Porady Stanowiska Asystent działu zakupów – zakres obowiązków
04.09.2019

Asystent działu zakupów – zakres obowiązków

04.09.2019
Autor wpisu Pracuj.pl

Asystent działu zakupów dba o zapewnienie bieżących dostaw w firmie lub w instytucji, a nadzór nad nim sprawuje menedżer. Do wykonywania tego zawodu wymagany jest dyplom uczelni wyższej uzyskany na kierunku technicznym lub ekonomicznym.

Główne obowiązki:

  • kontaktowanie się z dostawcami (najczęściej telefonicznie lub online)
  • przygotowywanie niezbędnej dokumentacji
  • wykonywanie poleceń menedżera
  • monitorowanie stanów magazynowych
  • wykonywanie czynności biurowo-administracyjnych

W pracy asystenta działu zakupów ważna będzie skrupulatność i poczucie obowiązku. Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna doskonale znać aktualne warunki rynkowe i wyróżniać się dobrą organizacją pracy. Większość zadań jest zlecana przez kierownika działu lub przełożonych – z tego powodu wartościowymi cechami będą komunikatywność oraz umiejętność pracy w zespole. Może się także przydać znajomość języka angielskiego i prawo jazdy kategorii B.

Sprawdź oferty pracy

Zatrudnienie oferują firmy z wielu branż – każde większe przedsiębiorstwo produkcyjne posiada duży dział zakupów.

Oceń artykuł