Porady Stanowiska Administrator budynku – zakres obowiązków
17.05.2019 | 0 min czytania

Administrator budynku – zakres obowiązków

17.05.2019 | 0 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Administrator budynku zajmuje się głównie realizacją pilnych spraw, z którymi zgłaszają się do niego mieszkańcy, a także monitorowaniem aktualnej sytuacji w kamienicy lub bloku. Do jego zadań należy również pobieranie czynszu i koniecznych opłat oraz prowadzenie dokumentacji. To właśnie do administratora zgłaszają się najemcy w przypadku pojawienia się awarii bądź innych problemów związanych z mieszkaniem. Aby wykonywać tego typu pracę, nie jest potrzebne konkretne wykształcenie. Przyda się jednak wiedza z zakresu prawa budowlanego i przepisów dotyczących administrowania obiektami.

Główne obowiązki:

  • dbanie o prawidłowe funkcjonowanie danego obiektu
  • usuwanie powstałych awarii w budynku
  • prowadzenie prac konserwatorskich
  • kontrolowanie stanu technicznego nieruchomości

Nadzór nad budynkiem wymaga doskonałej samoorganizacji, rzetelności, sumienności oraz komunikatywności, która okaże się kluczowa w kontaktach z ludźmi. Z pewnością pomocne będzie doświadczenie na podobnym stanowisku.

Sprawdź oferty pracy

Administrator budynku najczęściej zostaje zatrudniony przez wspólnoty lub spółdzielnie mieszkaniowe.

Oceń artykuł