Porady Stanowiska ITIL Problem manager – zakres obowiązków
13.06.2019 | 0 min czytania

ITIL Problem manager – zakres obowiązków

13.06.2019 | 0 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

ITIL Problem manager to osoba odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie procesami IT. Na tym stanowisku mile widziani są absolwenci kierunków studiów związanych z IT. Wielu pracodawców dodatkowo wymaga posiadania konkretnych certyfikatów z zakresu Problem Managmentu.

Główne obowiązki:

  • dostosowanie procesów IT do oczekiwań klientów
  • sterowanie procesami IT za pomocą nowoczesnych narzędzi
  • monitorowanie procesów wewnętrznych
  • prognozowanie zagrożeń i analizowanie efektywnych sposobów zapobiegania im

Dobry ITIL Problem manager nie powinien mieć problemu z samodzielnym podejmowaniem decyzji. Istotne są także umiejętności komunikacyjne, co jest związane z częstym kontaktem z kontrahentami oraz klientami. Osoba na tym stanowisku odpowiada za jakość wdrażanych rozwiązań informatycznych, dlatego musi dobrze rozumieć potrzeby potencjalnego odbiorcy. Obowiązkowym wymogiem jest także bardzo dobra znajomość języka angielskiego.

Sprawdź oferty pracy

Zatrudnienie  można znaleźć w renomowanych firmach, które są ściśle związane z branżą IT lub korzystają z informatycznych rozwiązań w zakresie innej działalności.

Oceń artykuł