3 cechy, kt贸rych prawdopodobnie nie cierpisz u swojego szefa

Kategoria
呕ycie zawodowe

Autor wpisu
Maja Gojtowska Ocena tre艣ci 5/5 (2)
Kategoria: 呕ycie zawodowe
Ocena tre艣ci 5/5 (2)

Nie ma ludzi idealnych. Ta zasada (niestety) dotyczy r贸wnie偶 szef贸w. Nawet ten najmilszy, najweselszy i najbardziej sprawiedliwy ma swoje wady. Jak pokazuj膮 badania, to co pracownik贸w u szef贸w denerwuje najbardziej to: brak doceniania swojego zespo艂u, trudno艣ci w komunikacji z podw艂adnymi i brak czasu na spotkania z pracownikami.

Z艂y szef odciska swoje pi臋tno na karierze pracownika. Jak donosi portal Inc.com, z tym twierdzeniem zgadza si臋 2/3 ankietowanych przepytanych przez instytut Harris Interactive. Niestety w wielu przypadkach jest to wp艂yw negatywny.

Wed艂ug analiz American Psychology Association a偶 75% ameryka艅skich pracownik贸w s膮dzi, 偶e ich prze艂o偶eni s膮 g艂贸wn膮 przyczyn膮 stresu w pracy. A ten, jak wiemy, jest zwyczajnie niezdrowy i niebezpieczny. Ankieterzy Harris Interactive zapytali te偶 pracownik贸w o zachowania prze艂o偶onych, kt贸re s膮 dla nich najbardziej denerwuj膮ce. W艣r贸d trzech najpopularniejszych odpowiedzi znalaz艂y si臋:

  • Brak docenienia osi膮gni臋膰 pracownik贸w (63% odpowiedzi)
  • Brak jasny wskaz贸wek i komunikat贸w nt. wykonywanych zada艅 (57% odpowiedzi)
  • Brak czasu na spotkania z zespo艂em (52% odpowiedzi)

Jakie inne cechy szefa mog膮 zniech臋ci膰 do pracy nawet najbardziej sumiennego pracownika?

NIEZDECYDOWANIE

– Jeszcze wczoraj o 16:00 ustalili艣my za艂o偶enia kampanii, ale dzi艣 o 8:00 w skrzynce mailowej czeka艂a wiadomo艣膰 od mojej szefowej zmieniaj膮ca je o 180 stopni. Jej niezdecydowanie potrafi doprowadzi膰 mnie do 艂ez 鈥 偶ali si臋 Joanna, specjalista ds. marketingu. Nic dziwnego. Nie ma nic bardziej frustruj膮cego ni偶 wsp贸艂praca z osob膮, kt贸ra jest niczym chor膮giewka, a decyzje zmienia tak cz臋sto jak zmienia si臋 kierunek wiatru.

UP脫R

Szefowie dziel膮 si臋 na konsekwentnych i upartych. Ci pierwsi id膮 w obranym kierunku, jednak robi膮 to m膮drze, s艂uchaj膮c rad i wskaz贸wek zespo艂u. Ci drudzy鈥 brn膮 i licz膮 si臋 wy艂膮cznie ze swoimi przeczuciami. 鈥 Mia艂am kiedy艣 prze艂o偶onego, kt贸ry swoim uporem prze艣ciga艂 nie jednego os艂a. Kiedy co艣 sobie wymy艣li艂, nic, nawet najsumienniej zebrane dane i twarde argumenty nie by艂y go w stanie odwie藕膰 od pomys艂u. Wsp贸艂praca z nim by艂a bardzo trudna. Szczerze m贸wi膮c, ma艂o w niej by艂o wsp贸艂pracy, a wi臋cej wykonywania polece艅 鈥 wspomina Arek, specjalista ds. IT.

BRAK ZAUFANIA

Podobno kontrola jest najwy偶sz膮 form膮 zaufania, ale鈥 bez przesady! 鈥 Pracowa艂am kiedy艣 w zespole, kt贸rego mened偶erka tak bardzo nie ufa艂a swoim ludziom, 偶e czas sp臋dzali艣my g艂贸wnie na spotkaniach statusowych i wysy艂aniu do niej wiadomo艣ci o tym co ju偶 zrobili艣my i jakie kolejne kroki planujemy podj膮膰. Dzia艂a膰 mogli艣my dopiero po otrzymaniu jej zgody. By艂o to niezwykle demotywuj膮ce 鈥 przyznaje Zosia, asystentka w dziale handlowym.

Je艣li nie jeste艣 w stanie dogada膰 si臋 z szefem, a charakteru szefa nie zmienisz, to pami臋taj, 偶e zawsze mo偶esz zmieni膰 szefa!

Aby zmieni膰 szefa na lepszego,聽zapraszamy do rejestracji na Pracuj.pl.

linia_i_sprawdz_750x200

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia