Porady Stanowiska Category Manager – zakres obowiązków
13.05.2019

Category Manager – zakres obowiązków

13.05.2019
Autor wpisu admin

Osoba na stanowisku: Category Manager jest odpowiedzialna za opracowywanie strategii rozwojowej oraz zarządzanie konkretną grupą produktów. Do jej zadań należy również tworzenie rzeczowych analiz rynkowych oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji. Pracodawcy poszukują głównie absolwentów takich kierunków studiów jak: zarządzanie lub ekonomia. Może też być wymagane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

Główne obowiązki:

  • aktywna współpraca z działami marketingu i sprzedaży
  • przygotowywanie długo- i krótkoterminowych strategii rozwoju produktów
  • opracowywanie rekomendacji dla klientów
  • wdrażanie planów promocyjnych
  • kierowanie podległymi pracownikami

Do cech dobrego Category Managera należą: znajomość trendów rynkowych, analityczny sposób myślenia oraz wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne. Jest to stanowisko kierownicze, wymagające zarządzania podległym zespołem. Przydatne okażą się też zdolności interpersonalne, znajomość języków obcych oraz dobra organizacja pracy.

Sprawdź oferty pracy

Category Manager znajdzie zatrudnienie w firmach zajmujących się produkcją – najczęściej oferty pracy pochodzą od przedsiębiorstw z branży AGD, odzieżowej i kosmetycznej. Stanowisko można objąć również w agencjach marketingowych zajmujących się dużymi akcjami promocyjnymi lub zwiększaniem rozpoznawalności marek.

Oceń artykuł