Porady Student 5 elementów, które musisz sprawdzić przed wysłaniem CV
16.03.2018 | 5 min czytania

5 elementów, które musisz sprawdzić przed wysłaniem CV

16.03.2018 | 5 min czytania
Autor wpisu Maja Gojtowska
Ocena treści
(4)

Uff! Skończyłeś pisać swoje CV. Nie pozostaje już nic innego tylko jego wysyłka. Stop! Zanim naciśniesz na Pracuj.pl przycisk „Aplikuj”, zrób sobie coś do picia i poświęć dodatkowe 5 minut na ostatecznie sprawdzenie dokumentu. Na co zwrócić szczególną uwagę?

  1. Sprawdź literówki, szczególnie w danych kontaktowych

Według danych Daily Telegraph literówki, błędy gramatyczne znajdują się w 80% CV. A przecież Twój życiorys powinien zrobić na rekruterze dobre pierwsze wrażenie. Jak wynika z badania New College of Humanities prawie 60% rekruterów uważa niedociągnięcia w korekcie dokumentów aplikacyjnych za niezwykle irytujące, szczególnie jeśli zdarzają się w danych kontaktowych. W takiej sytuacji, osoba prowadząca rekrutację choćby chciała… nie będzie się mogła  z Tobą skontaktować. Może to także świadczyć, że jesteś osobą niedokładną lub niechlujną. Dlatego przed wysłaniem CV sprawdź czy w Twoim numerze telefonu 6 nie zamieniła się miejscami z 7, a w adresie e-mail na pewno znalazła się kropka między Twoim imieniem i nazwiskiem. Zwróć uwagę, żeby adres e-mail miał ogólną domenę zamiast "@buziaczek.ox.pl" itp. 🙂

  1. Dodaj profil zawodowy

Ten krótki fragment CV jest ogromnym ułatwieniem dla rekruterów, ale wciąż zbyt mało osób decyduje się na jego umieszczenie w dokumentach. Profil zawodowy to nic innego, jak podsumowanie kwalifikacji i motywacji osoby poszukującej pracę oraz ogromna wartość dodana dla rekrutera, który najważniejsze informacje nt. kandydata otrzymuje w skondensowanej formie już na początku dokumentu.

Stwórz profil zawodowy! Wyróżnij swoje CV >>

  1. Uspójnij czcionkę, interlinie i kolorystykę

Zanim wyślesz CV sprawdź, czy na pewno cały dokument jest jednolity, spójny, napisany tą samą czcionką i z zachowanym tym samym odstępem interlinii.

CV powinno być przejrzyste, łatwe do przeczytania, a jego układ powinien ułatwiać znalezienie najważniejszych informacji. Kolorowe czcionki, rozmieszczanie informacji w różnych miejscach, wiele elementów graficznych - to się po prostu ciężko czyta i czasem potrafi zniechęcić do zapoznania się z informacjami, które kandydat chce w tej barwnej formie przekazać – przekonuje Konstancja Zyzik, Talent Acquisition Team Leader w Pracuj.pl. Dodatkowo nieuporządkowany dokument może świadczyć o tym, że przygotowywała go niechlujna i chaotyczna osoba.

  1. Zadbaj o odpowiednią nazwę i format pliku

Aby ułatwić rekruterowi odnalezienie Twoich dokumentów aplikacyjnych, nie nazywaj pliku po prostu CV, ale dodaj do niego również swoje imię i nazwisko np. CV_Jan Kowalski. Pamiętaj, by zapisać dokument w formacie pdf. wtedy będziesz mieć pewność, że rekruter otworzy je na każdym urządzeniu – laptopie, tablecie czy smartfonie.

  1. Dodaj aktualną klauzulę

Dlaczego to takie ważne? Jeśli w CV nie umieścisz klauzuli wyrażającej zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez pracodawcę, nie będziesz mógł wziąć udziału w procesie. Klauzula jest wymogiem polskiego prawa. Pozwala na użycie Twoich danych osobowych w trakcie danego procesu rekrutacyjnego oraz w kolejnych postępowaniach. Klauzulę należy zamieścić na samym końcu CV np. w stopce dokumentu.

Jak brzmi aktualna klauzula?

Zgodnie z RODO to pracodawca wskazuje, jaka klauzula powinna znaleźć się w przesyłanym do niego CV, dlatego zawsze sprawdź o jakie informacje prosi pracodawca w ogłoszeniu o pracę i umieść takie informacje w swoim CV. Podane przez nas poniżej klauzule zgód mają charakter przykładowy i pracodawca może żądać od kandydata umieszczenia w CV jeszcze innych informacji/zgód, aby wziąć udział w jego procesach rekrutacyjnych. W takim przypadku zachowaj w CV pełne brzmienie klauzuli zamieszczonej w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Pamiętaj, warto poświęcić dodatkowy czas na wprowadzenie drobnych poprawek do CV, bo to one mogą zaważyć na Twoim być albo nie być w procesie rekrutacyjnym.

Oceń artykuł