Porady z kategorii Życie zawodowe
21.01.2020 |  5 min

6 sposobów na edukację ekologiczną w firmach

Duże firmy coraz chętniej angażują się w akcje, których celem jest promowanie działań na rzecz ochrony środowiska i zasobów naturalnych. Organizacje, które kierują się nie tylko przesłankami ekonomicznymi, ale też podejmują wysiłki na rzecz ekologii, są postrzegane jako bardziej odpowiedzialne. Przedstawiamy przegląd dobrych praktyk.

09.01.2020 |  5 min

Kalendarz dni wolnych od pracy w 2020 roku

W 2020 roku spędzimy 253 dni w pracy. Wolnych od pracy będzie natomiast 113 dni. Nasz wypoczynek będzie krótszy o 1 dzień w porównaniu z ubiegłym rokiem, ponieważ 2020 jest rokiem przestępnym, czyli liczącym 366 dni. Dni świąteczne w 2020 roku W 2020 roku do dyspozycji będziemy mieć 13 dni świątecznych, ustawowo wolnych od pracy.

02.01.2020 |  6 min

Początek roku to dobry czas na wysyłanie CV. Poznaj 4 powody!

Wzmożona aktywność rekrutacyjna firm i przypływ energii po świąteczno-noworocznej przerwie – to przykładowe powody, które mogą skłonić Cię do udziału w styczniowych rekrutacjach. Gdy chcesz zmienić coś w życiu zawodowym, nie musisz szukać specjalnych okazji. Jeśli jesteś wystarczająco zmotywowany, zacznij od razu!

30.12.2019 |  5 min

Jak skutecznie pracować w open space?

Praca w przestrzeni typu open space jest codziennością wielu pracowników. Nie każdy człowiek potrafi jednak dobrze funkcjonować i pracować, gdy wokół niego nieustannie toczą się rozmowy, dzwonią telefony i dochodzą różne inne dźwięki, które nie pozwalają na odpowiednią koncentrację. Istnieją jednak sprawdzone sposoby na to, by nawet w takim środowisku działać efektywnie.

Więcej porad
27.12.2019 |  5 min

Jak przeprowadzić efektywne spotkanie?

Zamiast bezproduktywnej wymiany zdań - przygotowane i przemyślane argumenty. Zamiast długich narad -  krótkie i rzeczowe wystąpienia. Zamiast niezrozumiałych prezentacji - propozycje rozwiązania określonego problemu. Tak powinno wyglądać efektywne spotkanie. Ważne, aby po jego zakończeniu wszyscy uczestnicy mieli poczucie, że produktywnie spędzili czas.

23.12.2019 |  6 min

Konflikt w pracy? Wykorzystaj go efektywnie!

Zgodnie z nowoczesnymi zasadami zarządzania organizacją konflikt nie jest oceniany w sposób jednoznacznie negatywny. Z każdej trudnej sytuacji można wynieść wiele korzyści. Takie doświadczenia pozwalają ujawnić różnice i przeciwstawne interesy, a także umożliwiają lepsze poznanie wzajemnych motywacji i celów. Przydatne okazują się wówczas umiejętności komunikacyjne i radzenie sobie z emocjami. 

12.12.2019 |  6 min

Jak skutecznie delegować zadania?

Delegowanie zadań to jedno z najważniejszych zadań, jakie ma do wykonania menedżer. Od tego, czy zrobi to umiejętnie i skutecznie, zależy poziom efektywności całego zespołu.   Prawidłowa ocena możliwości podwładnych, przy uwzględnieniu ich umiejętności i motywacji, monitorowanie postępów prac i gotowość do niesienia pomocy w razie problemów – o takich kwestiach powinien pamiętać przełożony.

09.12.2019 |  5 min

Agresja pod płaszczem humoru – jak sobie z nią radzić?

Humor to potężne narzędzie, które może sprzyjać budowaniu relacji, skracać dystans i rozładowywać napięcie. Niestety istnieje także druga strona medalu… Ludziom zdarza się żartować, by sprawić komuś przykrość, zdeprecjonować go w oczach innych osób lub poprawić własne samopoczucie cudzym kosztem. Są to zamaskowane przejawy agresji. Warto wówczas otwarcie komunikować swoje odczucia i zaznaczać granice.


Pozostałe porady
06.12.2019 |  5 min

Home office – jakie narzędzia pomogą Ci pracować efektywnie?

