Porady z kategorii Życie zawodowe
19.02.2020 |  5 min

Entuzjazm w pracy – przewlekle udawany może szkodzić zdrowiu

Aby odczuwać prawdziwą radość z tego, co robimy, musimy dobrze się czuć w środowisku, w którym funkcjonujemy na co dzień. Jeśli nie do końca jesteśmy zadowoleni z zakresu obowiązków albo z relacji z innymi współpracownikami, a nasz entuzjazm jest udawany i wymuszony, prędzej czy później pojawią się frustracja, złość i znużenie.

19.02.2020 |  5 min

Top 10 stanowisk kierowniczych z najlepszymi zarobkami

Jeśli zmieniać pracę, to tylko na lepszą i dającą więcej satysfakcji. Ciekawe wyzwania i duże możliwości rozwoju zapewniają stanowiska kierownicze. W zależności od branży doświadczeni specjaliści mogą liczyć na pensje powyżej 10 tys. zł brutto.

18.02.2020 |  5 min

Praca w trybie flexi desk – wady i zalety

Pracownik nie ma jednego przypisanego sobie biurka, ale może korzystać z tego, które w danym dniu lub chwili najbardziej mu odpowiada. Na tym polega praca w trybie flexi desk, zwanym też: hot desk. Takie rozwiązania sprawdzają się raczej w dużych przedsiębiorstwach i są wygodne dla osób, które często wykonują swoje obowiązki zdalnie i podróżują służbowo

09.02.2020 |  5 min

Jedzenie w pracy – biznesowy savoir-vivre

Z najnowszego raportu Pracuj.pl „Polacy o jedzeniu w pracy” wynika, że kwestie związane ze spożywaniem posiłków w pracy są dla większości polskich pracowników bardzo istotne. Aż 87% podwładnych wyraża oczekiwanie, że w siedzibie firmy będzie dostęp do taniej stołówki, a ponad połowa badanych chciałaby, by pracodawca dofinansowywał obiady w pracy.

Więcej porad
07.02.2020 |  6 min

Punktualność nie jest Twoją mocną stroną? Sprawdź, jak nad nią pracować!

Spóźnić do pracy zdarza się każdemu. Gorzej, jeśli dzieje się to bardzo często. Warto pamiętać, że punktualność to oznaka kultury i szacunku wobec współpracowników. W najgorszym wypadku za lekceważące podejście do tej kwestii może nam grozić zwolnienie z pracy lub obniżenie wynagrodzenia.

07.02.2020 |  5 min

Podaj mi dłoń, a powiem Ci kim jesteś. Jak powinno wyglądać powitanie podczas rekrutacji?

Gestykulacja i mowa ciała często mówią o nas więcej, niż byśmy chcieli. Dlatego tak istotne jest, by panować nad nimi i świadomie wykorzystywać ich moc. Podanie ręki na przywitanie to przykład gestu, który ma duży wpływ na tworzenie odpowiedniego wrażenia.

31.01.2020 |  5 min

Kawa w pracy – motywuje i integruje. Ile pić, żeby nie zaszkodzić zdrowiu?

Kawa i praca – to dla wielu osób nierozerwalny tandem. Dzięki kawie łatwiej zacząć dzień wypełniony obowiązkami i przyjemniej odprężyć się podczas przerwy. Ten napój jest tak ważny dla pracowników, że niejeden pracodawca, któremu leży na sercu komfort swoich podwładnych, inwestuje w zakup profesjonalnych ekspresów do kawy. Niektórzy nawet zatrudniają profesjonalnych baristów w siedzibie firmy.

31.01.2020 |  5 min

Jak zarządzać różnymi pokoleniami w zespole? Poznaj sprawdzone zasady

Różnorodność pokoleniowa pracowników pozwala na wzajemną naukę i wymianę doświadczeń. Z drugiej strony, taka sytuacja stanowi duże wyzwanie dla menedżerów, ponieważ przedstawiciele generacji X, Y i Z znacznie się od siebie różnią i wymagają odmiennego podejścia.


