Kierownik ds. zakupów jest odpowiedzialny za wiele spraw związanych z nabywaniem produktów materiałowych, kluczowych dla działalności prowadzonej przez firmę. W tym zawodzie mile widziane są osoby z kierunkowym wykształceniem, zgodnym z profilem danego przedsiębiorstwa.
Główne obowiązki:
- monitorowanie pracy podległego zespołu
- dbanie o to, aby personel miał dostęp do odpowiedniej ilości materiałów wykorzystywanych w procesach produkcyjnych
- pozyskiwanie dla firmy kluczowych dostawców
- negocjowanie korzystnych warunków współpracy z kontrahentami
- sprawdzanie jakości nabywanych materiałów
- kontaktowanie się z dostawcami i ustalanie szczegółów realizacji zamówienia
- monitorowanie procesów eksportowych
- nadzorowanie realizacji założeń produkcyjnych
Osoba na tym stanowisku powinna przede wszystkim wykazywać się umiejętnościami organizacyjnymi. To zawód dla dobrych negocjatorów, którzy potrafią ustalić z dostawcami korzystne warunki współpracy. Kierownik ds. zakupów musi wykazywać się dobrą znajomością zagadnień z zakresu zarządzania budżetem.
Prezentowane stanowisko pracy jest charakterystyczne dla firm specjalizujących się w produkcji lub dostarczaniu usług.