Porady Stanowiska Asystent audytu – zakres obowiązków
03.09.2019

Asystent audytu – zakres obowiązków

03.09.2019
Autor wpisu Pracuj.pl

Asystent audytu odgrywa rolę pomocniczą przy sporządzaniu dokumentacji rewizyjnej, przygotowywaniu sprawozdań finansowych oraz współpracy z klientami w ramach realizowanych projektów. Na tym stanowisku wymagane jest wykształcenie ekonomiczne lub pokrewne.

Główne obowiązki:

  • uczestnictwo w delegacjach
  • przeprowadzanie audytów w oddziale firmy lub u klienta zewnętrznego
  • przygotowywanie raportów
  • sporządzanie dokumentacji rewizyjnej
  • przeprowadzanie analiz oraz przeglądów sprawozdań finansowych

W codziennej pracy przydają się: umiejętność analitycznego myślenia, bardzo dobra znajomość obsługi komputera, odpowiedzialność, sumienność i dokładność. W niektórych firmach konieczna będzie znajomość języka angielskiego oraz prawo jazdy kategorii B, co wiąże się z koniecznością odbywania podróży służbowych.

Sprawdź oferty pracy

Asystenci audytu znajdą zatrudnienie w wielu gałęziach gospodarki. Ich zadania związane są z prawidłowym prowadzeniem księgowości – w praktyce każda duża firma potrzebuje pracowników do działu audytu. Rekrutację prowadzą także instytucje finansowe oraz firmy świadczące usługi doradztwa biznesowego.

Oceń artykuł