Porady Życie zawodowe Praca w dobrej atmosferze, jak to zrobić?
16.01.2017  | 5 min czytania

Praca w dobrej atmosferze, jak to zrobić?

16.01.2017  | 5 min czytania
Autor wpisu Maja Gojtowska
Ocena treści
(5)

Atmosfera to jeden z najczęstszych powodów motywujących do zmiany pracy (zaraz za wynagrodzeniem i możliwościami rozwoju). W badaniu Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” jako główny czynnik zachęcający do poszukiwania nowych wyzwań zawodowych wskazało ją aż 23% badanych.  Ale co tak naprawdę oznacza dobra atmosfera pracy? Warto pamiętać, że dla każdego pracownika może składać się na nią co innego.

Memy dla dobrej atmosfery

Firmą, która bez wątpienia słynie ze swojej dobrej atmosfery pracy jest… Google. Jak piszą w książce „Jak działa Google?” Eric Schmidt i Jonathan Rosenberg- „Kulturę promującą dobrą zabawę […] wyróżnia jedna kluczowa zasada: wszystko może być źródłem radości.” W ich opinii wspólna zabawa i fun w pracy jest podstawą dobrej atmosfery. Firma tworzy pracownikom wręcz wymarzone warunku do działania. Biura Google wyposażone są we wszystko o czym tylko można pomarzyć, od wygodnych mebli, sal zabaw z piłkarzykami i stołami do ping-ponga, po zjeżdżalnie i kapsuły snu. Organizację wyróżnia też otwartość w komunikacji z pracownikami. W wewnętrznej sieci Google’a działa strona o nazwie Memegen, która (jak piszą autorzy książki) „służy do tworzenia memów – czyli zdjęć opatrzonych dosadnymi komentarzami – i głosowania na dzieła kolegów. Memegen dał googlersom nową możliwość połączenia zabawy z wyrażaniem ciętych opinii na temat sytuacji w firmie i odniósł niesamowity sukces.”

Sprawdź 5 powodów do uśmiechu w pracy (i nie tylko!) >>

Każdy postrzega ją inaczej

Warto pamiętać, że dobra atmosfera dla różnych osób może oznaczać co innego. – W pracy szukam przyjaciół. Chcę by firma wspierała budowanie relacji wewnątrz zespołu, promowała wspólne wyjścia do kina, czy tworzone przez pracowników sekcje zainteresowań np. sportowych – mówi Krystian, programista. Częste imprezy integracyjne, popołudniowe wyjścia czy właśnie tematyczne grupy –organizowane są w coraz większej liczbie firm.

Dla mnie dobra atmosfera pracy oznacza łatwość komunikacji. Cenię, gdy firma kładzie duży nacisk na dialog z pracownikami i stwarza ku temu wiele okazji. Chcę wyrażać swoją opinię na temat zmian, strategicznych decyzji, czy moich potrzeb częściej niż podczas dorocznego badania opinii pracownika – mówi Dominika, zajmująca się marketingiem. Na oddawanie w ręce pracowników narzędzi, które zachęcają do dialogu i ciągłego angażowania pracowników w decyzje biznesowe firmy również decyduje się coraz więcej organizacji. Dzieje się tak m.in. dzięki popularyzacji wewnętrznych serwisów społecznościowych czy chatów.

Moim marzeniem jest praca w firmie, która może pochwalić się biurem z prawdziwego zdarzenia. Myślę, że takie miejsce buduje atmosferę i wspiera kreatywne myślenie. Moje codzienne obowiązki są dość przewidywalne, ale też wymagające. Chciałabym wykonywać je w miejscu, gdzie zawsze znajdę przestrzeń do odpoczynku, cichej pracy czy aktywnego relaksu przy konsoli czy piłkarzykach – mówi Joanna, księgowa.  Biur jak z żurnala jest coraz więcej. Te najciekawsze pokazywaliśmy Wam niedawno na łamach kariera.pracuj.pl. Zobaczycie sami>>

Zobacz, jak poskromić toksycznych współpracowników >>

Jeśli nie można zmienić atmosfery

Pamiętajcie też, że jeśli atmosfera w Waszej pracy Wam doskwiera, zawsze można zmienić… pracę. Sprawdźcie, jakie oferty czekają na Was już dziś na Pracuj.pl.

Oceń artykuł