5 cech idealnego rezydenta

Kategoria
┼╗ycie zawodowe

Autor wpisu
Agnieszka Dobosz
Kategoria: ┼╗ycie zawodowe

praca_w_turystyceWedług zaprzyjaźnionych z Pracuj.pl fejsbukowiczów idealny pracownik sektora turystycznego powinien być m.in. cierpliwy i zorganizowany.  Sprawdź, czy nadajesz się do tej roboty!

Mały test na rozgrzewkę:

  • Czy ludzie generalnie dzia┼éaj─ů Ci na nerwy?
  • Naprawd─Ö dobrze dogadujesz si─Ö tylko z kumplem z piaskownicy?
  • Dostajesz sza┼éu, kiedy kto┼Ť dzwoni do Ciebie poza wyznaczonymi godzinami pracy?

Je┼Ťli na te pytania odpowiadasz ÔÇ×takÔÇŁ, musisz powa┼╝nie si─Ö zastanowi─ç, zanim pomy┼Ťlisz o pracy w bran┼╝y turystycznej. Mimo ┼╝e stanowisk w tym sektorze jest wiele ÔÇô od pracownik├│w zajmuj─ůcych si─Ö organizacj─ů wycieczek, przez rezydent├│w po obs┼éug─Ö hoteli ÔÇô zawsze to praca z lud┼║mi. Wi─Öc je┼Ťli wydaje Ci si─Ö, ┼╝e praca pilota wycieczek polega g┼é├│wnie na s─ůczeniu drink├│w na piaszczystej pla┼╝y, mo┼╝esz mocno si─Ö zawie┼Ť─ç.

Oto, co powinno cechowa─ç idealnego rezydenta lub pilota wycieczek ÔÇô na podstawie og┼éosze┼ä z Pracuj.pl (http://www.pracuj.pl/praca-turystyka-gastronomia-hotele.htm) oraz opinii naszych fan├│w na Facebooku:

1. Cierpliwo┼Ť─ç

ÔÇŽ szczeg├│lnie kiedy po raz kolejny b─Ödziesz t┼éumaczy─ç, dlaczego pok├│j w hotelu nie mo┼╝e mie─ç widoku na morze i ogr├│d jednocze┼Ťnie. A jak twierdz─ů nasi fani, Polacy to mistrzowie marudzenia, dlatego naprawd─Ö warto ─çwiczy─ç zachowywanie spokoju i odporno┼Ť─ç na ci─ůg┼ée niezadowolenie turyst├│w.

2. Stalowe nerwy

ÔÇŽ gdy po┼éowa wycieczki rozejdzie si─Ö po mie┼Ťcie, a prom nie zamierza na Was czeka─ç. Opanowanie przyda si─Ö tak┼╝e do ┼éagodzenia sytuacji konfliktowych, kt├│re niestety czasem si─Ö zdarzaj─ů. Dodatkowo, pracownik sektora turystycznego powinien by─ç stanowczy i asertywny ÔÇô razem z mocnymi nerwami to zestaw idealny.

3. Dar wymowy

ÔÇŽ inaczej m├│wi─ůc, rezydent czy pilot musi mie─ç gadane! Mile widziane ciekawe historie i anegdoty ÔÇô przynudzanie zakazane. Poza tym wskazana jest og├│lna otwarto┼Ť─ç i komunikatywno┼Ť─ç.

4. Zorganizowanie

ÔÇŽ bo to tury┼Ťci s─ů od zapominania paszport├│w, baga┼╝y czy w skrajnych przypadkach wsp├│┼étowarzyszy podr├│┼╝y :).

5. U┼Ťmiech!

Obowi─ůzkowy. Przydaje si─Ö zawsze i wsz─Ödzie, bywa dobrym lekiem na wieczne niezadowolenie turyst├│w. Istotna bywa tak┼╝e og├│lna mi┼éa aparycja i ciep┼éy acz stanowczy g┼éos (co s┼éusznie zauwa┼╝y┼é jeden z naszych fejsbukowych fan├│w, Tomasz).

Co┼Ť by┼Ťcie dodali?

Oceń artykuł


Narz─Ödzia