Porady Życie zawodowe Jak oszczędzać czas, szukając pracy
31.01.2017

Jak oszczędzać czas, szukając pracy

31.01.2017
Autor wpisu Maja Gojtowska
Ocena treści
(3)

Szukanie pracy jest zajęciem niezwykle czasochłonnym. Zanim przekroczysz próg nowej, wymarzonej firmy czekają Cię godziny przeglądania ofert pracy, wysyłania aplikacji, telefonicznych rozmów z rekruterami, a w końcu spotkań z potencjalnymi pracodawcami. Są jednak sposoby, dzięki którym poszukiwania pójdą dużo sprawniej.

- Szukam pracy, a właściwie staram się szukać. Zwyczajnie nie mam czasu na sprawdzanie nowych ogłoszeń i wysyłanie aplikacji. Staram się robić to regularnie, codziennie zaraz po przyjściu do pracy sprawdzam, co nowego pojawiło się w serwisach – opowiada Joanna, Radca Prawny z Krakowa. – Poranek, to jedynym moment, kiedy mogę poświęcić 5-10 minut na przejrzenie ofert. Później jestem zwyczajnie zmęczona – dodaje. Czy to mało?

Podobnie jak Joanna postępuje aż 37% Polaków. Wyniki badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” dowodzą, że zdecydowana większość poszukujących pracy na analizę ofert przeznacza od 1 do 2 godzin tygodniowo, a jedna czwarta tylko do godziny w skali całego tygodnia. Według ekspertów to zdecydowanie za mało, aby efektywnie szukać pracy.

- W poszukiwaniu pracy liczy się przede wszystkim systematyczność i regularność. Optymalnie byłoby założyć sobie, że poświęcamy na przeglądanie ofert, research rynku pracy co najmniej dwie, trzy godziny tygodniowo – wyjaśnia Konstancja Zyzik, Koordynator Zespołu ds. Rekrutacji z Grupy Pracuj. – Za regularnym przeglądaniem ofert powinno iść aktywne wysyłanie dobrze przygotowanych dokumentów aplikacyjnych. Warto w ich opracowaniu korzystać z narzędzi takich jak Kreator CV, dzięki czemu będziemy mieć pewność, że zawarliśmy w CV informacje kluczowe dla potencjalnego pracodawcy – dodaje Zyzik. Skuteczne poszukiwanie pracy wymaga konsekwencji i zaangażowania czasowego, dlatego dobrze jest na ten cel poświęcić więcej niż 2 godziny tygodniowo.

 

Do poszukiwań warto też  podejść z chłodną głową. Na rynku są bowiem rozwiązania, które znacząco ułatwią życie poszukującym pracy. Co zatem zrobić, by być na bieżąco z aktualnymi ofertami pracy i oszczędzać czas?

 

Korzystaj z aplikacji mobilnej i funkcji rekomendacji ofert pracy

Aplikacja mobilna Pracuj.pl dalej Ci pełen dostęp do ofert pracy w każdym miejscu. Możesz je przeglądać, stojąc w autobusie, tramwaju, w kolejce w sklepie czy podczas samotnego lunchu. Aplikacja daje możliwość zapisywania najciekawszych oferty, przesyłania ogłoszeń na e-mail i trzymania ręki na pulsie, dzięki powiadomieniom z najnowszymi i wygasającymi ofertami.

 

Aplikuj z telefonu

Sporym wyzwaniem dla osób poszukujących pracy jest to, że kiedy znajdą już ciekawą ofertę muszą na nią zaaplikować. A to wydaje się bardzo czasochłonne – trzeba włączyć komputer, odnaleźć CV, sprawdzić jego aktualność, napisać kilka słów o sobie i dopiero wysłać zgłoszenie. Na to jest też jednak sposób – można odpowiedzieć na każdą ofertę już z poziomu aplikacji mobilnej, w której masz zapisane swoje aktualne CV. Dzięki temu możesz  zaaplikować na interesującą ofertę za pomocą jednego kliknięcia.

Pamiętaj, że efektywne szukanie pracy wymaga połączenia wielu czynników: analizy ofert pracy, przygotowania dokumentów aplikacyjnych, umiejętności zaprezentowania siebie na rozmowie kwalifikacyjnej. Jednak najtrudniejsze są pierwsze kroki i znalezienie rozwiązań, które pozwolą nam przejść przez proces poszukiwań szybciej i sprawniej, dlatego pomogą Ci w tym:

  1. Aplikacja mobilna Pracuj.pl, z którą w łatwy i szybki sposób zaaplikujesz
  2. Powiadomienia mailowe z najświeższymi i wyselekcjonowanymi dla Ciebie ofertami pracy
  3. Kreator CV Pracuj.pl, w którym szybko stworzysz profesjonalny życiorys.
Oceń artykuł