Jak na karuzeli, czyli public relations od kuchni

Kategoria
呕ycie zawodowe

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre艣ci 5/5 (1)
Kategoria: 呕ycie zawodowe
Ocena tre艣ci 5/5 (1)

Jest dynamicznie, r贸偶norodnie, w otoczeniu rozmaitych ludzi i z widokiem na rozw贸j. Zmieniaj膮 si臋 trendy i strategie, pojawiaj膮 si臋 nowe wyzwania. Nie mo偶na sta膰 w miejscu. Wchodz膮c na PR-ow膮 艣cie偶k臋 i zaczynaj膮c przygod臋 z komunikacj膮, koniecznie zapakuj do plecaka: kreatywno艣膰, umiej臋tno艣ci analityczne i organizacyjne, elastyczno艣膰 i otwarto艣膰 na nauk臋.

Nie ma monotonii, s膮 nowe znajomo艣ci

Na pewno si臋 nie nudz臋 i w艂a艣nie to najbardziej lubi臋 w tej pracy. Kolejne projekty i zadania za ka偶dym razem ucz膮 mnie czego艣 nowego 鈥 m贸wi Agnieszka, zajmuj膮ca stanowisko specjalisty ds. PR od pi臋ciu lat.

Jej zdaniem bran偶a wymaga ci膮g艂ej aktywno艣ci i zaanga偶owania.

Bior臋 udzia艂 w r贸偶nych szkoleniach i konferencjach, ucz臋 si臋 zagadnie艅 zwi膮zanych z social media i content marketingiem 鈥 wylicza Agnieszka.

PR kr臋ci si臋 niczym karuzela wok贸艂 rozmaitych obszar贸w. Trzeba wi臋c by膰 na bie偶膮co, aby dzia艂a膰 skutecznie i tworzy膰 efektywne strategie.

PR oznacza ci膮g艂y kontakt z lud藕mi, a to daje du偶o energii do dzia艂ania 鈥 m贸wi Magda, pracuj膮ca w biurze prasowym. Moje obowi膮zki nie polegaj膮 wy艂膮cznie na tworzeniu informacji prasowych i kontakcie z mediami. Uczestnicz臋 w organizacji r贸偶nych event贸w, wsp贸艂pracuj臋 z fundacjami i stowarzyszeniami.

Nie zawsze jest jednak przyjemnie. Czasami pojawiaj膮 si臋 te偶 sytuacje kryzysowe 鈥 nale偶y wtedy dzia艂a膰 szybko, pod presj膮 czasu i stresu.

Komunikacja z mediami dotyczy nieraz trudnych spraw, ale to jest naturalny element tej pracy. Trzeba mie膰 tego 艣wiadomo艣膰 鈥 m贸wi PR-owiec.

Adrenaliny nie brakuje

Specjalista ds. public relations kreuje wizerunek medialny danej osoby, firmy, organizacji. Jest po艣rednikiem pomi臋dzy swoim klientem a przedstawicielami 艣wiata medi贸w. Do jego obowi膮zk贸w nale偶y m.in. tworzenie i realizacja sp贸jnej strategii wizerunkowej, redagowanie materia艂贸w prasowych, organizowanie konferencji prasowych oraz prowadzenie szkole艅 dla pracownik贸w. Aby rozwija膰 si臋 w tym zawodzie, trzeba posiada膰 nie tylko kwalifikacje zdobyte w trakcie studi贸w. Licz膮 si臋 r贸wnie偶 inne kompetencje, np. umiej臋tno艣膰 formu艂owania my艣li i przelewania ich na papier, a tak偶e zdolno艣膰 panowania nad emocjami. Wed艂ug rankingu CareerCast PR-owiec to jeden z dziesi臋ciu najbardziej stresuj膮cych zawod贸w.

4 sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy

Charyzma i dobry warsztat, czyli czego wymagaj膮 pracodawcy

PR manager, specjalista ds. PR i junior consultant 鈥 to najbardziej poszukiwani pracownicy w bran偶y. Kompetencje, jakimi powinni wykazywa膰 si臋 kandydaci, r贸偶ni膮 si臋 w zale偶no艣ci od stanowiska.

