Porady z kategorii Życie zawodowe
22.10.2019 |  5 min

Pochwały i docenianie w pracy – jak robić to dobrze?

Choć atmosfera w miejscu pracy zależy w znacznej mierze od osób odpowiedzialnych za zarządzanie, zachowanie pozostałych pracowników również odgrywa niebagatelną rolę. Wyrażajmy uznanie, jeśli chcemy przyczynić się do budowania przyjaznych relacji – niezależnie od tego, jakie stanowiska zajmujemy. Ważne, by komunikaty, jakie kierujemy do ludzi, były szczere, konkretne i bezinteresowne.   Każdy lubi być chwalony Pochwały

16.10.2019 |  5 min

8 cech, za które polubią Cię współpracownicy (i nie tylko)

O atmosferze panującej w miejscu pracy decyduje nie tylko postawa szefa, ale również zachowanie wszystkich pracowników. Ty także masz wpływ na to, jak inni ludzie czują się w Twoim towarzystwie. Aby przyczyniać się do budowania wartościowych relacji, rozwijaj swoją osobowość. Ciekawość świata, zaangażowanie i komunikatywność – to przykładowe cechy, które warto pielęgnować, by wzbudzać sympatię. 

03.10.2019 |  5 min

8 sygnałów, że Twoja praca jest toksyczna

Jeśli w miejscu, w którym pracujesz, problemy są zamiatane pod dywan, a maksyma „cel uświęca środki” znajduje się w powszechnym użyciu, masz solidne podstawy, by odczuwać zaniepokojenie. Mniej oczywiste, ale również alarmujące sygnały to na przykład malkontenctwo i słaba organizacja czasu.   Pracujesz w firmie X i zaczyna towarzyszyć Ci coraz silniejsze przeświadczenie, że coś jest

06.09.2019 |  5 min

Body leasing - między etatem a outsourcingiem

Body leasing łączy w sobie pozorne sprzeczności - stabilność i elastyczność zatrudnienia. Specjaliści, zwłaszcza z branży IT, angażują się w nowe projekty i mają okazję pracować w różnych kulturach organizacyjnych. Korzystają ze wsparcia pośrednika, który przedstawia im oferty zatrudnienia, a nierzadko także pomaga w trakcie rekrutacji.   IT – branża szerokich możliwości W związku z dużym

Więcej porad
06.09.2019 |  5 min

7 sposobów, jak radzić sobie z prokrastynacją

Wychodzisz z założenia, że praca spokojnie poczeka, aż przeglądniesz serwisy informacyjne i zrobisz szybkie zakupy przez Internet? Jednocześnie zależy Ci na tym, by pokonać prokrastynację i bez ociągania wykonywać obowiązki? Pogodzenie tych sprzecznych potrzeb nie jest proste, ale - aby odnieść zwycięstwo - wystarczy rozwijać samokontrolę, planować działania i stanowczo odcinać się od rozpraszających bodźców.  

30.08.2019 |  6 min

Niska samoocena nie pozwala rozwinąć skrzydeł

Z artykułu dowiesz się: Jak budować poczucie własnej wartości Co blokuje rozwój i obniża motywację Jak zmienić dotychczasowe nawyki „Nie zasługuję na awans”, „na pewno nie podołam nowym obowiązkom” – kiepska samoocena zaburza nasze widzenie. Nie potrafimy realnie ocenić swoich predyspozycji i kompetencji. Nawet jeśli teoretycznie spełniamy wszystkie wymagania, by objąć jakieś stanowisko, to czujemy

30.08.2019 |  4 min

Zwierzęta w pracy – świetne rozwiązanie, a może… utrudnienie?

Przyprowadzanie zwierząt do pracy to udogodnienie dla właścicieli, które jednak może stać się utrapieniem dla współpracowników i… samego pupila. Jeśli pracodawca umożliwia nam przychodzenie do biura ze zwierzakiem, upewnijmy się, czy nie przeszkadza to osobom z naszego otoczenia i nie jest nieprzyjemne dla czworonożnego przyjaciela, narażonego na wiele nowych, stresujących bodźców.  Hurra, czworonogi na pokładzie!

14.08.2019 |  4 min

Etykieta w biznesie - skąd czerpać wiedzę?

Jakie reguły obowiązują podczas spotkań biznesowych? Na czym polega międzynarodowa etykieta? O czym warto pamiętać w codziennych sytuacjach? Jeśli szukasz odpowiedzi na tego typu pytania, skorzystaj z dostępnych źródeł. Wybór jest naprawdę duży. Wyposażony w wiedzę nie popełnisz faux pas w kontaktach służbowych. 1. Literatura Na rynku wydawniczym jest wiele pozycji skupionych wokół tematu: savoir-vivre.


