5 nawyk贸w, przez kt贸re nikt nie lubi Ci臋 w pracy

Kategoria
呕ycie zawodowe

Autor wpisu
Maja Gojtowska Ocena tre艣ci 3.2/5 (15)
Kategoria: 呕ycie zawodowe
Ocena tre艣ci 3.2/5 (15)

5 nawyow przez ktore nikt nie lubi Cie w pracyZ艂e nawyki mog膮 skutecznie utrudnia膰 prac臋 Tobie i Twoim wsp贸艂pracownikom. Wsp贸艂dziel膮c przestrze艅 z innymi trzeba szanowa膰 r贸wnie偶 ich potrzeby. Ci, kt贸rzy o tym zapominaj膮鈥 mog膮 straci膰 szacunek, zaufanie i sympati臋 koleg贸w.

 

 

 

Oto zestawienie nawyk贸w, kt贸re s膮 szczeg贸lnie uci膮偶liwe dla otoczenia. Sprawd藕, czy i Ty nie musisz si臋 ich pozby膰.

 

1.Przychodzisz do pracy chorym

Nie ma nic przyjemnego w kontakcie z osob膮 chor膮. Poci膮gnie nosem, ci膮g艂e kichanie, chrypa nie sprzyjaj膮 atmosferze kreatywno艣ci i produktywno艣ci. Dodatkowo przychodz膮c do pracy chorym rozsiewasz zarazki na innych. A przecie偶 nikt nie lubi by膰 chory. Dlatego przy najbli偶szym przezi臋bieniu 鈥 zosta艅 w domu!

 

Co mo偶esz zrobi膰?

  • dla w艂asnego (i koleg贸w z pokoju) dobra wydobrzej na zwolnieniu lekarskim

 

2. 聽Jesz przy biurku. Zawsze

Po pierwsze obiadowa przerwa w pracy jest dobra dla Ciebie i Twojej produktywno艣ci. Pozwala z艂apa膰 oddech, rozprostowa膰 kr臋gos艂up, przewietrzy膰 umys艂 (czytaj: Przerwa na imprez臋). Pami臋taj te偶, 偶e ci膮g艂e spo偶ywanie posi艂k贸w przy biurku mo偶e by膰 denerwuj膮ce dla Twoich wsp贸艂pracownik贸w. I chocia偶 pewnie ka偶demu w po艣piechu zdarza si臋 czasami zje艣膰 posi艂ek przy komputerze, sta艂e chrupanie, mlaskanie, siorbanie i rozsiewanie (nie)apetycznych zapach贸w聽 na d艂u偶膮 met臋 mo偶e m臋czy膰. Dlatego je艣li czujesz g艂贸d, rozpraw si臋 z nim z dala od biurka.

 

Co mo偶esz zrobi膰?

  • zapytaj koleg贸w z pokoju czy mo偶esz zje艣膰 przy biurku
  • daj sobie chwil臋 wytchnienia od pracy i zjedz w innym otoczeniu wychodz膮c do kuchni czy sto艂贸wki

 

3. Pijesz kaw臋 z cudzego聽kubka

Wi臋kszo艣膰 os贸b ma sw贸j ulubiony biurowy kubek. S膮 to prezenty, pami膮tki albo po prostu przedmioty przyniesione z domu, by milej si臋 pracowa艂o. Nie ma nic bardziej irytuj膮cego ni偶 kilkugodzinne poszukiwanie swojego kubka i odkrycie, 偶e pijesz z niego鈥 Ty. Dlatego je艣li masz ochot臋 na kaw臋 lub herbat臋 skorzystaj z og贸lnofirmowych kubk贸w lub鈥 przynie艣 sw贸j.

 

Co mo偶esz zrobi膰?

  • na firmowe Miko艂ajki lub obchodzone w pracy urodziny popro艣 o kubek

 

4. Wsz臋dzie ba艂aganisz

Cienka jest linia pomi臋dzy artystycznym rozgardiaszem, a uci膮偶liwym ba艂aganem. Ale je艣li wsz臋dzie w gabinecie, sali konferencyjnej, 艂azience czy kuchni razem z Tob膮 pojawiaj膮 si臋 chaos, to prawdopodobnie stajesz si臋 m臋cz膮cy dla wsp贸艂pracownik贸w. Dlatego je艣li chcesz okaza膰 szacunek swoim kolegom 鈥 sprz膮taj po sobie. Szczeg贸lnie, je艣li korzystasz z przestrzeni wsp贸lnej.

 

Co mo偶esz zrobi膰?

  • zarezerwuj sobie raz w tygodniu kwadrans lub codziennie kilka minut na porz膮dki biurka i przestrzeni wok贸艂 siebie

5. Robisz na spotkaniach co艣 innego

Podczas spotkania, zamiast s艂ucha膰 odpisujesz na maile w telefonie, a na warsztacie strategicznym co chwil臋 odbierasz Bardzo Wa偶ny Telefon. To jednoznaczny sygna艂 dla wsp贸艂pracownik贸w, 偶e nie jeste艣 zainteresowany tym, co maj膮 Ci do przekazania. Pami臋taj! Je艣li nie s艂uchasz, kiedy艣 mo偶esz r贸wnie偶 zosta膰 niewys艂uchany.

 

Co mo偶esz zrobi膰?

  • na czas spotkania, o ile nie czekasz na um贸wiony wcze艣niej telefon, zostaw kom贸rk臋 w pokoju
  • notatki ze spotkania r贸b鈥 w zeszycie 鈥 telefon i komputer nie b臋d膮 Ci臋 kusi艂y do oderwania si臋 od tematu spotkania

 

My艣licie, 偶e 艂atwo jest si臋 oduczy膰 z艂ych nawyk贸w w pracy?

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia