Porady Stanowiska Konsultant call center – zakres obowiązków
23.04.2019  | 4 min czytania

Konsultant call center – zakres obowiązków

23.04.2019  | 4 min czytania
Autor wpisu admin

Konsultant call center to zawód bezpośrednio związany z telefoniczną obsługą klienta. Prowadząc rozmowy przez telefon, pracownik zajmuje się pozyskiwaniem kolejnych zainteresowanych produktem bądź usługami. Na tym stanowisku sprawdzą się także osoby bez doświadczenia i wyższego wykształcenia, pod warunkiem, że posiadają zdolności interpersonalne, mają przyjemny głos i dbają o wyraźną wymowę.

Główne obowiązki:

  • udzielanie interesantom pomocy technicznej przez telefon
  • kompletowanie bazy klientów
  • wdrażanie działań promocyjnych
  • przyjmowanie reklamacji
  • prezentowanie odbiorcom nowej oferty
  • sprzedaż produktów lub usług

Kto znajdzie zatrudnienie?

Dobry konsultant call center powinien wykazywać się komunikatywnością. Musi być przygotowany na pracę z trudnymi klientami, dlatego ważne są: cierpliwość i opanowanie. Dzięki wysokiej odporności na stres można spokojnie wyjaśnić sposoby rozwiązania konkretnego problemu, co okaże się szczególnie ważne w przypadku pracy na infolinii lub w dziale windykacji. Praca w charakterze konsultanta to dobre rozwiązanie m.in. dla studentów. Zaletą są zwykle elastyczne godziny pracy, dzięki którym można pogodzić zajęcia na uczelni z obsługą klientów w call center. Taka dorywcza praca będzie też stanowić cenny punkt w CV, zwłaszcza jeśli wiążesz swoją przyszłość z pracą w obszarze sprzedaży czy marketingu.

Jak przygotować się do pracy konsultanta?

Nic tak nie pomaga w rozwijaniu kompetencji jak możliwość pracy na danym stanowisku i zdobywanie doświadczeń. To właśnie podczas wykonywania obowiązków spotykamy się z różnymi sytuacjami i mierzymy z rozmaitymi emocjami. Jest to zatem praktyczny sprawdzian naszych umiejętności i jednocześnie trening, dzięki któremu wiele się uczymy. W zdobywaniu kompetencji potrzebnych w pracy konsultanta może również pomóc samodzielne zgłębianie wiedzy, np. poprzez czytanie fachowych publikacji. Dobrym rozwiązaniem będzie też udział w kursach i szkoleniach dotyczących profesjonalnej obsługi klienta, asertywności, komunikatywności, zarządzania emocjami i stresem. Szczególnie przydatne mogą być kursy, podczas których trenuje się dykcję i emisję głosu, albo szkolenia przygotowujące do wystąpień publicznych. Wiele rzeczy można wypracować – wystarczy tylko zwiększyć samoświadomość, poszerzyć swoją wiedzę i regularnie wykonywać ćwiczenia.

CV konsultanta call center

Przygotowując CV, skoncentruj się na wyeksponowaniu Twojego doświadczenia zawodowego. Precyzyjnie opisz swoje obowiązki. Obsługiwałeś klientów obcojęzycznych? Udało Ci się zaproponować takie rozwiązanie, dzięki któremu obie strony czuły się zadowolone? A może wdrażałeś nowo zatrudnionych pracowników w obowiązki i pełniłeś rolę lidera? Zdobyłeś tytuł pracownika roku? Klienci docenili Twój profesjonalizm w badaniu jakości obsługi? Uwzględnij to w swoim życiorysie! Za pomocą przykładów pokaż, że jesteś efektywny i dobrze zorganizowany, dbasz o komunikację i potrafisz budować długoterminowe relacje z klientami. Koniecznie pochwal się też swoimi sukcesami sprzedażowymi – powołaj się na dane liczbowe, odwołaj się do swoich osiągnięć i zrealizowanych celów.

Przygotuj profesjonalne CV – skorzystaj z darmowego Kreatora CV Pracuj.pl

Możliwości zatrudnienia – gdzie szukać pracy?

Sprawdź oferty pracy

Konsultant call center może pracować w firmach związanych z wieloma branżami, w których funkcjonuje dział obsługi klienta. Można specjalizować się na przykład w usługach marketingowych, przyjmowaniu zamówień, prowadzeniu badań rynku, sprzedaży telefonicznej lub przyjmowaniu reklamacji.

Jakie zalety ma praca w call center? O tym przeczytasz w artykule:

5 korzyści płynących z pracy w call center

Praca w call center to cenna lekcja życiowa i zawodowa. Co dzięki niej zyskasz? Dowiedz się z artykułu:

Czego może nauczyć Cię praca w call center?

Zarobki w call center

Zastanawiasz się, ile zarobisz jako konsultant w call center? Czy pracodawcy oferują benefity? Jaka forma zatrudnienia jest najbardziej popularna? Przeczytaj artykuł:

Ile zarabia konsultant call center?

Na wysokość zarobków mogą mieć też wpływ Twoje umiejętności językowe. Sprawdź, ile wynosi przeciętne wynagrodzenie konsultanta call center, dla którego współpraca z obcojęzycznymi klientami nie stanowi problemu.

Konsultant call center - biegły język obcy

Oceń artykuł