Porady Stanowiska Konsultant call center – zakres obowiązków
23.04.2019

Konsultant call center – zakres obowiązków

23.04.2019
Autor wpisu admin

Konsultant call center to zawód bezpośrednio związany z telefoniczną obsługą klienta. Prowadząc rozmowy przez telefon, pracownik zajmuje się pozyskiwaniem kolejnych zainteresowanych produktem bądź usługami. Na tym stanowisku sprawdzą się także osoby bez doświadczenia i wyższego wykształcenia, pod warunkiem, że posiadają zdolności interpersonalne, mają przyjemny głos i dbają o wyraźną wymowę.

Główne obowiązki:

  • udzielanie interesantom pomocy technicznej przez telefon
  • kompletowanie bazy klientów
  • wdrażanie działań promocyjnych
  • przyjmowanie reklamacji
  • prezentowanie odbiorcom nowej oferty
  • sprzedaż produktów lub usług

Dobry konsultant call center powinien wykazywać się komunikatywnością. Musi być przygotowany na pracę z trudnymi klientami, dlatego ważne są: cierpliwość i opanowanie. Dzięki wysokiej odporności na stres można spokojnie wyjaśnić sposoby rozwiązania konkretnego problemu, co okaże się szczególnie ważne w przypadku pracy na infolinii lub w dziale windykacji.

Sprawdź oferty pracy

Konsultant call center może pracować w firmach związanych z wieloma branżami, w których funkcjonuje dział obsługi klienta. Można specjalizować się na przykład w usługach marketingowych, przyjmowaniu zamówień, prowadzeniu badań rynku, sprzedaży telefonicznej lub przyjmowaniu reklamacji.

Oceń artykuł