Administrator budynku – zakres obowiązków

Kategoria
Stanowiska

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Stanowiska

Administrator budynku zajmuje się głównie realizacją pilnych spraw, z którymi zgłaszają się do niego mieszkańcy, a także monitorowaniem aktualnej sytuacji w kamienicy lub bloku. Do jego zadań należy również pobieranie czynszu i koniecznych opłat oraz prowadzenie dokumentacji. To właśnie do administratora zgłaszają się najemcy w przypadku pojawienia się awarii bądź innych problemów związanych z mieszkaniem. Aby wykonywać tego typu pracę, nie jest potrzebne konkretne wykształcenie. Przyda się jednak wiedza z zakresu prawa budowlanego i przepisów dotyczących administrowania obiektami.

Główne obowiązki:

  • dbanie o prawidłowe funkcjonowanie danego obiektu
  • usuwanie powstałych awarii w budynku
  • prowadzenie prac konserwatorskich
  • kontrolowanie stanu technicznego nieruchomości

Nadzór nad budynkiem wymaga doskonałej samoorganizacji, rzetelności, sumienności oraz komunikatywności, która okaże się kluczowa w kontaktach z ludźmi. Z pewnością pomocne będzie doświadczenie na podobnym stanowisku.

Sprawdź oferty pracy

Administrator budynku najczęściej zostaje zatrudniony przez wspólnoty lub spółdzielnie mieszkaniowe.

Oceń artykuł


Narzędzia