Rekruterzy nie pozostawiają żadnych złudzeń – idąc na rozmowę o staż, praktyki czy pierwszą pracę młody kandydat powinien mieć podstawowe informacje o potencjalnym pracodawcy. Ale gdzie ich szukać? Oto żelazna piątka – informacje, z którymi musisz się zapoznać przed spotkaniem z rekruterem.
Dobrze przygotowany do rozmowy kandydat, postrzegany jest przez rekruterów jako osoba zaangażowana, szczerze zainteresowana ofertą pracy i traktująca poszukiwanie pracy poważnie. Skoro tak podchodzi do procesu rekrutacyjnego, należy założyć, że podobnie będzie podchodzić do samej pracy.
Jakich informacji należy szukać w sieci przygotowując się do rozmowy o pracę?
- Misja, wizja, wartości firmy – sprawdź, czy będziesz utożsamiać się z firmą i zespołem. Dla pracodawcy dopasowanie kandydata do kultury korporacyjnej często jest ważne prawie tak, jak jego doświadczenie.
- Produkty i usługi – bądź pewny, że znasz ostatnie realizacje i projekty pracodawcy. Możesz być zapytany np. o odczucia względem najnowszej reklamy w TV.
- Otoczenie konkurencyjne – dobrze wiedzieć z kim firma rywalizuje, znać produkty i usługi jej konkurentów.
- Branżowe wydarzenia, które oddziałują na jej biznes – żadne przedsiębiorstwo nie działa w próżni. Dlatego dobrze jest trzymać rękę na pulsie i śledzić informacje o całej branży czy sektorze. Dzięki temu na rozmowie będziesz mógł odnosić się nie tylko do sytuacji potencjalnego pracodawcy, jej konkurentów, ale spojrzysz na nią z perspektywy rynku.
Gdzie szukać informacji? Na dobry początek sprawdź te 5 miejsc:
- Zakładka kariera na stronie www
Jak pokazują dane Pracuj.pl zakładka kariera jest pierwszym źródłem informacji o firmie dla ponad 66% kandydatów. I Ty nie zapomnij zajrzeć do niej przed rozmową o pracę. Zapoznaj się z wartościami, misją, wizją firmy, poznaj zespół, ale przede wszystkich dowiedz się jak najwięcej o aktualnych projektach, produktach i usługach firmy.
- Profil pracodawcy na Pracuj.pl
Profil firmy na Pracuj.pl to wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu. Dowiesz się z niego kim jest firma, jakie są jej wartości, poznasz jej zespół, sprawdzisz kolejne kroki w rektuacji a nawet zobaczysz aktualne filmy wizerunkowe czy rekrutacyjne. Wejdź na pracodawcy.pracuj.pl i przekonaj się sam.
- Kanały firmy w mediach społecznościowych
Jak pokazują badania Jobvite dla 60% amerykańskich rekruterów dopasowanie kandydata do kultury korporacyjnej jest prawie tak ważne, jak jego doświadczenie (67%). A najlepszym źródłem informacji o organizacyjnym DNA (bo tak nazywa się często kulturę korporacyjną) są firmowe kanały w mediach społecznościowych. Sprawdź jakim językiem firma mówi do swoich obserwujących, czy odpowiada na ich pytania, jak radzi sobie z krytyką. Przejrzyj zdjęcia – zwróć uwagę na biuro, to czy pracownicy spędzają wspólnie czas, czy razem świętują sukcesy i dzielą się wiedzą. Tak robimy to w Grupie Pracuj:
- google.com
Podobno nie ma pytania, na które Google nie zna odpowiedzi. Pomoże Ci również w przygotowaniach do poszukiwań pracy. Wpisując w wyszukiwarkę nazwę swojego potencjalnego pracodawcy dowiesz się nie tylko, co on sam mówi o sobie, ale co mówią o nim inni – dziennikarze, konkurencja, byli i aktualni pracownicy oraz kandydaci.
- Targi pracy
Wraz z się wiosną, zbliża się wielkimi krokami sezon targów pracy. Setki firm z całej Polski będą bić się o uwagę studentów i absolwentów dopiero wchodzących na rynek pracy. Udział w targach to zawsze dobry pomysł. Możecie zdobyć rozeznanie w rynku, porozmawiać z przedstawicielami różnych firm, a nawet wziąć udział w darmowych szkoleniach, warsztatach i wykładach.
Sprawdź, czy z targów pracy możesz wynieść coś więcej niż gadżety >>