Jak znaleźć pracę – 7 nietypowych sposobów

Kategoria
Szukanie pracy

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena treści 3.86/5 (7)
Kategoria: Szukanie pracy
Ocena treści 3.86/5 (7)

Wysłałeś już dziesiątki CV do różnych firm i nie doczekałeś się odpowiedzi? Uruchom swoją wyobraźnię i wyróżnij się na tle konkurencji. Może to zapewnić przepustkę do kariery!

1. Nietypowy przypadek Kamila Nosela

Kamil Nosel, obecnie dziennikarz Radia Zet, zanim zasilił radiowy team, wysłał do dziennikarzy koszulki z napisem „Ktoś Nowy w Radiu Zet”. Kolejnym krokiem było nagranie krótkiej sondy ulicznej o cechach nowego pracownika stacji. Aby odsłuchać program, dziennikarze musieli zaangażować się w rozwiązywanie zagadek. Wciągnięcie pracowników w nietypową grę sprawiło, że Nosel otrzymał wymarzoną posadę.  

2. CV w formie klipu video

Ciekawym sposobem na znalezienie pracy jest stworzenie swojego CV w formie filmu. Taki zabieg może okazać się skuteczny w branżach, w których liczy się umiejętność przemawiania i autoprezentacji. Cechy pracownika będą w taki sposób ciekawie przedstawione.

3. Baner z ogłoszeniem

W mediach głośnym echem odbił się przypadek Ewy Suchodolskiej z Gdańska, która popisała się nie lada kreatywnością. Kobieta stworzyła billboard, na którym zamieściła kilka podstawowych informacji – wśród nich znalazł się adres strony internetowej: dziewczynazdredami.pl. Pani Ewa znalazła pracę w firmie zajmującej się tworzeniem… plakatów reklamowych.   

4. CV na butelkach z wodą

Pewna francuska organizacja społeczna wymyśliła skuteczny i niekonwencjonalny sposób przekazywania CV do poszczególnych firm. Dokumenty zaczęły pojawiać się na etykietkach wody mineralnej dostarczanej do przedsiębiorstw.

5. Przez żołądek do serca pracodawcy…

Katie Oldham, która marzyła o stażu w magazynie „Cosmopolitan”, upiekła babeczki i dostarczyła je do redakcji. W wypiekach umieściła karteczki z kodami QR do strony internetowej, na której wytłumaczyła, dlaczego to właśnie ona będzie idealną stażystką. Zachwycona redaktor naczelna natychmiast przyjęła Oldham.

6. Jak się sprzedać?

Twórczy programista Philippe Dubost marzył o podjęciu pracy w Amazonie. Aby ją dostać, postanowił… się sprzedać. Jak to zrobił? Najpierw stworzył stronę internetową, która do złudzenia przypominała Amazon.com, a następnie wystawił się na aukcji. Pracodawcy zainteresowani tą nietypową kandydaturą po prostu dodawali Dubosta do koszyka.  

7. Student szuka pracy

Ania Smólska – studentka, która pisała pracę na temat marketingu szeptanego, marzyła o tym, aby znaleźć się na konferencji dotyczącej tego zagadnienia, organizowanej przez firmę Streetcom. Problemem były fundusze – Smólska nie miała pieniędzy na opłacenie uczestnictwa. Stworzyła więc bloga „Muszę tam być”, a link wysłała szefowi firmy. W efekcie otrzymała nie tylko zaproszenie na konferencję, ale i propozycję pracy.

Niekonwencjonalne formy poszukiwania pracy mogą okazać się skutecznym sposobem na przykucie uwagi potencjalnego pracodawcy. Zanim zaczniemy je wykorzystywać, zastanówmy się, czy są dostosowane do rodzaju pracy, stanowiska, specyfiki firmy czy zwyczajów, jakie w niej panują. Przemyślmy także, czy sposób w jaki mówimy o doświadczeniu zawodowym, nie jest zbyt spektakularny w odniesieniu do umiejętności, które rzeczywiście posiadamy.

Oceń artykuł


Narzędzia