Porady Życie zawodowe Efektywny dzień pracy – unikaj tych rozpraszaczy!
15.05.2019  | 5 min czytania

Efektywny dzień pracy – unikaj tych rozpraszaczy!

15.05.2019  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Dzwoniący telefon i chaos na biurku to tylko przykładowe czynniki, które najbardziej rozpraszają nas w pracy. Powodują one znaczący spadek wydajności oraz poczucie zmarnowanego czasu. Wyciszenie komórki czy wyłączenie Internetu może pomóc w zwiększeniu efektywności, zwłaszcza jeśli mamy nawyk częstego sprawdzania poczty i zaglądania do social media.

Co powoduje, że nie możemy skoncentrować się na pracy?

Tylko nieliczni wykorzystują ośmiogodzinny dzień pracy w stu procentach. Większość z nas nagminnie się rozprasza, co minimalizuje naszą efektywność. Czynniki powodujące spadek koncentracji to:

  • Media społecznościowe

Jeżeli każdego dnia nieustannie zerkasz w telefon, sprawdzając co nowego dzieje się u Twoich znajomych – wyłącz Internet na czas pracy. Przeglądaj media społecznościowe rano – przed wyjściem z domu – albo w trakcie przerwy, by zminimalizować pokusę sprawdzania w czasie, gdy powinieneś zająć się swoimi obowiązkami.

  • Dzwoniący telefon

Prywatny i służbowy – dzwonek w telefonie powoduje obniżenie koncentracji. Wycisz swoją prywatną komórkę na czas pracy albo poproś swoich bliskich, by dzwonili do Ciebie jedynie w bardzo ważnych sprawach.

W jakich sytuacjach powinieneś wyciszyć telefon?

  • Rozmowy kolegów

Plotki, żarty i opowieści innych członków zespołu mogą przeszkadzać w wykonywaniu obowiązków. Choć nie samą pracą człowiek żyje, w firmie powinniśmy skupiać się na realizacji konkretnych zadań. Jeśli głośne rozmowy są dla Ciebie uciążliwe, możesz to zasygnalizować współpracownikom albo założyć słuchawki (najpierw upewnij się, że nie spotka się to z dezaprobatą kierownika).

  • Nadmierna kontrola ze strony przełożonego

Przełożony zaglądający do Twojego pokoju co kilkadziesiąt minut nie tylko Cię rozprasza, ale również stresuje. Pytania o postępy w realizacji projektu mogą zablokować twórcze myślenie i zniechęcić do pracy. Aby rozwiązać ten problem, zaproponuj kierownikowi, że o konkretnej porze dnia będziesz informować go o tym, co udało Ci się wykonać.

  • Głód

Burczy Ci w brzuchu, więc wychodzisz coś zjeść. Po drodze spotykasz kolegę z sąsiedniego pokoju, zaglądasz do innych pomieszczeń, a po powrocie do swojego biurka zapominasz, czym się zajmowałeś. Staraj się pilnować regularnych pór spożywania posiłków, by głód Cię nie rozpraszał. Miej zawsze przy sobie drobne przekąski, które uchronią Cię przed ciągłym odrywaniem się od aktualnie wykonywanego zadania.

7 pomysłów na śniadania do pracy

  • Nieporządek na biurku

Bałagan wokół Ciebie może nie sprzyjać efektywności. Uporządkuj wszystkie dokumenty, długopisy i inne akcesoria. Nadmiar przedmiotów na biurku czasami dekoncentruje, warto więc od czasu do czasu zrobić generalny remanent i na widoku umieścić tylko potrzebne gadżety.

Czasami dobrze jest zdecydować się na zmianę środowiska pracy i złożyć wypowiedzenie (umowy zlecenia na czas określony, nieokreślony czy umowy o pracę – to bez znaczenia).

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Oceń artykuł