Kierownik jakości – zakres obowiązków

Kategoria
Stanowiska

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Stanowiska

Kierownik jakości dba o to, aby wszystko, co trafia do konsumentów, było doskonałe i spełniało swoje zamierzone funkcje. Zarządza on m.in. dokumentacją jakościową oraz procesami reklamacji wewnętrznych i zewnętrznych.

Główne obowiązki:

  • planowanie, nadzorowanie i sprawdzanie jakości w realizowanych projektach
  • szukanie optymalnych rozwiązań w przypadku pojawienia się problemów
  • wdrażanie nowych pomysłów oraz planowanie ich zgodnie z potrzebami klienta
  • raportowanie dotychczasowych osiągnięć
  • motywowanie zespołu do działania
  • współpraca z laboratoriami, które prowadzą badania mające wpływ na jakość produktów lub usług
  • podtrzymywanie kontaktu z kierownictwem danego projektu i podwykonawcami

Osoby na takim stanowisku powinny charakteryzować się: umiejętnością zarządzania zespołem, dokładnością i starannością. Pracodawcy szukają kandydatów, którzy wyróżniają się dobrą organizacją czasu i umiejętnością pracy pod presją. Częstym wymogiem jest posiadanie wykształcenia wyższego, znajomość narzędzi i norm jakościowych – w zależności od specyfiki branży.

Sprawdź oferty pracy

Kierownicy jakości znajdują zatrudnienie w wielu branżach, m.in. budowlanej, motoryzacyjnej, badawczo-rozwojowej.

Oceń artykuł


Narzędzia