Porady Życie zawodowe Męski strój biznesowy – jakich błędów unikać?
10.11.2017 | 0 min czytania

Męski strój biznesowy – jakich błędów unikać?

10.11.2017 | 0 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(5)

Ubiór to jeden z elementów składających się na wizerunek pracownika. Choć w życiu zawodowym największe znaczenie ma fachowość, to strój również jest nośnikiem określonych treści. Wyraża np. szacunek do pracodawcy, współpracowników oraz klientów. Brak dbałości i niedopasowanie stroju do sytuacji – to przykładowe błędy, które mogą wpływać na to, jak jesteśmy postrzegani w środowisku pracy.

Strój biznesowy męski powinien być adekwatny do okoliczności, a jego poszczególne elementy - starannie dobrane. Negatywne wrażenie może natomiast wywołać:

  • Ignorowanie dress code’u

Przed rozpoczęciem pracy w nowym miejscu zorientujmy się, jakiego ubioru wymaga się od pracowników. Nie możemy ubierać się do pracy zbyt swobodnie, jeśli pracodawca oczekuje, że będziemy dobierać stroje zgodnie ze standardami biznesowymi. Styl biznesowy w męskim wydaniu to gładkie i ciemne garnitury – grafitowe, granatowe lub ciemnoszare. Obowiązkowym elementem jest również biała, jasna lub pastelowa koszula ze sztywnym kołnierzykiem. Krawaty powinny być gładkie, choć mogą również posiadać subtelne wzory. Ważne jest również eleganckie obuwie.   

  • Niechlujność

Pracownik - niezależnie od tego, czy ma na sobie strój biznesowy, casualowy czy sportowy - powinien wyglądać schludnie. Wyprane i uprasowane ubranie, czyste buty, odpowiednia fryzura – to minimum. Wygnieciona, krzywo zapięta koszula, marynarka, na której znajdują się liczne tłuste plamy czy zabłocone buty - sprawiają, że wyróżniamy się w negatywny sposób, wystawiając niekorzystne świadectwo firmie.

  • Nachalna kolorystyka i zbyt odważne wzornictwo

Nie powinniśmy pozwalać sobie na noszenie kolorowych koszul we flamingi, jeśli np. pracujemy w banku. Pracodawca ma prawo wymagać od nas tego, żebyśmy swoim zachowaniem i wyglądem świadczyli, że jesteśmy profesjonalistami. Nawet jeśli lubimy ekstrawaganckie, wyraziste dodatki, musimy zrezygnować z nich w czasie pracy. Godzenie się na określony ubiór nie jest przejawem konformizmu, ale szacunku wobec kultury organizacyjnej panującej w firmie.   

  • Krój niedopasowany do sylwetki

Aby dobrze czuć się w stroju biznesowym, musimy wybrać właściwy rozmiar. „Workowate” spodnie, marynarka zwisająca z ramion czy koszula ledwie dopinająca się na wydatnym brzuchu nie są dobrym wyborem. Niedopasowany strój może utrudnić nam nawiązywanie właściwych relacji np. z podwładnymi i klientami.

  • Źle dobrane dodatki

Kompletując biznesowy outfit, należy zadbać również o dodatki. Obuwie i pasek powinny mieć jednakowy kolor. Skarpetki nie mogą kontrastować z butami i spodniami. Wybierając się na firmowe zebranie, warto wziąć ze sobą elegancką teczkę, a nie plecak, który zabieramy na rowerowe wycieczki za miasto. Zimą ważne są również rękawiczki i szalik. Strój i dodatki, jakie mamy na sobie, muszą wzajemnie się dopełniać, tworząc harmonijną całość. Warto zwrócić uwagę także na perfumy, które nie mogą być np. zbyt intensywne i „ciężkie”.    

Oceń artykuł