Poczucie humoru – ważny atut pracownika

Kategoria
Życie zawodowe

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Życie zawodowe

Śmiech dotlenia organizm, redukuje napięcie i uaktywnia mięśnie. Szczere rozbawienie jest zaraźliwe i sprawia, że dobroczynne działanie śmiechu rozprzestrzenia się, dlatego warto śmiać się jak najwięcej. Dzięki temu poprawia się atmosfera i relacje w firmie. Pogodne usposobienie może mieć wpływ również na Twoje szanse na rynku pracy.

Umiejętność rozbawiania innych świadczy o inteligencji

Aby zrozumieć niektóre żarty, dostrzegać zabawne sytuacje rozgrywające się wokół nas i formułować celne riposty, trzeba wykazać się spostrzegawczością, umiejętnością abstrakcyjnego myślenia i refleksem. Poczucie humoru często idzie w parze z wysokim ilorazem inteligencji. Choć nie jest ono czynnikiem kluczowym dla pracodawców, ma spore znaczenie.  

7 cech świadczących o inteligencji pracownika

Zabawny pracownik mile widziany

Oczekujemy zaangażowania, dynamizmu i ogromnej dawki poczucia humoru.

– fragment oferty pracy dla managera sprzedaży.

Od kandydatów oczekujemy: (…) ciekawości świata i ludzi, doświadczenia w kontaktach z klientami, optymizmu i poczucia humoru.

– fragment oferty pracy dla asystentki oddziału w firmie z sektora finansów.

Wymagania: (…) dobra znajomość języka angielskiego w piśmie, znajomość pakietu Microsoft Office (lub inny pakiet biurowy) i narzędzi do edycji grafik, umiejętność pracy pod presją czasu, poczucie humoru.

– fragment oferty pracy dla specjalisty ds. platform VOD.

Pracodawcy przykładają dużą wagę do doświadczenia i wykształcenia, ale ważne są dla nich też kompetencje miękkie oraz predyspozycje i cechy osobowości. Istotną rolę odgrywa np. poczucie humoru. Zatrudniając osobę o pogodnym usposobieniu, która potrafi wywoływać uśmiech na twarzach innych ludzi, pracodawca może osiągnąć liczne korzyści:

  • Śmiech rozładowuje napięcie, a osoba, która jest radosna, wzbudza sympatię. Ma to ogromne znaczenie w obsłudze klienta, pomaga także w budowaniu korzystnych relacji w zespole.

10 sposobów na dobre relacje ze współpracownikami

  • Istnieje prawdopodobieństwo, że pracownik, który potrafi się śmiać, lepiej radzi sobie ze stresem i niepowodzeniami niż ktoś, kto traktuje wszystko śmiertelnie poważnie.
  • Żarty i psikusy biurowe mogą wywierać korzystny wpływ na atmosferę w firmie.

Zachowaj granice dobrego smaku

Nie każdy dowcip jest zabawny. Żarty rozładowują napięcie i pomagają nawiązywać relacje pełne życzliwości pod warunkiem, że:

  • Nie są szyderstwem

Potrzeba upokarzania innych nie świadczy o inteligencji, ale o niskim poczuciu własnej wartości. Żartując, dobrze jest wykazywać się empatią.

  • Nie obrażają

Zamiast powtarzać wszystkie zasłyszane żarty, warto zastanowić się, czy kawał nie jest obraźliwy lub raniący uczucia innych osób.

  • Nie są wulgarne

Wulgaryzmy i naturalizm mogą zniechęcić do dalszej rozmowy. Warto powstrzymać się przed opowiadaniem dowcipów zawierających takie elementy.

 

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Oceń artykuł


Narzędzia