Porady Życie zawodowe 6 sposobów na edukację ekologiczną w firmach
21.01.2020  | 5 min czytania

6 sposobów na edukację ekologiczną w firmach

21.01.2020  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Duże firmy coraz chętniej angażują się w akcje, których celem jest promowanie działań na rzecz ochrony środowiska i zasobów naturalnych. Organizacje, które kierują się nie tylko przesłankami ekonomicznymi, ale też podejmują wysiłki na rzecz ekologii, są postrzegane jako bardziej odpowiedzialne. Przedstawiamy przegląd dobrych praktyk.

Satysfakcja z pracy – Polska na tle Europy


Projekty edukacyjne, kampanie i akcje na rzecz ochrony środowiska mogą przynieść firmie wiele korzyści. To okazja, żeby wzmocnić wizerunek organizacji, integrować zespół, angażować się we wspólne działania i zwiększać poziom satysfakcji pracowników. 

Pracodawca społecznie odpowiedzialny – co zyskasz jako pracownik?

Wśród najczęściej spotykanych działań proekologicznych można wymienić:

  • Kampanie mailingowe

Za pośrednictwem poczty elektronicznej lub strony intranetowej rozsyłane są do pracowników informacje w formie newsletterów. Każdy taki list dotyczy innej tematyki. Może mówić np. o sposobach oszczędzania energii, zasadach segregacji odpadów czy też odpowiedzialnym korzystaniu z energii elektrycznej i wody.

Zmiany – dlaczego są dobre?

  • Stosowanie wlepek oraz informacyjnych plakatów i komiksów

Tego rodzaju działania polegają na umieszczaniu informacyjnych materiałów w miejscach, w których zużywana jest energia elektryczna, woda i innego rodzaju zasoby. Wlepki oraz plakaty i komiksy mają przypominać o tym, by korzystać z surowców odpowiedzialnie i oszczędnie.

Jak chcą pracować i awansować przedstawiciele pokolenia Z?

  • Urządzanie zbiórek

To dobry sposób, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym. Pracownicy przynoszą do firmy niepotrzebny sprzęt lub inne przedmioty i w ten sposób mają swój wkład w działania proekologiczne. Pieniądze uzyskane podczas takich zbiórek najczęściej są przeznaczane na zakup rzeczy przydatnych w firmie, więc zyskują na tym wszyscy.

5 sposobów na to jak NIE rozpoczynać dnia pracy

  • Organizowanie tematycznych warsztatów

W myśl zasady „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż – zapamiętam” coraz więcej firm decyduje się na rozbudzanie świadomości ekologicznej wśród swoich pracowników poprzez organizowanie ciekawych warsztatów. Do takich inicjatyw należą spotkania dotyczące ekologicznego gotowania oraz… ekologicznego sposobu jazdy samochodem. 

Rekruterze, zrób (dobre) wrażenie na kandydacie!

  • Organizowanie wyjazdów integracyjnych utrzymanych w ekologicznym klimacie

Uczestników takich wypadów angażuje się w różnego rodzaju akcje propagujące ekologiczne postawy. Może to być m.in. wspólne sadzenie drzew, sprzątanie brzegów rzek, parków miejskich albo lasów bądź budowanie i wieszanie na drzewach karmników dla ptaków. 

Myślisz o zmianie pracodawcy? 5 rzeczy, które musisz sprawdzić

  • Premiowanie pracowników, którzy do pracy dojeżdżają na rowerze

Propagowanie ekologicznych środków transportu to również popularny trend w organizacjach, którym zależy na budowaniu wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie. Pracownicy, którzy rezygnują z samochodów na rzecz rowerów, hulajnogi czy wreszcie – własnych nóg, mogą liczyć na różnego rodzaju gratyfikacje, takie jak premie, darmowe posiłki czy firmowe gadżety.

Open space – miejsce tortur czy kreatywna przestrzeń?

Firmy, którym bliskie są wartości proekologiczne, nie tylko przyczyniają się do polepszenia stanu środowiska naturalnego. Przedsiębiorstwa odpowiedzialne społecznie zyskują w oczach klientów świadomych ekologicznie, a tych nieustannie przybywa. 

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Oceń artykuł