Porady Student Jak zostać najlepszym stażystą i otrzymać ofertę zatrudnienia?
29.03.2018  | 4 min czytania

Jak zostać najlepszym stażystą i otrzymać ofertę zatrudnienia?

29.03.2018  | 4 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl
Ocena treści
(3)

Idealny stażysta to osoba zaangażowana, która chętnie się uczy i podejmuje wyzwania. Rozwijaj w sobie takie cechy, jeśli chcesz osiągać wyznaczone cele zawodowe.

Staż to dobra okazja, by zdobywać doświadczenie zawodowe. Jeśli sumiennie wywiązujesz się z obowiązków i spełniasz inne oczekiwania pracodawcy, możesz liczyć na angaż. Otrzymasz go na pewno, podejmując staż z gwarancją zatrudnienia.

Zatrudnienie po stażu – kryteria i warunki

Lepiej jednak, gdy szef z własnej inicjatywy proponuje, byś dołączył do grona stałych pracowników. Aby tak było:   

  • Wyznaczaj sobie cele

Dobrze, gdy staż jest dla Ciebie sposobem osiągnięcia innych, długofalowych zamiarów. Dzięki temu nie tracisz motywacji do działania - nawet na początku kariery, gdy nie możesz realizować zadań odpowiadających Twoim ambicjom.  

  • Staraj się o staż w firmie, w której chciałbyś pracować

Jeśli marzysz o pracy w firmie X, staż może być doskonałą okazją, by zdobyć posadę. Entuzjazm wspomaga motywację i sprawia, że pracujesz wydajniej. Wpływa również na Twoje zachowanie i, co za tym idzie, wizerunek. Wykonując pracę, która była Twoim marzeniem, prezentujesz się jako osoba zdecydowana i pełna pasji.

  • Angażuj się

Zwiększasz swoje szanse na otrzymanie propozycji zatrudnienia, gdy wykonujesz obowiązki z zaangażowaniem. Ograniczanie się do niezbędnego minimum może świadczyć o lenistwie lub braku zainteresowania podjęciem pracy na określonym stanowisku.  

  • Wykazuj inicjatywę

O Twoim zaangażowaniu może świadczyć również dzielenie się pomysłami, np. w zakresie rozwiązywania konkretnych problemów w firmie. Ważne, by przedstawiając propozycje, zachowywać się taktownie. Wytykanie błędów i stawianie się w pozycji autorytetu nie pomoże Ci w budowaniu korzystnych relacji z przełożonymi.

  • Bądź komunikatywny

Komunikatywność to jedna z najważniejszych kompetencji miękkich pracownika – niezależnie od tego, jaki zawód wykonujesz. Pracuj nad zdolnościami interpersonalnymi. Dzięki temu unikniesz wielu nieporozumień.

5 sposobów na rozwijanie komunikatywności

  • Słuchaj uważnie

W komunikacji liczy się nie tylko mówienie w taki sposób, by zostać właściwie zrozumianym. Ważne jest również słuchanie rozmówcy. Jeśli nie jesteś pewien, co chciał Ci przekazać, zadawaj pytania i proś o doprecyzowanie.

  • Obserwuj

Będzie Ci łatwiej spełnić oczekiwania pracodawcy, jeśli będziesz przyglądał się, jak zachowują się inni pracownicy. Nie wszystkie zasady wypowiada się na głos – część z nich obowiązuje domyślnie. Warto wychwycić niuanse, by uniknąć nietaktu.  

8 sposobów na to, jak zjednywać sobie współpracowników

  • Daj się polubić

O tym, czy zostaniesz zatrudniony po stażu, mogą zadecydować również Twoje relacje ze współpracownikami. Zachowuj się lojalnie i uczciwie wobec kolegów z pracy. Unikaj niezdrowej rywalizacji, plotek czy drobnych złośliwości.

Oceń artykuł