Śmiech dotlenia organizm, redukuje napięcie i uaktywnia mięśnie. Szczere rozbawienie jest zaraźliwe i sprawia, że dobroczynne działanie śmiechu rozprzestrzenia się, dlatego warto śmiać się jak najwięcej. Dzięki temu poprawia się atmosfera i relacje w firmie. Pogodne usposobienie może mieć wpływ również na Twoje szanse na rynku pracy.
Umiejętność rozbawiania innych świadczy o inteligencji
Aby zrozumieć niektóre żarty, dostrzegać zabawne sytuacje rozgrywające się wokół nas i formułować celne riposty, trzeba wykazać się spostrzegawczością, umiejętnością abstrakcyjnego myślenia i refleksem. Poczucie humoru często idzie w parze z wysokim ilorazem inteligencji. Choć nie jest ono czynnikiem kluczowym dla pracodawców, ma spore znaczenie.
7 cech świadczących o inteligencji pracownika
Zabawny pracownik mile widziany
Oczekujemy zaangażowania, dynamizmu i ogromnej dawki poczucia humoru.
- fragment oferty pracy dla managera sprzedaży.
Od kandydatów oczekujemy: (…) ciekawości świata i ludzi, doświadczenia w kontaktach z klientami, optymizmu i poczucia humoru.
- fragment oferty pracy dla asystentki oddziału w firmie z sektora finansów.
Wymagania: (…) dobra znajomość języka angielskiego w piśmie, znajomość pakietu Microsoft Office (lub inny pakiet biurowy) i narzędzi do edycji grafik, umiejętność pracy pod presją czasu, poczucie humoru.
- fragment oferty pracy dla specjalisty ds. platform VOD.
Pracodawcy przykładają dużą wagę do doświadczenia i wykształcenia, ale ważne są dla nich też kompetencje miękkie oraz predyspozycje i cechy osobowości. Istotną rolę odgrywa np. poczucie humoru. Zatrudniając osobę o pogodnym usposobieniu, która potrafi wywoływać uśmiech na twarzach innych ludzi, pracodawca może osiągnąć liczne korzyści:
- Śmiech rozładowuje napięcie, a osoba, która jest radosna, wzbudza sympatię. Ma to ogromne znaczenie w obsłudze klienta, pomaga także w budowaniu korzystnych relacji w zespole.
10 sposobów na dobre relacje ze współpracownikami
- Istnieje prawdopodobieństwo, że pracownik, który potrafi się śmiać, lepiej radzi sobie ze stresem i niepowodzeniami niż ktoś, kto traktuje wszystko śmiertelnie poważnie.
- Żarty i psikusy biurowe mogą wywierać korzystny wpływ na atmosferę w firmie.
Zachowaj granice dobrego smaku
Nie każdy dowcip jest zabawny. Żarty rozładowują napięcie i pomagają nawiązywać relacje pełne życzliwości pod warunkiem, że:
- Nie są szyderstwem
Potrzeba upokarzania innych nie świadczy o inteligencji, ale o niskim poczuciu własnej wartości. Żartując, dobrze jest wykazywać się empatią.
- Nie obrażają
Zamiast powtarzać wszystkie zasłyszane żarty, warto zastanowić się, czy kawał nie jest obraźliwy lub raniący uczucia innych osób.
- Nie są wulgarne
Wulgaryzmy i naturalizm mogą zniechęcić do dalszej rozmowy. Warto powstrzymać się przed opowiadaniem dowcipów zawierających takie elementy.