Porady Życie zawodowe 5 rzeczy, które warto zrobić na początku roku
02.01.2017  | 5 min czytania

5 rzeczy, które warto zrobić na początku roku

02.01.2017  | 5 min czytania
Autor wpisu Maja Gojtowska
Ocena treści
(5)

Jak w każdym sporcie wyczynowym, również w pracy potrzebna jest rozgrzewka. Przed nami zupełnie nieznane 12 miesięcy. Tylko od nas zależy, czy wypełnimy je sukcesami. Aby wykorzystać je jak najlepiej, warto pierwsze dni stycznia, kiedy w biurze wciąż trwa około noworoczny rozgardiasz poświęcić na... przygotowania.

Oto 5 prostych rzeczy, które warto zrobić na początku roku. Dzięki nim będziesz lepiej, sprawniej i bardziej efektywnie działać przez kolejne 12 miesięcy.

Po pierwsze: zrób porządek na biurku

Nic tak nie rozprasza, jak sterty papierów piętrzące się na biurku. Nawet największe biurowe chomiki raz na jakiś czas powinny poświęcić chwilę czasu, na przywrócenie równowagi w swoim miejscu pracy. Stare notatki, wstępne wersje dokumentów, nieaktualne listy i pisma – po prostu zniszcz i wyrzuć. Inne dokumenty, umowy, rachunki – zarchiwizuj lub przekaż dalej. Jeśli masz trochę więcej czasu, nie ograniczaj się tylko do blatu biurka, ale przejrzyj też zawartość jego szuflad. Bez wątpienia zdziwi Cię ich pojemność!

Po drugie: odśwież swoją skrzynkę mailową

Początek nowego roku to doskonały moment na wprowadzenie w życie zasady zero mailbox. Stanowi ona, że skrzynka mailowa powinna być cały czas pusta lub prawie pusta. Oczywiście nie oznacza to, że przychodzące maile powinny być kasowane! W utrzymaniu porządku w skrzynce mailowej pomaga bieżąca archiwizacja przeczytanych wiadomości oraz ich rygorystyczna kategoryzacja i umieszczanie w dedykowanych folderach np. DO ZROBIENIA dla zadań, którymi należy zająć w ciągu najbliższych 2-3 dni, PILNE dla zadań priorytetowych czy FIRMOWE dla wszystkich ogólnofirmowych wiadomości takich jak newslettery, czy zaproszenia na imprezy integracyjne.

Po trzecie: wybierz inspirujące wydarzenia, w których chcesz wziąć udział

Nieważne czy będą to międzynarodowe konferencje, lokalne meetupy czy kameralne spotkania networkingowe. Już samo znalezienie takich wydarzeń jest ważne, a późniejszy udział w nich może sprawić, że wrócisz z głową pełną inspiracji i pomysłów do działania.

Sprawdź 6 prezentacji TED do obejrzenia przed rozmową o pracę >>

Po czwarte: zrób listę książek, które chcesz przeczytać w 2017 roku i… zabierz się do czytania

Możesz wziąć przykład z Marca Zuckerberga, który w 2015 roku w ramach swojej inicjatywy A Year Of Books przeczytał 23 książki (czyli jedną, co 2 tygodnie). Ale tak naprawdę wystarczy, że przeczytasz o jedną książkę więcej niż w roku poprzednim. Pamiętaj! Mole książkowe mają w życiu zawodowym łatwiej. Płynniej wypowiadają się podczas wystąpień publicznych, szybciej uczą się nowych rzeczy, są też bardziej kreatywne. Jeśli szukasz inspiracji skorzystaj z naszych podpowiedzi.

Po piąte: zaplanuj urlop

Dobrze usłyszałeś! Początek roku to najlepszy moment na planowanie urlopu. Weź do ręki kalendarz i sprawdź terminy tegorocznych… długich weekendów. Jeśli zabierzesz się za to odpowiednio wcześniej, na pewno uda Ci się wyprzedzić swoich kolegów w tej rywalizacji o najlepsze wakacyjne terminy. Pamiętaj, że planowanie wakacji to najlepszy sposób na walkę z holiday blues, czyli pourlopowej depresji. Wiele osób zmaga się z nią właśnie na początku roku, kiedy wróciło do biura po dłuższym świętowaniu w gronie najbliższych.

Oceń artykuł