Pozostałe porady
14.08.2019 |  6 min

U nas możesz mieć własne zdanie, czyli o różnorodności w firmach

Różnorodność to coś więcej niż różnice związane z wiekiem, płcią czy narodowością. To zróżnicowane poglądy i sposoby myślenia. O tym, co ułatwia, a co utrudnia budowanie różnorodnych zespołów opowiada ekspertka w dziedzinie zarządzania, dr Paulina Bednarz-Łuczewska z Akademii Leona Koźmińskiego. Czym konkretnie przejawia się różnorodność w firmach? Różnorodność w firmach polega przede wszystkim na zróżnicowanym

14.08.2019 |  7 min

Co nam dają, a co zabierają zespoły wirtualne i rozproszone?

Praca zdalna ma wiele zalet. Bycie częścią zespołu tworzonego przez pracowników z różnych miast czy państw potrafi być bardzo cennym doświadczeniem. Takie rozwiązanie ma też jednak pewne minusy. O zagrożeniach, emocjach, relacjach społecznych i efektywności w pracy rozmawiamy z dr Kają Prystupa-Rządcą, ekspertką w dziedzinie zarządzania w wirtualnym otoczeniu z Akademii Leona Koźmińskiego. Jakie korzyści

24.07.2019 |  6 min

Sport po pracy, czyli jak znaleźć ujście dla stresu i emocji

Co się dzieje, gdy brakuje nam ruchu, a dominuje siedzący tryb życia? Pierwsze myśli prowadzą zwykle do bolącego kręgosłupa. Tymczasem aktywność fizyczna ma wpływ nie tylko na nasze ciało, ale również na stan umysłu. O rozładowywaniu stresu i napięcia poprzez sport rozmawiamy z Ewą Serwotką, psychologiem sportu z Uniwersytetu SWPS Katowice. Opuchnięte nogi, napięty ramiona,

24.07.2019 |  5 min

Prezent dla szefa – co podarować?

Adekwatny do okazji i wręczany z potrzeby serca – taki powinien być prezent, który zamierzamy podarować szefowi. Warto zadbać także o to, żeby upominek oddawał „ducha” zespołu pracowników i, co najważniejsze, przypadł zwierzchnikowi do gustu.  Im lepiej znamy przełożonego, tym większa szansa, że ofiarujemy mu coś, co wywoła szczery uśmiech na jego twarzy. W zależności


24.07.2019 |  4 min

Co to jest dress code?

Casual, business, informal, black tie – wybierz odpowiedni strój Poznaj zasady dress code`u Sprawdź kulturę organizacyjną firmy Przygotowujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej? A może ten etap masz już za sobą i z niecierpliwością oczekujesz na pierwszy dzień w pracy? Zadbaj o korzystne pierwsze wrażenie, np. sprawdzając, jakie zasady doboru stroju obowiązują w firmie. Adekwatny ubiór

24.07.2019 |  5 min

Nagradzaj… samego siebie za pracę!

Określenie „nagroda dla pracownika” kojarzy nam się przede wszystkim z premią, podwyżką albo awansem. Za wykonywane obowiązki nie powinniśmy być wyróżniani jedynie przez pracodawcę. Warto nagradzać się samodzielnie i traktować to jako czynnik motywacyjny. Pomyślnie zrealizowane projekty możemy świętować w kinie, przy dobrej kawie albo z nową, interesującą książką. Wprowadzenie systemu nagród – czy warto?

16.07.2019 |  4 min

Jak pokonać syndrom poniedziałku?

Problemy z koncentracją, ospałość i ogólne rozdrażnienie – właśnie tak nasz organizm reaguje na pierwszy dzień nowego tygodnia w biurze. Wielu z nas przeżywa powrót do firmy już w niedzielę – pojawia się wówczas zdenerwowanie i niezidentyfikowany smutek. Na szczęście są sposoby radzenia sobie z syndromem poniedziałku. Warto planować zadania z wyprzedzeniem i dbać o

15.07.2019 |  4 min

Kiedy odrzucić ofertę pracy?

Praca powinna dawać Ci satysfakcję, a zaproponowane warunki powinny być zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Rozmowa rekrutacyjna to czas, kiedy możesz dowiedzieć się więcej nie tylko na temat wymagań i obowiązków, ale i o samym pracodawcy czy atmosferze panującej w firmie. Kiedy warto przemyśleć, a nawet zrezygnować z przyjęcia oferty pracy? Nie satysfakcjonują Cię proponowane warunki