Pozostałe porady
21.01.2020 |  5 min

6 sposobów na edukację ekologiczną w firmach

Duże firmy coraz chętniej angażują się w akcje, których celem jest promowanie działań na rzecz ochrony środowiska i zasobów naturalnych. Organizacje, które kierują się nie tylko przesłankami ekonomicznymi, ale też podejmują wysiłki na rzecz ekologii, są postrzegane jako bardziej odpowiedzialne. Przedstawiamy przegląd dobrych praktyk.

09.01.2020 |  5 min

Kalendarz dni wolnych od pracy w 2020 roku

W 2020 roku spędzimy 253 dni w pracy. Wolnych od pracy będzie natomiast 113 dni. Nasz wypoczynek będzie krótszy o 1 dzień w porównaniu z ubiegłym rokiem, ponieważ 2020 jest rokiem przestępnym, czyli liczącym 366 dni. Dni świąteczne w 2020 roku W 2020 roku do dyspozycji będziemy mieć 13 dni świątecznych, ustawowo wolnych od pracy.

02.01.2020 |  6 min

Początek roku to dobry czas na wysyłanie CV. Poznaj 4 powody!

Wzmożona aktywność rekrutacyjna firm i przypływ energii po świąteczno-noworocznej przerwie – to przykładowe powody, które mogą skłonić Cię do udziału w styczniowych rekrutacjach. Gdy chcesz zmienić coś w życiu zawodowym, nie musisz szukać specjalnych okazji. Jeśli jesteś wystarczająco zmotywowany, zacznij od razu!

30.12.2019 |  5 min

Jak skutecznie pracować w open space?

Praca w przestrzeni typu open space jest codziennością wielu pracowników. Nie każdy człowiek potrafi jednak dobrze funkcjonować i pracować, gdy wokół niego nieustannie toczą się rozmowy, dzwonią telefony i dochodzą różne inne dźwięki, które nie pozwalają na odpowiednią koncentrację. Istnieją jednak sprawdzone sposoby na to, by nawet w takim środowisku działać efektywnie.


27.12.2019 |  5 min

Jak przeprowadzić efektywne spotkanie?

Zamiast bezproduktywnej wymiany zdań - przygotowane i przemyślane argumenty. Zamiast długich narad -  krótkie i rzeczowe wystąpienia. Zamiast niezrozumiałych prezentacji - propozycje rozwiązania określonego problemu. Tak powinno wyglądać efektywne spotkanie. Ważne, aby po jego zakończeniu wszyscy uczestnicy mieli poczucie, że produktywnie spędzili czas.

23.12.2019 |  6 min

Konflikt w pracy? Wykorzystaj go efektywnie!

Zgodnie z nowoczesnymi zasadami zarządzania organizacją konflikt nie jest oceniany w sposób jednoznacznie negatywny. Z każdej trudnej sytuacji można wynieść wiele korzyści. Takie doświadczenia pozwalają ujawnić różnice i przeciwstawne interesy, a także umożliwiają lepsze poznanie wzajemnych motywacji i celów. Przydatne okazują się wówczas umiejętności komunikacyjne i radzenie sobie z emocjami. 

12.12.2019 |  6 min

Jak skutecznie delegować zadania?

Delegowanie zadań to jedno z najważniejszych zadań, jakie ma do wykonania menedżer. Od tego, czy zrobi to umiejętnie i skutecznie, zależy poziom efektywności całego zespołu.   Prawidłowa ocena możliwości podwładnych, przy uwzględnieniu ich umiejętności i motywacji, monitorowanie postępów prac i gotowość do niesienia pomocy w razie problemów – o takich kwestiach powinien pamiętać przełożony.

09.12.2019 |  5 min

Agresja pod płaszczem humoru – jak sobie z nią radzić?

Humor to potężne narzędzie, które może sprzyjać budowaniu relacji, skracać dystans i rozładowywać napięcie. Niestety istnieje także druga strona medalu… Ludziom zdarza się żartować, by sprawić komuś przykrość, zdeprecjonować go w oczach innych osób lub poprawić własne samopoczucie cudzym kosztem. Są to zamaskowane przejawy agresji. Warto wówczas otwarcie komunikować swoje odczucia i zaznaczać granice.