym ┼║r├│d┼éem wymiany informacji r├│wnie┼╝ o miejscach pracy. Z badania wynika, ┼╝e po┼éowa wiadomo┼Ťci, film├│w czy zdj─Ö─ç, kt├│re pracownicy publikuj─ů w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych dotyczy w┼éa┼Ťnie pracodawc├│w. Przyk┼éadowo, 39 procent pracownik├│w zamieszcza w sieci pozytywne komentarze na temat firmy, w kt├│rej pracuje.

 

O tym, ┼╝e zadowolony pracownik to najlepsza reklama dla marki, przekonuje si─Ö coraz wi─Öcej przedsi─Öbiorstw. Dbaj─ůc o personel i przyjazn─ů atmosfer─Ö mog─ů zyskuj─ů lojalno┼Ť─ç, kt├│ra widoczna jest zar├│wno w ┼Ťwiecie realnym, jak i wirtualnym.

 

A Wam cz─Östo zdarza si─Ö narzeka─ç na prac─Ö?

 

Oceń artykuł


Narz─Ödzia