Porady Życie zawodowe Jak nie zaspać do pracy? Sprawdź 6 oryginalnych pomysłów
10.07.2018 | 4 min czytania

Jak nie zaspać do pracy? Sprawdź 6 oryginalnych pomysłów

10.07.2018 | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(4)

Poranna pobudka to wyzwanie dla wielu pracowników. Trudności mogą mieć zwłaszcza te osoby, które zmieniły miejsce zatrudnienia, a wcześniej nie były przyzwyczajone do wstawania skoro świt. Aby nie zaspać do pracy, można ustawić kilka różnych alarmów lub skorzystać z uciekających budzików. Ważne są też motywatory, które pomagają zadbać o dobrą organizację czasu.

  • Kilka alarmów w telefonie

Masz trudności z wczesnym wstawaniem i boisz się, że w sennym amoku wyłączysz budzik? Ustaw kilka alarmów w swoim telefonie, które włączą się w odstępie 5 – 10 minut po sobie. Nawet gdy wyłączysz dźwięk pierwszego powiadomienia, to nie zdążysz zapaść w głęboki sen przed kolejnym alarmem.

Warto ustawić w budzikach różne dźwięki oraz regularnie je zmieniać. Dzięki temu Twój mózg nie przyzwyczai się do powtarzających się melodii i nie zaśpisz do pracy.

Co grozi za spóźnianie się do pracy?

  • Budzik ustawiony z dala od łóżka

Budzik ustawiony tuż przy łóżku może być Twoim wrogiem podczas porannej walki ze snem. Ustaw urządzenie jak najdalej od miejsca, w którym śpisz. Gdy alarm się uruchomi – nie uda Ci się wyłączyć go przez przypadek lub w półśnie. Konieczne będzie przemaszerowanie przez cały pokój lub mieszkanie, a do tego musisz... wstać z łóżka! W ten sposób szybko się rozbudzisz i będziesz w pracy punktualnie.

  • Maszyna do budzenia

Nietypowym i dość brutalnym rozwiązaniem jest budzenie śpiącej osoby przez specjalną maszynę. Urządzenie można kupić przez internet lub skonstruować samemu. Ważne, by umieścić sprzęt nad łóżkiem lub na najbliższej ścianie. Maszyna uruchamia się o ustawionej godzinie i... budzi śpiącą osobę uderzeniami lub wylewa na śpiocha zimną wodę.

Czy warto stać się rannym ptaszkiem?

  • Uciekający budzik

Łagodniejszym sposobem na wczesne wstawanie są tzw. uciekające budziki. Uruchamiają się o ustawionej porze budzenia i wydają głośne lub irytujące dźwięki. Aby wyłączyć alarm, konieczne jest zerwanie się z łóżka i... gonitwa za urządzeniem, które przemieszcza się po całym pokoju lub mieszkaniu. Niektóre budziki są wyposażone w specjalne części, które rozrzucane są po pomieszczeniu. Należy zebrać wszystkie fragmenty i umieścić je z powrotem w budziku, by móc  wyłączyć alarm. Taka pobudka pozwala zwalczyć chęć powrotu do łóżka na długo i pomaga rozbudzić cały organizm.

  • Ulubiona muzyka

Oprócz standardowych dźwięków wykorzystywanych w budzikach, można sięgnąć po ulubione piosenki, by poranne wstawanie było bardziej przyjemne. W urządzeniach typu radio czy telewizor możliwe jest automatyczne włączanie o określonej porze. Pozwól, by rano obudził Cię np. ulubiony kanał muzyczny lub stacja radiowa.

  • Poranne wyzwanie

Ciekawą propozycją na poranne wybudzenie jest narzucenie sobie wyzwania. Należy wymyślić dla siebie zadanie, które będzie trzeba zrealizować w przypadku zaspania do pracy lub przespania pobudki. Im bardziej nietypowe wyzwanie, tym większa motywacja do wstania z łóżka! Zadanie może przyjąć również formę kary, np. kto zaśpi do pracy, ten zmywa naczynia przez najbliższy tydzień. Metodę można wykorzystać również w bardziej przyjemny sposób i nagradzać się, np. wyjściem do kina lub ulubionym ciastkiem, gdy uda się wcześnie wstać.

Oceń artykuł