Porady Życie zawodowe Jak pisać CV na komputerze – praktyczne porady i darmowy kreator CV
19.12.2020  | 3 min czytania

Jak pisać CV na komputerze – praktyczne porady i darmowy kreator CV

19.12.2020  | 3 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(4)

Napisanie, a potem wysłanie życiorysu do potencjalnego pracodawcy to pierwsze kroki do zdobycia wymarzonej posady. Zadbaj więc o to, aby Twoja historia zawodowa miała nie tylko merytoryczną wartość. Zrób CV, które zaskoczy rekrutera! Zadbaj o edycję tekstu i wyróżnienie poszczególnych sekcji z doświadczeniem, wykształceniem czy umiejętnościami. Pomoże Ci w tym nasz program do robienia CV. Być może to dzięki niemu już wkrótce zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną!

Czego dowiesz się z artykułu?

• W jakim programie zrobić CV?
• CV – jak napisać je w 3 szybkich krokach?
• Kreator CV – darmowy sposób na stworzenie idealnego życiorysu

W jakim programie zrobić CV?

Profesjonalne CV najłatwiej i najszybciej możesz stworzyć w programie Microsoft Word, który zainstalowany jest na dyskach większości komputerów jako część pakietu MS Office. Pamiętaj jednak, że osoba, która będzie przeglądać Twój życiorys w wersji elektronicznej, może mieć starszą lub nowszą wersję programu bądź korzystać z pakietu Open Office.

W takim wypadku otwieranie pliku w innym programie może sprawić, że struktura dokumentu diametralnie się zmieni. Dlatego najbardziej bezpiecznym rozwiązaniem dla Ciebie będzie przygotowanie gotowego życiorysu w formacie PDF. Jeśli nie masz pakietu Adobe na swoim komputerze, wystarczy, że za pomocą wyszukiwarki znajdziesz konwerter i dosłownie w okamgnieniu wygenerujesz gotowy plik, który będzie gwarancją tego, że otworzy się poprawnie w takiej wersji, w jakiej został zapisany.

| Początek roku to dobry czas na wysłanie CV. Poznaj 4 powody!

CV – jak napisać je w 3 szybkich krokach?

Zachodzisz w głowę, jak napisać CV? Pamiętaj, że to Twoja wizytówka, która może zaważyć o zatrudnieniu. Zrób więc wszystko, aby była czytelna i przejrzysta. Podczas pisania życiorysu zawodowego na komputerze możesz natknąć się na drobne problemy techniczne, które stają się przyczyną błędów. Ich uniknięcie na szczęście nie jest trudne – należy tylko przestrzegać podstawowych zasad. Poświęć na stworzenie curriculum vitae tyle czasu, ile jest konieczne, ponieważ zaniedbania w tym względzie mogą świadczyć o braku Twojej sumienności i dokładności. Oto 3 podstawowe wskazówki, których powinieneś się trzymać, kiedy tworzysz od podstaw lub uaktualniasz swoje stare CV.

  1. Wykonaj podstawowe formatowanie tekstu

Wypełniłeś już wszystkie rubryki i wgrałeś zdjęcie do swojego CV? Teraz czas na formatowanie tekstu! Zrób to w taki sposób, aby był on przejrzysty i estetyczny. Zadbaj o wybór właściwej czcionki i ustaw odpowiednio szerokie interlinie. Najważniejsze jest wyjustowanie, tj. wyrównanie tekstu – wybór tej opcji sprawia, że zawartość dokumentu staje się bardziej czytelna.

  1. Przenieś pojedyncze wyrazy i spójniki do kolejnych wersów

Dobra praktyka redaktorska mówi, że wszystkie spójniki i krótkie wyrazy, które znajdują się na końcu wersu, należy przenieść do następnej linii. Najlepiej zrobić to przy użyciu tzw. „twardej spacji”. W programie MS Word wystarczy za jednym razem wcisnąć trzy klawisze: Ctrl + Shift + Spacja – i gotowe!

  1. Podziel stronę i sprawdź, czy nie popełniłeś błędów

Aby struktura CV była bardziej przejrzysta, możesz podzielić kartkę na pół. W tym celu wyszukaj na pasku przycisk „układ strony” i znajdź opcję „znak podziału”. Dzięki niej będziesz mógł zrobić w pliku kolumny czy np. dobrej jakości zdjęcie załączone do CV oblać przygotowanym wcześniej tekstem. Na koniec przeczytaj przynajmniej kilkakrotnie to, co napisałeś, aby wyeliminować ewentualne niedociągnięcia.

Najważniejsze jest wychwycenie błędów ortograficznych, stylistycznych i gramatycznych, choć warto uważać także na literówki. Te ostatnie możesz automatycznie podkreślić, używając funkcji autokorekty. Bądź jednak czujny – zdarza się, że program zamienia słowa, które nie są mu znane. Jeśli to możliwe, przed wysłaniem życiorysu do pracodawcy poproś także inne osoby o jego przeczytanie. Dodatkowe wskazówki są zawsze mile widziane!

| 5 elementów, które musisz sprawdzić przed wysłaniem CV

Kreator CV – darmowy sposób na stworzenie idealnego życiorysu

Jeżeli szukasz pracy, warto skorzystać z narzędzi i rozwiązań, które pomogą Ci szybciej znaleźć nowe zatrudnienie. Aby w prosty sposób stworzyć profesjonalne CV, możesz użyć np. darmowego kreatora Pracuj.pl, który dostępny jest online. To pomocne narzędzie, dzięki któremu masz do wyboru kilka  szablonów – znajdziesz w nim CV klasyczne, studenckie i techniczne. Gotowy wzór CV do wypełnienia, gdzie musisz jedynie wpisać swoje dane czy informacje o wykształceniu, doświadczeniu, celach zawodowych i umiejętnościach, pomoże Ci zaoszczędzić sporo czasu.

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Obsługa kreatora jest naprawdę prosta – przestrzegając instrukcji, sprawnie napiszesz swój życiorys, nawet bez znajomości programu MS Word. Na koniec narzędzie wygeneruje dla Ciebie plik w wymaganym formacie, który będziesz mógł od razu wydrukować. Już nie musisz zastanawiać się, jak napisać CV w Wordzie, aby wyglądało naprawdę schludnie. Darmowy program do pisania CV nie tylko usprawni cały cykl tworzenia życiorysu zawodowego, ale też sprawi, że Twoje dokumenty aplikacyjne będą wyglądać profesjonalnie i przejrzyście, zatem… do dzieła!

Twoje nowe CV jest już gotowe? Nie trać czasu – przejrzyj ogłoszenia i znajdź nową pracę na Pracuj.pl.

Cztery typy (złych) CV

Oceń artykuł