Cechy i umiejętności dobrego marketingowca – sprawdź, czy je posiadasz

Kategoria
Student

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena treści 5/5 (1)
Kategoria: Student
Ocena treści 5/5 (1)

Wbrew powszechnej opinii studia związane z marketingiem nie muszą zagwarantować Ci stabilizacji zawodowej. Możesz ją jednak osiągnąć dzięki odpowiednim umiejętnościom – liczy się zaangażowanie i kreatywność.

Dobrze przeprowadzona kampania marketingowa umożliwia sprzedanie produktu lub usługi. Studia związane z marketingiem pozwalają zdobyć wiedzę m.in.: z zakresu brandingu, reklamy, obsługi klienta. Teoria jest przydatna w pracy, ale równie ważna jest praktyka, doświadczenie, zaangażowanie oraz predyspozycje do wykonywania zawodu. Specjalista ds. marketingu może być odpowiedzialny za rozmaite działania w firmie, m.in.: przygotowuje raporty z kampanii, analizuje trendy sprzedażowe, rozwija i zarządza bazą danych klientów, tworzy różnorodne treści na potrzeby content marketingu, kontaktuje się z mediami. Marketingowiec współpracuje z różnymi działami w firmie, m.in. z działem sprzedaży i działem finansowym. Może specjalizować się np. w marketingu internetowym, inbound marketingu, e-mail marketingu itd.

Oto zestaw cech i umiejętności przydatnych w pracy specjalisty ds. marketingu:

  • Kreatywność i zaangażowanie

Osoba, która bierze udział w tworzeniu kampanii marketingowych, musi być bardzo pomysłowa. Przygotowywanie strategii reklamowych wymaga kreatywności, wrodzonej intuicji i zaangażowania. W tej pracy trzeba wykazać się błyskotliwością i nieszablonowym sposobem myślenia – powielanie schematów jest niedopuszczalne.

  • Umiejętność przeprowadzania wnikliwej analizy

Dobry marketingowiec musi wyciągać wnioski z analizowanych danych, na przykład ze statystyk odwiedzin strony internetowej. Do jego zadań należy również analizowanie sytuacji na rynku i sprawdzanie, co przyciąga uwagę potencjalnych odbiorców. Podczas prowadzenia kampanii internetowych niejednokrotnie wymagana jest znajomość programów analitycznych (np. Google Analytics) i systemów reklamowych w social media.

  • Umiejętność działania w stresie i pod presją czasu

Bardzo duże znaczenie ma umiejętność pracy pod presją czasu. Osoba, która jest odpowiedzialna za przygotowanie strategii reklamowej, często musi w krótkim czasie stworzyć zachwycające efekty. Konieczność wykonania ewentualnych poprawek może pojawić się w każdej chwili, do tego dochodzą kontakty z klientami.

  • Umiejętność pracy w zespole

Większość kampanii marketingowych jest tworzona przez zespół specjalistów. Ważna jest więc komunikatywność i umiejętność współpracy. Specjalista ds. marketingu koordynuje prace m.in.: grafików i copywriterów. Umiejętności w zarządzaniu i dobra organizacja pozwalają na sprawne przeprowadzenie kampanii.

10 zasad pracy w zespole

  • Chęć ciągłego zdobywania wiedzy

Jeżeli marzysz o pracy w marketingu, musisz przygotować się na nieustanną naukę. W tej branży prym wiodą osoby chętnie zdobywające wiedzę. Marketingowcy korzystają w swojej pracy z technologii, które stale się rozwijają. Regularnie pojawiają się również nowe techniki oraz narzędzia ułatwiające realizację celów marketingowych. Zdobywanie wiedzy często jest możliwe poprzez szkolenia branżowe, udział w eventach, czytanie prasy branżowej czy książek.

  • Lekkość pióra

Specjalista ds. marketingu musi odznaczać się umiejętnością opisywania produktów i usług. Dużą rolę odgrywa używanie właściwego słownictwa. Znaczenie ma także styl pisania, dostosowany m.in. do potencjalnych odbiorców treści.

  • Znajomość psychologii

W pracy marketingowca ważna jest znajomość psychologii. Tworzenie kampanii marketingowych wymaga stosowania języka perswazji oraz świadomości istnienia efektów psychologicznych.

  • Umiejętności językowe

Skuteczny marketingowiec powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego. Dzięki temu będzie mógł poszerzyć zakres swojej działalności, a co za tym idzie – opracowywać strategie reklamowe dla zagranicznych zleceniodawców. Umiejętności językowe pozwalają też korzystać z anglojęzycznych materiałów do nauki – wiele artykułów branżowych pochodzi z zagranicznych źródeł.

  • Dobra organizacja pracy

Kampania reklamowa zazwyczaj składa się z wielu części. Każda z nich musi powstać w określonym terminie. Co więcej, marketingowiec może jednocześnie pracować nad wieloma projektami. Wymaga to od niego dokładnego zaplanowania, którym zadaniem będzie zajmował się w danym czasie.

Gdzie zdobyć pierwsze doświadczenie?

Studenci marketingu mają szansę rozwijać przydatne umiejętności podczas praktyk odbywanych w trakcie kształcenia. Jeżeli interesujesz się tworzeniem strategii i prowadzeniem kampanii reklamowych, a jesteś absolwentem innego kierunku, możesz ubiegać się o staż w firmie marketingowej. Pracodawcy będą sprawdzać m.in.: Twoją kreatywność, komunikatywność i umiejętność szybkiego rozwiązywania problemów. W ten sposób zweryfikujesz, czy chcesz pracować właśnie w tej branży.

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV

Staż w firmie – czego możesz się nauczyć?

Oceń artykuł


Narzędzia