Strateg to osoba odpowiedzialna za analizowanie rynku oraz potrzeb konsumentów. Z przeprowadzonych badań wyciąga wnioski, które pozwalają na wytyczenie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa. W karierze stratega może być przydatna wiedza zdobyta na studiach związanych z marketingiem. Bardziej niż wykształcenie liczy się jednak doświadczenie w zakresie tworzenia strategii komunikacji. Na tym stanowisku często pracują absolwenci kierunku: marketing i zarządzanie.
Główne obowiązki:
- przeprowadzanie różnego typu analiz
- tworzenie krótko- oraz długoterminowych strategii komunikacji
- dobieranie kanałów komunikacji oraz projektowanie pozycjonowania
Wyciąganie wniosków z rozmaitych danych wymaga posiadania zdolności analitycznych. Niezbędne jest twórcze myślenie, komunikatywność oraz umiejętność diagnozowania problemów.
Specjaliści znajdują zatrudnienie w firmach zajmujących się brand consultingiem. Potrzebują ich również agencje reklamowe. Zadania są wykonywane w pomieszczeniu biurowym.