Zdaniem Ewy Mittelstaed 鈥 prezesa zarz膮du w firmie Monday PR 鈥 osoba zajmuj膮ca stanowisko kierownicze powinna posiada膰 cechy i umiej臋tno艣ci dobrego managera. W jej opinii liczy si臋 przede wszystkim 鈥瀌ostrzeganie szerszego kontekstu (鈥), definiowanie i zrozumienie celu, charyzma, g艂臋boka wiedza, zaanga偶owanie (鈥), zdrowy rozs膮dek po艂膮czony z kreatywno艣ci膮 i elastyczno艣ci膮鈥.

聽Jak zauwa偶a Emilia Zakrzewska-Koszel 鈥 wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, od specjalisty ds. PR oczekuje si臋 鈥瀢iedzy z zakresu zastosowania tradycyjnych i nowoczesnych narz臋dzi PR, ale tak偶e wiedzybiznesowej oraz zdolno艣ci zarz膮dzania zar贸wno zespo艂em, jak i projektami鈥.

Marta Rogalska – specjalista ds. PR kszta艂c膮cy m艂odych adept贸w zawodu – uwa偶a, 偶e kandydat na stanowisko m艂odszego konsultanta powinien posiada膰 przede wszystkim 鈥瀌obry warsztat, czyli umiej臋tno艣膰 sprawnego pisania w r贸偶nych stylach i dla r贸偶nych odbiorc贸w鈥. Jej zdaniem niezb臋dne s膮 r贸wnie偶 kompetencje mi臋kkie, takie jak empatia, komunikatywno艣膰, otwarto艣膰 na ludzi, samodzielno艣膰 i umiej臋tno艣膰 wsp贸艂pracy. 聽

10 zasad pracy w zespole

Zarobki w Public Relations

5400 z艂 brutto 鈥 tyle w 2017 r. wynosi艂o przeci臋tne miesi臋czne wynagrodzenie specjalisty ds. PR. Znaczna cz臋艣膰 zatrudnionych 鈥 opr贸cz pensji 鈥 otrzymywa艂a tak偶e benefity. W艣r贸d najcz臋艣ciej przyznawanych korzy艣ci pozap艂acowych znalaz艂y si臋: prywatna opieka medyczna (49%), dofinansowanie zaj臋膰 sportowych (49%), dofinansowanie bilet贸w do kina, teatru itd. (28%), s艂u偶bowy telefon do cel贸w prywatnych (28%). Mediana p艂ac PR managera wynosi艂a 8300 z艂 brutto. Oznacza to, 偶e 50% pracownik贸w otrzymywa艂o ni偶sze, a 50% – wy偶sze wynagrodzenie. Benefity najcz臋艣ciej przyznawane przez pracodawc贸w to: prywatna opieka medyczna (50%), dofinansowanie zaj臋膰 sportowych (41%), s艂u偶bowy telefon do cel贸w prywatnych (22%) i ubezpieczenie na 偶ycie (21%). 聽

https://zarobki.pracuj.pl/stanowiska

Coraz wi臋cej ofert pracy

655 鈥 tyle ofert pracy dla PR-owc贸w opublikowano na Pracuj.pl w pierwszej po艂owie 2017 r. Wzrost w stosunku do analogicznego okresu wyni贸s艂 18%. W 2017 r. zapotrzebowanie rynku pracy na PR-owc贸w by艂o zr贸偶nicowane m.in. ze wzgl臋du na bran偶臋, w jakiej dzia艂a艂 pracodawca. Najwi臋cej ofert dotyczy艂o firm z obszar贸w: marketing, media, reklama. W pierwszej tr贸jce znalaz艂y si臋 r贸wnie偶: handel i sprzeda偶 oraz bankowo艣膰, finanse, ubezpieczenia. 聽

Lokalizacja firmy to kolejny czynnik wp艂ywaj膮cy na liczb臋 ofert pracy kierowanych do PR-owc贸w. W 2017 r. a偶 52% og艂osze艅 dotycz膮cych public relations odnosi艂o si臋 do Mazowsza. Kolejn膮 pozycj臋 w zestawieniu zaj臋艂a Ma艂opolska 鈥 z wynikiem 11%. 聽聽

Wi臋cej informacji na temat Public Relations mo偶na znale藕膰 w e-booku 鈥濸raca w PR: rynek i wymagania鈥, stworzonym przez Pracuj.pl i Prowly.

Praca w PR: rynek i wymagania [e-book]

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia