Porady Stanowiska HR administrator – zakres obowiązków
13.06.2019 | 0 min czytania

HR administrator – zakres obowiązków

13.06.2019 | 0 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

HR administrator, czyli pracownik działu human resources, to osoba zajmująca się zarządzaniem zasobami ludzkimi i dbaniem o karierę pracowników. Posiadanie wyższego wykształcenia może ułatwić otrzymanie posady – preferowane kierunki to: zarządzanie, HR oraz administracja.

Główne obowiązki:

  • efektywna współpraca z pozostałymi pracownikami
  • pomoc w przeprowadzaniu rekrutacji
  • sprawdzanie CV kandydatów, dokonywanie selekcji i zapraszanie wybranych osób na rozmowę kwalifikacyjną
  • przygotowywanie raportów z zakresu płac pracowników oraz ich czasu pracy

Na stanowisku HR administratora sprawdzają się osoby otwarte, które lubią kontakt z ludźmi. Wymaga się od nich umiejętności pracy w zespole oraz zdolności organizacyjnych. HR administrator powinien wyróżniać się spostrzegawczością, gdyż często rozwiązuje problemy, które wpływają na rozwój firmy.

Sprawdź oferty pracy

Zatrudnienie można znaleźć praktycznie w każdym przedsiębiorstwie posiadającym dział HR bądź dział kadr, a także w agencjach doradztwa personalnego czy agencjach HR. Alternatywą jest założenie własnej działalności i wykonywanie zleceń dla firm.

Oceń artykuł