Specjalista ds. zakupów jest odpowiedzialny za zaopatrzenie działu produkcji, biura lub magazynu w niezbędne materiały, półfabrykaty oraz wyposażenie. Do jego zadań należy też utrzymywanie kontaktów z dostawcami, a także analiza zasobów firmy. Kandydat na to stanowisko powinien legitymować się wykształceniem wyższym technicznym. Najchętniej przyjmowane są osoby z kilkuletnim doświadczeniem w podobnej pracy.
Główne obowiązki:
- realizowanie strategii działu zakupów
- optymalizacja kosztów
- prowadzenie dokumentacji zamówień
- wybór dostawców
- negocjowanie warunków umów
Specjalista ds. zakupów powinien cechować się wysoko rozwiniętymi umiejętnościami negocjacyjnymi, komunikatywnością, strategicznym sposobem myślenia i znajomością języka angielskiego. Wymogiem może być również posiadanie prawa jazdy kategorii B.
Pracownicy poszukiwani są przez duże zakłady produkcyjne, gdzie dba się o ciągłość dostaw. Oferty zatrudnienia pochodzą również od przedsiębiorstw handlowych, hurtowni i sieci marketów.