Porady Rozmowa kwalifikacyjna Jak zdobyć pracę w call center?
28.02.2019  | 5 min czytania

Jak zdobyć pracę w call center?

28.02.2019  | 5 min czytania
Autor wpisu Pracuj.pl

Od konsultanta, przez lidera zespołu, aż do dyrektora – praca w call center to dobry początek kariery, która w miarę upływu czasu może nabierać tempa. Jeśli myślisz o takiej drodze zawodowej, zastanów się, czy posiadasz predyspozycje i przygotuj się do spotkania z rekruterem.   

Oferty z kategorii call center znajdziesz TUTAJ

Konsultant telefoniczny – rozmowa kwalifikacyjna

Elastyczne godziny pracy, możliwość uzyskiwania atrakcyjnych premii, benefity pozapłacowe – to cechy pracy w call center, które można uznać za korzystne. Jeśli chcesz rozpocząć karierę konsultanta, przygotuj się do rekrutacji, tzn.:

  • Określ, jakie zadania chcesz wykonywać

Jako pracownik call center możesz realizować obowiązki związane z aktywną sprzedażą produktów lub usług. Pracownicy infolinii nie zajmują się sprzedawaniem, ale odpowiadają na pytania klientów, rozwiązują problemy i doradzają, jak postąpić w konkretnej sytuacji.  

  • Sprawdź, czym zajmuje się pracodawca

Przed spotkaniem dobrze jest zrobić research i przekonać się, na czym polega działalność firmy, dla której masz zamiar pracować. Chodzi przede wszystkim o cele przedsiębiorstwa, zakres działalności i realizowane projekty.

  • Przygotuj się merytorycznie

Firmy telemarketingowe często prowadzą nabór do konkretnego projektu. Jeśli wiesz, że będzie on związany z bankowością, opanuj podstawowe zagadnienia z tego zakresu i dowiedz się, np. czym różni się lokata od konta oszczędnościowego. W ten sposób wykażesz zaangażowanie. Brak fachowej wiedzy nie musi stanowić problemu, bo firmy organizują szkolenia produktowe.

  • Określ swoją dyspozycyjność

Interesuje Cię umowa o pracę? A może wolisz umowę-zlecenie? Możesz wykonywać obowiązki od poniedziałku do piątku, np. o 8.00 do 16.00?  Studiujesz i zależy Ci na możliwości układania elastycznego grafiku? Przed rozmową dobrze jest zastanowić się, na jakiej podstawie i w jakim wymiarze chciałbyś pracować.

  • Zaprezentuj swoje atuty

Kultura osobista, poprawność językowa i miły głos – to aspekty ważne dla znacznej części pracodawców. W call center mają jednak szczególne znaczenie. Rekruter będzie przyglądał się nie tylko Twojemu zachowaniu, ale zweryfikuje również, czy jesteś komunikatywny.

Jak mówić, żeby dobrze się zaprezentować

Dlaczego chcesz pracować w firmie X? Jakie są Twoje mocne i słabe strony? Ile chciałbyś zarabiać? Pytania tego typu często pojawiają się na rozmowie rekrutacyjnej. Przed spotkaniem dobrze jest przemyśleć odpowiedzi. Warto również dowiedzieć się, czym są pytania behawioralne i w jaki sposób na nie odpowiadać.

Przykładowe pytania behawioralne podczas rekrutacji

Czego nauczysz się w call center?

Pracując jako konsultant, masz okazję rozwijać umiejętności interpersonalne. Poznajesz również techniki negocjacyjne i sprzedażowe, a także uczysz się współpracy i realizowania celów. Kompetencje zdobyte w call center są uniwersalne, dzięki czemu pomogą Ci rozwijać karierę w sprzedaży lub w innych obszarach.

Czego może nauczyć Cię praca w call center?

Kreator CV: stwórz za darmo w 3 prostych krokach skuteczne i profesjonalne CV
Stwórz CV
 

Oceń artykuł