Porady Życie zawodowe Firma zachęci Cię do korytarzowych pogaduszek?
31.05.2017

Firma zachęci Cię do korytarzowych pogaduszek?

31.05.2017
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(5)

Nie od dzisiaj wiadomo, że komunikacja między pracownikami jest niezwykle istotna dla ich efektywnej pracy. Najnowsze badania pokazują, że o wiele większe znaczenie, niż się popularnie sądzi, ma jej nieformalny aspekt. Nie oficjalne spotkania czy maile, ale korytarzowe pogaduszki między pracownikami mogą być kluczowe dla wydajnej pracy!

Warto rozmawiać (w pracy)

Jak donosi serwis CareerBuilder, powołując się na badania prowadzone przez globalne korporacje, pracownicy, którzy gawędzą z kolegami w kuchni czy na korytarzu, są dużo bardziej efektywni komunikacyjnie i oszczędzają nawet 5 godzin tygodniowo, które w innym wypadku przeznaczyliby na formalne spotkania.

I chociaż samo badanie wyglądało z punktu widzenia pracowników dosyć niepokojąco - śledzono ich każdy krok w biurze - to jednak wnioski napawają optymizmem. W końcu któż z nas nie dowiedział się wielu pożytecznych zawodowo rzeczy, stojąc w kolejce po kanapkę w bufecie, a niekoniecznie uczestnicząc w długim i nudnym spotkaniu?

Darmowy lunch poprawi komunikację

BCG, jedna z firm prowadzących badania nad komunikacją między pracownikami, zdobytą wiedzę wykorzystuje w praktyce - swoje nowe biuro zaprojektowała tak, aby ułatwić spontaniczne rozmowy między pracownikami kosztem formalnych spotkań. Co więcej, oferuje ona w wybrane dni darmowe śniadania i lunche, aby zachęcić pracowników do rozmów!

Tymczasem wśród najistotniejszych czynników zabijających produktywność coraz więcej pracowników wskazuje … formalne spotkania. Długie, nudne, często mało efektywne, angażujące zbyt wiele osób i wybijające z rytmu pracy. Walczący o wydajność pracodawcy zaczynają dostrzegać ten problem. Czy oznacza to zmierzch formalnych spotkań na rzecz czysto spontanicznej, korytarzowej komunikacji?

Rozmowa rozmowie nierówna

Eksperci tak daleko nie idą - jest bowiem druga strona medalu. Wśród czynników zabijających efektywność pracowników pojawiają się nie tylko formalne spotkania, ale także … spontaniczne przerwy, wpadający na pogaduszki koledzy i biurowe plotki.

Kawa i plotki, czyli jak marnujemy czas w pracy >>

Wszystko zależy więc od tego, o czym rozmawiamy na korytarzu - nie ma co się łudzić, że każda rozmowa przy lunchu przełoży się na sukces firmy. Można jednak liczyć na to, że nowoczesne firmy coraz bardziej będą doceniały znaczenie nieformalnej komunikacji i jeszcze większą wagę przykładały do integracji pracowników. Nie ma bowiem wątpliwości, że wielu istotnych dla naszej pracy rzeczy można dowiedzieć się w … kuchni przy kawie.

Oceń artykuł