5 porad dla pracownik├│w biurowych

Kategoria
┼╗ycie zawodowe

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: ┼╗ycie zawodowe

Pracownik biurowy przez wiele godzin wykonuje swoje obowi─ůzki w pozycji siedz─ůcej. Przy nieodpowiednich warunkach pracy – po┼é─ůczonych ze z┼éym od┼╝ywianiem ÔÇô mo┼╝e pojawi─ç si─Ö sk┼éonno┼Ť─ç do oty┼éo┼Ťci oraz chor├│b uk┼éadu kr─ů┼╝enia. Niewietrzone pomieszczenia i nieczyszczone biurka mog─ů doprowadzi─ç do infekcji oraz alergii.

Wed┼éug definicji, pracownik biurowy zajmuje si─Ö koordynowaniem pracy biura, porz─ůdkowaniem dokumentacji firmowej, obiegiem wa┼╝nych dokument├│w itp. Warunki zwi─ůzane z bezpiecze┼ästwem i higien─ů pracy w biurze reguluj─ů przepisy Kodeksu pracy.

  • Pracuj w odpowiedniej pozycji

Wykonuj─ůc prac─Ö w pozycji siedz─ůcej, cz─Östo przed ekranem komputera, zwr├│─ç uwag─Ö na u┼éo┼╝enie swojego cia┼éa. Oprzyj si─Ö wygodnie na krze┼Ťle b─ůd┼║ w fotelu i staraj si─Ö poprawia─ç swoj─ů pozycj─Ö za ka┼╝dym razem, gdy zaczniesz si─Ö nadmiernie pochyla─ç. Po pewnym czasie proste siedzenie wejdzie Ci w nawyk. Pami─Ötaj r├│wnie┼╝ o odpowiedniej odleg┼éo┼Ťci twarzy od monitora po to, by chroni─ç sw├│j wzrok. Kodeks pracy zawiera przepisy dotycz─ůce odpowiedniej ergonomii stanowiska biurowego. Je┼Ťli Tw├│j pracodawca ich nie zapewnia ÔÇô masz prawo zg┼éosi─ç to do Inspekcji Pracy.

7 najwa┼╝niejszych zasad ergonomii pracy

  • Zdrowo si─Ö od┼╝ywiaj

Pracownicy, kt├│rzy wykonuj─ů prac─Ö w pozycji siedz─ůcej, cz─Ö┼Ťciej nara┼╝eni s─ů na choroby zwi─ůzane z oty┼éo┼Ťci─ů oraz problemami kr─ů┼╝enia krwi. Zrezygnuj ze s┼éodkich batonik├│w i niezdrowych fast-food├│w na rzecz owoc├│w i warzyw. Pami─Ötaj r├│wnie┼╝ o nawadnianiu organizmu ÔÇô najlepiej sprawdzi si─Ö czysta, niegazowana woda. Regularne posi┼éki oraz napoje pozytywnie wp┼éyn─ů na prac─Ö Twojego m├│zgu, ┼éatwiej b─Ödzie Ci si─Ö skoncentrowa─ç na trudnych zadaniach i wykonasz je z lepszym rezultatem.

  • Zadbaj o ┼Ťwie┼╝e powietrze

Praca w zamkni─Ötym i niewietrzonym pomieszczeniu doprowadzi do uczucia duszno┼Ťci, senno┼Ťci oraz spadku energii. Nagromadzenie drobnoustroj├│w we wdychanym powietrzu jest bardzo wysokie, przez co ┼éatwo z┼éapa─ç choroby oraz nabawi─ç si─Ö alergii. Aby temu zapobiec, warto pami─Öta─ç o regularnym wietrzeniu pomieszcze┼ä i otwieraniu okien w biurze. ┼Üwie┼╝e i rze┼Ťkie powietrze poprawi Tw├│j nastr├│j, a nadmierna senno┼Ť─ç zostanie zast─ůpiona przyp┼éywem energii. Gdy w Twoim miejscu brakuje dost─Öpu do okna ÔÇô co pewien czas w┼é─ůczaj klimatyzacj─Ö, by zapewni─ç przep┼éyw powietrza.

6 rzeczy, kt├│re cz─Östo przeszkadzaj─ů w pracy biurowej

  • Ruszaj si─Ö

Wiele godzin pracy w pozycji siedz─ůcej mo┼╝e doprowadzi─ç do przewlek┼éych b├│l├│w kr─Ögos┼éupa oraz g┼éowy. Staraj si─Ö jak najcz─Ö┼Ťciej wstawa─ç z krzes┼éa, ┼╝eby np. napi─ç si─Ö wody. Wykorzystuj przerwy mi─Ödzy zleceniami do ─çwicze┼ä. Wykonanie kilku sk┼éon├│w i skr─Öt├│w cia┼éa pozwoli pozby─ç si─Ö uczucia odr─Ötwienia. Wp┼éynie to pozytywnie r├│wnie┼╝ na Twoje samopoczucie i wydajno┼Ť─ç.

Bol─ů Ci─Ö plecy? Oto 6 szybkich ─çwicze┼ä do wykonania w pracy

  • Regularnie sprz─ůtaj stanowisko pracy

Nie zaniedbuj porz─ůdk├│w w swoim miejscu pracy. Chodzi nie tylko o opanowanie chaosu dokument├│w, d┼éugopis├│w i notatek. Pozb─ůd┼║ si─Ö z biura chorobotw├│rczych i szkodliwych patogen├│w. G┼é├│wnie na sprz─Öcie elektronicznym, m.in. na myszce komputerowej, klawiaturze oraz s┼éu┼╝bowym telefonie, zbiera si─Ö wiele bakterii. By unikn─ů─ç zatru─ç, problem├│w sk├│rnych czy alergii, wystarczy regularnie czy┼Ťci─ç blat biurka oraz urz─ůdzenia u┼╝ywane podczas pracy.

Oceń artykuł


Narz─Ödzia