4 powody, dla których warto rozpocząć pracę w sprzedaży

Kategoria
Życie zawodowe

Autor wpisu
Maja Gojtowska Ocena treści 5/5 (1)
Kategoria: Życie zawodowe
Ocena treści 5/5 (1)

powody dla ktorych warto rozpoczac prace w sprzedazyPraca w handlu i sprzedaży wciąż postrzegana jest jako… nudna. Nic bardziej mylnego. W opinii wielu ekspertów żadna inna specjalizacja nie przygotuje do pracy w biznesie tak dobrze jak sales force. To właśnie tu, jak nigdzie indziej, nauczysz się słuchać swoich odbiorców, nawiążesz wieloletnie kontakty, poznasz firmę od podszewki i… nie będziesz narzekać na brak ofert pracy – ogłoszenia rekrutacyjne dla handlowców stanowią dziś 36% wszystkich publikowanych na Pracuj.pl. Zastanów się… może sprzedaż jest również dla Ciebie?

1.Sprzedaż uczy słuchać

Od pierwszych dni pracy w sprzedaży, handlowiec spotyka się z klientami. Aby spełnić ich oczekiwania, musi jak najdokładniej wsłuchać się w ich potrzeby i zrozumieć (często niewypowiedziane) problemy i wyzwania, z którymi się mierzą. To bezcenne umiejętności, które w biznesie przydadzą się zawsze. Niezależnie od wybranej profesji.

2. Poznasz firmę i jej produkty od podszewki

Nie bez przyczyny większość praktyk i staży menedżerskich rozpoczyna się właśnie w dziale handlowym. W opinii wielu to właśnie tam bije serce każdej firmy. Doświadczenie w pracy w dziale sprzedaży pozwala poznać całą organizację – jej strukturę, procedury, kulturę organizacyjną, produkty, ale też klientów – ich problemy, wyzwania, oczekiwania i sukcesy. To wiedza, która powinien posiadać każdy pracownik.

Praca handlowca – fakty i mity

 

3. Networking i nowe kontakty

Zdobyte kontakty to jedna z największych zalet pracy w handlu. Mimo to trudno przeliczyć ją na złotówki. Tutaj każdego dnia masz kontakt z nowymi partnerami – poznajesz ich produkty, modele biznesowe, wyzwania z którymi się mierzą. To dzięki nim – sam cały czas się uczysz. Każdy sprzedawca, przedstawiciel handlowy czy account manager wie, że o jego potencjale i możliwościach biznesowych świadczy, sieć jego kontaktów – potencjalnych klientów, partnerów, dostawców czy kolejnych pracowników. Najważniejsze jest jednak to, że niezależnie od aktualnego miejsca pracy… swoje kontakty trzymasz cały czas ze sobą.

4. Pewność zatrudnienia

Jak pokazują wyniki raportu „Rynek pracy specjalistów 2017” specjaliści handlu i sprzedaży  byli  najbardziej poszukiwanymi pracownikami na rynku pracy  (36% wszystkich ofert publikowanych na pracuj.pl). Nic dziwnego – handlowcy i sprzedawcy potrzebni są w każdej firmie – niezależnie od branży której działa, wielkości i oferowanych produktów. Szczególnie poszukiwani są osoby o konkretnej specjalizacji – m.in. w obszarach IT, HR czy ochrony zdrowia. Doświadczenie zawodowe i specjalistyczna wiedza sektorowa procentują ciekawymi ofertami pracy.

 

Sprawdź nowy raport „Handlowcy na rynku pracy. Zapotrzebowanie, zarobki, benefity specjalistów ds. sprzedaży”

 

Jeśli Ty również czujesz się rekinem sprzedaży, sprawdź jakie oferty czekają na Ciebie na Pracuj.pl

 

Oceń artykuł


Narzędzia