Porady Życie zawodowe Jak skutecznie pracować w open space?
30.12.2019  | 5 min czytania

Jak skutecznie pracować w open space?

30.12.2019  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Praca w przestrzeni typu open space jest codziennością wielu pracowników. Nie każdy człowiek potrafi jednak dobrze funkcjonować i pracować, gdy wokół niego nieustannie toczą się rozmowy, dzwonią telefony i dochodzą różne inne dźwięki, które nie pozwalają na odpowiednią koncentrację. Istnieją jednak sprawdzone sposoby na to, by nawet w takim środowisku działać efektywnie.

Zasady etykiety w open space

Co nas rozprasza i jak sobie z tym radzić?

Wyobraźmy sobie taką sytuację: musimy dokończyć bardzo ważny projekt, a czas goni. Potrzebujemy maksymalnej koncentracji i spokoju, a tymczasem przy biurku obok toczy się ożywiona rozmowa, przeplatana głośnym śmiechem i dźwiękiem przychodzących co chwilę powiadomień w telefonie i na komputerze. Powiedzmy sobie szczerze: takie warunki nie sprzyjają skupieniu. 

7 kompetencji osobowych, które docenią pracodawcy

W biurze typu open space bardzo trudno o absolutną ciszę. Jednym ze sposobów na odcięcie się od hałasu może być zakup odpowiednich słuchawek, które tłumią dochodzące z zewnątrz dźwięki. Takie rozwiązanie warto zarezerwować na sytuacje, kiedy potrzebujemy szybko wykonać skomplikowane zadanie.

Open space – miejsce tortur czy kreatywna przestrzeń?

Jak efektywnie pracować?

Wszystkim pracownikom, którzy muszą koegzystować w przestrzeni open space, powinno zależeć na stworzeniu dla siebie i pozostałych kolegów oraz koleżanek komfortowych warunków. Dobrze jest zatem ustalić wspólne reguły i zasady. Pod rozwagę warto wziąć kwestie, takie jak:

  • optymalna dla wszystkich temperatura w pomieszczeniu
  • akceptowalna głośność dźwięków powiadomień, połączeń telefonicznych itp.
  • szanowanie cudzej prywatności i własności
  • ograniczenie zachowań, które dla pozostałych osób mogą być irytujące - mowa tu m.in. o zbyt głośnych rozmowach, ale też np. o jedzeniu przy biurku posiłków o intensywnym aromacie. 

Przyjaźń w pracy i po pracy – czy jest możliwa?

Etykieta i zasady dobrego wychowaniato podstawa, bez względu na to, czy pracujemy w open space, czy w oddzielnych pokojach. Traktujmy innych tak, jak sami chcielibyśmy, aby nas traktowano, a współpraca będzie układać się harmonijnie i bezproblemowo. 

Activity Based Working – nowy trend w biurach

Gdzie szukać ciszy?

Nawet przyciszone rozmowy mogą utrudniać niektórym osobom koncentrację. Jeśli cisza jest nam niezbędna, aby móc efektywnie realizować powierzone nam zadania, spróbujmy wykonywać pracę w godzinach, kiedy w biurze jest mało osób. Wczesne godziny poranne, pora lunchu oraz godziny wieczorne to tak zwane okresy spokoju. Warto też zastanowić się nad przesunięciem swoich godzin pracy i zaczynać ją nieco wcześniej bądź później. 

Trendy w pracy biurowej

Wpływ na naszą efektywność może mieć również sposób urządzenia miejsca pracy. Idealnie, jeśli możemy wybrać sobie biurko na rogu lub przy ścianie. Gdy taka decyzja nie zależy od nas, powinniśmy zadbać choćby o to, by oddzielić się od reszty biura ścianką działową lub wysokimi roślinami, które postawimy na biurku

Dobre maniery w pracy czyli 5 rzeczy, które denerwują Twoich współpracowników

Opracowanie planu dnia także jest pomocne w realizacji działań. Taki harmonogram pozwala określić swoje priorytety i trzymać się ich mimo chwilowego rozproszenia lub przymusowej przerwy w pracy.

Zwierzęta w pracy – świetne rozwiązanie, a może… utrudnienie?

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
 

Oceń artykuł