Coraz więcej pracowników wybiera możliwość choćby częściowego wykonywania pracy w trybie home office. Domowe biuro daje dużo swobody w zarządzaniu swoim czasem i ułatwia łączenie obowiązków domowych i zawodowych. Aby móc pracować efektywnie w domu, trzeba jednak dysponować określonymi narzędziami, do których należą chociażby: niezawodny komunikator, program do edycji dokumentów czy notatnik z listą zadań. 

04.12.2019 |  5 min

Jak dieta wpływa na efektywność i samopoczucie w pracy?

Rozdrażnienie, nerwowość, rozkojarzenie, spadek energii – źródłem gorszego samopoczucia, wybuchów złości albo negatywnych myśli może być zaniedbanie podstawowych potrzeb, takich jak sen czy zdrowe odżywianie. Dieta wpływa nie tylko na to, jak wyglądamy, ale też jak się czujemy. Jedzenie w biegu, pomijanie śniadań albo obiadów, nieregularne pory posiłków, zajadanie stresu i zaspokajanie głodu słodkimi przekąskami

03.12.2019 |  6 min

Wigilia firmowa – praktyczny poradnik savoir – vivre

Aby wigilia firmowa była udana, ważne są przede wszystkim pozytywne nastawienie wszystkich uczestników i szczera chęć spędzenia czasu razem w dobrej, serdecznej atmosferze. Do tego wyjątkowego spotkania warto się odpowiednio przygotować, zadbać o miłe drobiazgi dla kolegów i koleżanek z pracy, a także pamiętać o kulturalnym zachowaniu. 

03.12.2019 |  5 min

Poznaj przykłady życzeń świątecznych, którymi zaskoczysz współpracowników

Składanie sobie życzeń to miły akcent podczas przedświątecznych spotkań firmowych. Nawet jeśli w zespole nie wszyscy darzą się ogromną sympatią, w tym czasie zazwyczaj staramy się odłożyć spory na bok, by w przyjaznej atmosferze rozstać się na czas rodzinnych spotkań i przerwy w pracy. Warto wyrazić w słowach życzliwość i serdeczność. 


03.12.2019 |  6 min

Grudniowa gorączka. Jak połączyć różne zadania i nie stracić energii?

Finalizowanie projektów, przygotowywanie zestawień, nadrabianie zawodowych zaległości, a w międzyczasie kupowanie prezentów, sprzątanie, gotowanie… Koniec roku to zwykle intensywny czas. Aby nie wpaść w pułapkę grudniowego pracoholizmu, warto angażować się w obowiązki przez cały rok, a w najgorętszym okresie wyznaczać priorytety.  

03.12.2019 |  4 min

Pomysły na prezenty mikołajkowe dla współpracowników

Obdarowywanie się prezentami odzwierciedla psychologiczną strategię na integrację zespołu. Wybieranie prezentów wymaga od nas czynnego słuchania i skupienia uwagi na drugiej osobie. Myślenie o podarunkach wyzwala w nas kreatywność, chociaż jeśli brakuje nam pomysłów, możemy skorzystać z gotowych, ponadczasowych propozycji. Wśród nich znajdziemy między innymi: kalendarz książkowy, spersonalizowany kubek i lunchbox. Dawanie sobie prezentów z

29.11.2019 |  5 min

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?

Dużo obowiązków, mało snu, trudne zadania, skomplikowane relacje – powody stresu mogą być rozmaite. Czasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo wpływają na nasze samopoczucie, zachowanie i reakcje. Metoda samoregulacji to sposób, żeby poradzić sobie z trudnymi emocjami i nie nakręcać spirali stresu. Kilka kroków do lepszego samopoczucia „Stres jest zazwyczaj związany z

25.11.2019 |  4 min

Wysoka wrażliwość – jak radzić sobie w pracy?

Przed osobą wysoko wrażliwą stoją rozmaite wyzwania. Jeśli jednak będzie ona funkcjonować w przyjaznym środowisku pracy, to rozwinie swój potencjał, a jej wrażliwość okaże się czymś bardzo cennym dla całego zespołu. Na czym polega wysoka wrażliwość? Wysoka wrażliwość znajduje się w obszarze zainteresowań naukowych Elaine Aron, która jest doktorem psychologii i prowadziła na ten temat