Czy warto sta膰 si臋 rannym ptaszkiem?

Kategoria
呕ycie zawodowe

Autor wpisu
Maja Gojtowska Ocena tre艣ci 5/5 (1)
Kategoria: 呕ycie zawodowe
Ocena tre艣ci 5/5 (1)

dog owner in bedZ zegarem biologicznym trudno wygra膰. S膮 osoby, dla kt贸rych pobudka o 6 rano jest przyjemno艣ci膮, s膮 tacy, kt贸rzy z trudem zwlekaj膮 si臋 z 艂贸偶ka, nawet w okolicy po艂udnia. Poranne wstawanie ma jednak wiele plus贸w. I cho膰 nie namawiamy Ci臋 do rozpoczynania dnia zawsze w okolicy wschodu s艂o艅ca, to jednak spr贸bujemy zach臋ci膰 do jego wczesnego rozpoczynania.

 

Nasi stali czytelnicy wiedz膮, 偶e poranek niesie za sob膮 ogromn膮 si艂臋. Korzystaj膮 z niej celebryci, przedsi臋biorcy i liderzy najwi臋kszych mi臋dzynarodowych firm. Porannej godzinie (4:00) po艣wi臋cone zosta艂y nawet prezentacje na konferencji TED (Zobacz: The Museum of Four In The Mornign)!

 

艁atwo powiedzie膰 鈥 trudniej zrobi膰. Bo jak zmusi膰 si臋 do wstania przynajmniej oko艂o 7, kiedy nie艣wiadomie, przez sen przestawiamy budzik o kolejne 30 minut. Odpowied藕 jest prosta i brutalna jednocze艣nie. Poranna pobudka powinna wej艣膰 Ci w nawyk. Ile czasu to zajmie? Psychologowie nie s膮 co do tego zgodni. Popularny mit g艂osi, 偶e nawyk kszta艂tuje si臋 ju偶 po 21 dnia regularnie wykonywanej czynno艣ci. Jednak jak pokaza艂y wyniki bada艅 opublikowane w 鈥濫uropean Journal of Social Psychology鈥, 艣redni czas kszta艂towania nawyku to 66 dni (czyli mniej wi臋cej dwa miesi膮ce). Jednak r贸偶nice pomi臋dzy badanymi by艂y ogromne, od 18 do nawet 254 dni. Oznacza to, 偶e bardzo r贸偶nimy si臋 pod wzgl臋dem czasu potrzebnego na przyzwyczajenie si臋 i wykonywanie czynno艣ci automatycznie.

 

Czy gra o wcze艣niejsze wstawanie jest w og贸le warta 艣wieczki? Wiele argument贸w 艣wiadczy, 偶e tak!

 

艢niadanie na spokojnie

艢niadanie to najwa偶niejszy posi艂ek dnia. Niestety przez wiele os贸b jest wci膮偶 pomijany lub jedzony w biegu (p膮czek gryziony ukradkiem w samochodzie lub jogurt popijany ostro偶nie w autobusie). A przecie偶 wstaj膮c wcze艣niej mo偶esz zje艣膰 warto艣ciowe 艣niadanie, kt贸re doda Ci energii na ca艂y dzie艅.

 

Nauka j臋zyka obcego

Po pracy nie masz czasu i si艂y na wkuwanie obcych s艂贸wek? Otw贸rz podr臋cznik do nauki j臋zyka obcego przed prac膮. Tw贸j my艣l膮cy 鈥瀗a 艣wie偶o鈥 m贸zg b臋dzie pracowa艂 sprawniej i szybciej, a 艣niadanie b臋dzie i przyjemne, i po偶yteczne.

 

Czytanie ksi膮偶ki

A偶 63% Polak贸w nie przeczyta艂o w zesz艂ym roku ani jednej ksi膮偶ki. Te statystyki nie dziwi膮 Ci臋 wcale, bo Tobie te偶 gdy siadasz do wieczornej lektury oczy zamykaj膮 si臋 po przeczytaniu pierwszych 3 zda艅. Zacznij czyta膰 rano, po przebudzeniu! Podniesione statystyki czytelnictwa gwarantowane.

 

Sport

Aktywny odpoczynek i oddawanie si臋 hobby przek艂ada si臋 na wyra藕nie lepszy nastr贸j i zmniejsza stres. To udowodnione. Dobrym momentem na uprawianie sportu jest w艂a艣nie poranek. Zastan贸w si臋, czy w艣r贸d Twoich znajomych nie brakuje amator贸w porannego joggingu, fitness czy jogi. 膯wiczenia przed prac膮 skutecznie 艂aduj膮 akumulatory a偶 do p贸藕nego wieczora. Wi臋cej pomys艂贸w na aktywny odpoczynek znajdziesz tutaj.

A co Wy dodaliby艣cie do listy motywator贸w porannego wstawania?

 

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia