Porady Życie zawodowe 7 pomysłów na śniadania do pracy
13.09.2018  | 4 min czytania

7 pomysłów na śniadania do pracy

13.09.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Głód negatywnie wpływa na samopoczucie, ponieważ powoduje rozdrażnienie i utrudnia koncentrację. Pożywne śniadanie podnosi efektywność. Warto zadbać o to, by każdego dnia Twój lunchbox był pełen apetycznych i pożywnych smakołyków.

Im lepiej się odżywiasz, tym lepiej się czujesz. Dostarczając organizmowi cennych składników odżywczych, dbasz o zdrowie i minimalizujesz ryzyko wystąpienia chorób, takich jak otyłość czy zakrzepica.

Najczęstsze choroby pracowników biurowych

Warto zacząć dzień od sycącego i zdrowego śniadania, a do pracy zabrać ze sobą apetyczne przekąski, które posłużą za drugie śniadanie. Oto przykładowe propozycje:

  • Owoce

Banany, jabłka, winogrona, cytrusy i owoce sezonowe – są cennym źródłem witamin i minerałów. Zawierają również cukry proste, dzięki czemu dostarczają energii, nie obciążając układu pokarmowego. Urozmaiceniem mogą być też owoce suszone, bakalie, orzechy, migdały itd.

  • Koktajle / smoothie

Dobrze jest spożywać również przetworzone owoce. Można je rozdrabniać i mieszać z jogurtem, mlekiem albo wodą i lodem. Przykładowo: truskawkowo-bananowy koktajl to dobra alternatywa dla słodyczy i słodzonych napojów. Miks owocowo-warzywny to  prawdziwa bomba witaminowa – warto szukać inspirujących przepisów i łączyć ze sobą różne składniki. Gęste koktajle skutecznie sycą, a latem również chłodzą, dzięki czemu pomagają przetrwać upały.  

  • Sałatka

Sałata, pomidorki koktajlowe, aromatyczny sos i kawałki grillowanego kurczaka – to przykładowy przepis na najprostszą sałatkę. Inny pomysł: rukola, gruszka, ser mozzarella - całość polana oliwą. Kombinacji potrafi być bardzo dużo, warto sięgać po różnorodne owoce i warzywa. Jeśli chcemy, żeby sałatka była bardziej sycąca, możemy dodać np. kaszę jaglaną. Niekwestionowaną zaletą tego typu dań jest to, że przygotowuje się je bardzo szybko i można dodawać do nich ulubione składniki.

  • Kanapki

Są sycące i proste w przygotowaniu, ale to nie jedyna zaleta kanapek. Jeśli ich podstawowy składnik stanowi np. razowe pieczywo, to okazują się źródłem błonnika, który wspomaga trawienie i zapewnia uczucie sytości na kilka godzin.

  • Pudding

Do pracy można zabrać również pudding zrobiony np. z kaszy jaglanej. Wystarczy dodać owoce i / lub sok, by danie nie tylko znakomicie smakowało, ale również świetnie się prezentowało.

  • Placuszki

Ciekawym pomysłem mogą być aromatyczne placuszki wykonane np. z bananów, jajek, mąki i mleka. Można dodać do nich płatki owsiane albo orkiszowe. Ich przygotowanie jest banalnie proste, dzięki czemu zajmuje niewiele czasu.

  • Własne wypieki

Warto umieszczać w swoim lunchboxie również samodzielnie upieczony chleb lub bułeczki. Wypiekając je, masz pewność, że są zdrowe i nie zawierają żadnych konserwantów ani polepszaczy smaku.

Śniadanie jako benefit

Karnet na siłownię, służbowy samochód czy abonament w przychodni – to korzyści pozapłacowe, które często spotyka się w firmach. Zdarza się też, że pracownicy otrzymują śniadania jako dodatek do pensji. Jest tak np. we wrocławskiej firmie Trans.eu i w krakowskim Codewise. Osoby, które tam pracują, każdego ranka mogą raczyć się przysmakami z różnych części świata.

Benefity - czyli co motywuje pracowników?

Posiłki regeneracyjne – prawo pracy

Istnieją sytuacje, kiedy pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikom posiłek. Jeśli pracujesz pod ziemią lub wykonujesz zadania wymagające intensywnego wysiłku fizycznego, w okresie od 1 listopada przysługuje Ci posiłek regeneracyjny. Tak wynika z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie profilaktycznych posiłków i napojów.  

Posiłek regeneracyjny – komu się należy?

Kiedy kawa to za mało…

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
 

Oceń artykuł