Renesans marketingu i PR?

Kategoria
Rozmowa kwalifikacyjna

Autor wpisu
admin

Group of Multiethnic People Discussing About MarketingLiczba ofert pracy dla marketingowc├│w ro┼Ťnie ÔÇô w II kwartale tego roku na Pracuj.pl by┼éo ich blisko 4,5 tys.; to o 14 proc. wi─Öcej ni┼╝ w 2013 roku. Szczeg├│lnie po┼╝─ůdani s─ů specjali┼Ťci ds. marketingu internetowego i specjali┼Ťci ds. PR ÔÇô dla tych ostatnich og┼éosze┼ä by┼éo prawie 40% wi─Öcej ni┼╝ rok wcze┼Ťniej. Najcz─Östsze wymaganie? Kompetencje analityczne.┬á

 

 

 

Gdzie szuka─ç?

Specjalistom od marketingu pracę najłatwiej jest znaleźć w:

  • sektorze handlowym,
  • w bran┼╝y marketingowej,
  • FMCG.

 

Najwi─Öcej ofert pracy dla specjalist├│w ds. PR opublikowa┼éy za┼Ť bran┼╝e z obszar├│w:

  • bankowo┼Ťci i finans├│w,
  • handlu i sprzeda┼╝y,
  • telekomunikacji i zaawansowanych technologii.

 

Skuteczne wsparcie sprzeda┼╝y w cenie

Z analizy ofert pracy wynika, ┼╝e najbardziej poszukiwani s─ů specjali┼Ťci od marketingu bezpo┼Ťrednio zwi─ůzanego ze wsparciem sprzeda┼╝y i rozwoju produkt├│w. Jedna na trzy oferty dla marketingowc├│w to oferty pracy z obszaru marketingu handlowego. Dwie kolejne najbardziej poszukiwane kategorie to specjali┼Ťci od kampanii marketingowych i zarz─ůdzania produktem.

 

Firmy dbaj─ů o sw├│j wizerunek i kochaj─ů sie─ç

Ofert dla specjalist├│w ds. PR przyby┼éo a┼╝ o 40 proc. Najwi─Ökszy przyrost og┼éosze┼ä odnotowano w przypadku specjalist├│w od komunikacji wewn─Ötrznej, co oznacza, ┼╝e firmy zwracaj─ů uwag─Ö tak┼╝e na sw├│j wizerunek w oczach pracownik├│w. W por├│wnaniu do analogicznego okresu w 2013 roku og┼éosze┼ä by┼éo o 75 proc. wi─Öcej.

 

Du┼╝y, 40 proc., przyrost ofert odnotowano r├│wnie┼╝ w przypadku specjalist├│w zajmuj─ůcych si─Ö marketingiem w Internecie. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalist├│w zajmuj─ůcych si─Ö m.in. SEM i SEO, e-mail marketingiem czy social mediami.

 

Marketing bezpo┼Ťredni vs. nowe media

W stosunku do analogicznego okresu w 2013 spad┼éo natomiast znacz─ůco, bo o prawie 30 proc., zapotrzebowanie na specjalist├│w do marketingu bezpo┼Ťredniego. Rosn─ůca rola marketingu mobilnego czy kana┼é├│w takich jak media spo┼éeczno┼Ťciowe, wszechobecno┼Ť─ç Internetu, sprawiaj─ů, ┼╝e tradycyjne formy dotarcia do klienta odchodz─ů powoli do lamusa ÔÇô wida─ç to zreszt─ů nie tylko w liczbie ofert pracy, lecz tak┼╝e w wymaganiach w nich podawanych. Dzisiejszy specjalista ds. marketingu powinien przede wszystkim posiada─ç zdolno┼Ťci analityczne i z┬á┼éatwo┼Ťci─ů┬ápos┼éugiwa─ç si─Ö narz─Ödziami do analizy danych.

 

 Źródło: analiza liczby ogłoszeń na Pracuj.pl

Renesans-marketingu-i-PR-15b_FIN

 

 

Oceń artykuł


Narz─Ödzia