Zdjęcie biznesowe – 8 ważnych elementów

Kategoria
CV i list motywacyjny

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena treści 3/5 (1)
Ocena treści 3/5 (1)

Na wizerunek pracownika składa się wiele czynników. Najważniejszy jest Twój dorobek zawodowy, ale warto poświęcić uwagę również innym kwestiom. Istotnym elementem życiorysu jest zdjęcie, które powinno być profesjonalne i adekwatne do sytuacji biznesowej.

CV – ze zdjęciem czy bez?

W życiorysie powinny znaleźć się informacje dotyczące doświadczenia zawodowego, kwalifikacji oraz umiejętności. Fotografia nie jest obowiązkowym elementem, ale warto ją zamieścić.

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Możliwość skojarzenia twarzy kandydata z treścią dokumentu ułatwia rekruterowi zapamiętanie aplikacji. Zdjęcie spełnia swoje zadanie, ale tylko wtedy, gdy nie ignorujesz podstawowych wymogów.

Dlaczego warto zamieścić zdjęcie w CV?

Idealne zdjęcie biznesowe, czyli jakie?

Przygotowując się do rekrutacji, można pokusić się o uczestnictwo w profesjonalnej sesji wizerunkowej. Pamiętaj jednak o tym, aby:

  • Dostosować zdjęcie do rodzaju działalności, jaką się zajmujesz

Grafik cieszy się większą swobodą w kreowaniu wizerunku niż np. analityk biznesowy. Warto uwzględnić tę kwestię przy ustalaniu koncepcji zdjęć.

  • Podkreślić swoją wyjątkowość

Choć fotografie biznesowe wykonuje się w określonej konwencji, dobrze jest zaznaczyć swoją wyjątkowość. Charakterystyczne oprawki okularów, ładny uśmiech – warto eksponować podobne elementy.

  • Zadbać o naturalność

Zgarbione plecy czy podkurczone ręce – to czynniki, które sprawiają, że wygląda się niekorzystnie, a na fotografii widoczny jest niepokój i stres. Odpręż się i postępuj zgodnie ze wskazówkami fotografa. Unikaj też sztuczności, teatralnych gestów i nienaturalnych min.

  • Nie przysłaniać twarzy

Najistotniejszym elementem zdjęcia biznesowego jest twarz. Nie należy zakrywać jej włosami, biżuterią albo dłońmi. W przypadku pań istotne jest również umiejętne wykonanie makijażu. Ważne, żeby np. podkład był dobrany do karnacji.    

  • Patrzeć w obiektyw

Podczas pozowania do zdjęcia biznesowego kieruj wzrok w stronę obiektywu. Jest to forma nawiązania kontaktu wzrokowego z osobą, która analizuje Twoje zgłoszenie. Jeśli chcesz, możesz się uśmiechnąć. Pogodny wyraz twarzy i uśmiech sprawią, że będziesz wyglądać sympatyczniej.

  • Zadbać o szczegóły

Strój, jaki masz na sobie podczas sesji, powinien być adekwatny do sytuacji. Jeśli np. ubiegasz się o posadę w banku, obowiązuje formalny dress code. Niezależnie od stanowiska, ubiór powinien być schludny, tzn. czysty, wyprasowany i dopasowany do Twojej sylwetki.

Elegancki strój do biura – 5 szczegółów, na które warto zwracać uwagę

  • Docenić znaczenie drugiego planu

Zdjęcia biznesowe wykonuje się zwykle na jednolitym tle, najczęściej białym lub szarym. Można zdecydować się również na sesję wizerunkową w warunkach, w jakich pracujesz, np. w biurze, gabinecie kosmetycznym itd.

  • Być sobą

Zdjęcie dołączone do aplikacji wpływa na Twój wizerunek. Ważne, by było spójne z innymi informacjami, jakie przekazujesz na swój temat. Brak naturalności może rzucać się w oczy.

Oceń artykuł


Narzędzia