Dla kogo praca w e-commerce?

Kategoria
Rozmowa kwalifikacyjna

Autor wpisu
admin

Planujesz w najbli偶szym czasie poszukiwania nowej pracy? A mo偶e chcesz ca艂kowicie zmieni膰 bran偶臋, w kt贸rej pracujesz? Pomy艣l o bran偶y e-zakup贸w, w kt贸rej liczba zatrudnionych os贸b stale si臋 powi臋ksza. Jakich pracownik贸w poszukuj膮 pracodawcy w e-commerce? I ile mo偶na na tym zarobi膰?

Wg聽raportu Pracuj.pl 鈥濺ynek pracy specjalist贸w鈥 w 2013 roku poszukiwano ponad po艂ow臋 wi臋cej ni偶 rok wcze艣niej specjalist贸w od nowych medi贸w i e-commerce. Wraz z rozwojem internetowego handlu zapotrzebowanie na pracownik贸w w tym obszarze b臋dzie coraz wi臋ksze. Dla kogo to szansa na ciekaw膮 i dobrze p艂atn膮 p艂ac臋?

 

Na bie偶膮co z trendami

Jak m贸wi Marta Str膮czek, HR Specialist w KodyRabatowe.pl, bran偶a e-commerce opr贸cz tego, 偶e bardzo szybko si臋 rozwija, wymusza na przedsi臋biorcach i pracownikach prac臋 na wysokich obrotach. Monitorowanie trend贸w, nieustanne podgl膮danie konkurencji i – przede wszystkim – ci膮g艂a pr贸ba zaskoczenia klienta to kwestie niezwykle istotne w tej bran偶y. 鈥Codziennie pojawiaj膮 si臋 nowe rozwi膮zania przydatne w e-commerce, a nad膮偶anie za tym jest bardzo czasoch艂onne. Bycie na bie偶膮co wymaga ci膮g艂ego testowania nowych rozwi膮za艅, wnikliwego podgl膮dania konkurencji. Na d艂u偶sz膮 met臋 jest to m臋cz膮ce. Jednocze艣nie jednak ci膮gle poznaje si臋 nowych ludzi rozwijaj膮cych ciekawe projekty. My艣l臋, 偶e e-commerce nie jest dla wszystkich, ale jest jedn膮 z najciekawszych bran偶 鈥 dodaje Str膮czek.

 

Zaplecze IT i marketerzy

Coraz cz臋艣ciej przegl膮damy sklepy internetowe na naszych smartfonach i tabletach, a to z kolei stawia kolejne wymagania wobec przedsi臋biorc贸w, dzia艂贸w marketingu i przede wszystkim ca艂ego zaplecza informatycznego. To w艂a艣nie na te stanowiska najcz臋艣ciej szuka si臋 pracownik贸w w bran偶y e-commerce.

Na zatrudnienie w bran偶y e-commerce mog膮 liczy膰 szczeg贸lnie specjali艣ci IT. Dobrze prowadzony sklep e-commerce nie jest w stanie istnie膰 tak偶e bez porz膮dnego zaplecza marketingowego. To w艂a艣nie kadra marketer贸w jest u nas najliczniejsza, dlatego sprawny specjalista ds. marketingu bez problemu znajdzie prac臋 w tej bran偶y 鈥 komentuje Str膮czek.

 

Szansa dla freelancer贸w

W dynamicznie rozwijaj膮cej si臋 bran偶y e-commerce czasami ogrom pracy jest tak du偶y, 偶e niezb臋dne jest korzystanie z freelancer贸w, kt贸rzy odci膮偶膮 etatowych pracownik贸w.

Nasza firma nie posiada rozbudowanych dzia艂贸w, gdy偶 korzystamy z outsourcingu, kt贸ry od wielu lat bardzo dobrze si臋 sprawdza i przynosi rewelacyjne efekty. Wi臋kszo艣膰 dzia艂a艅 zwi膮zanych z obs艂ug膮 sklepu, w tym obs艂ug膮 programistyczn膮 i marketingow膮 zlecamy zewn臋trznym podmiotom. Jednak偶e w przysz艂o艣ci nie wykluczamy utworzenia dodatkowych wakat贸w: dla grafik贸w czy copywriter贸w – m贸wi Agata Chmielewska, specjalista ds. marketingu i PR w KOKAI.pl.

 

Monitoring i analiza

Wiele ofert pracy zawiera magiczne s艂owo 鈥瀔reatywno艣膰鈥, kt贸re jest chyba najbardziej nadu偶ywanym poj臋ciem funkcjonuj膮cym w bran偶y. Praca w e-commerce polega przede wszystkim na dok艂adnym monitorowaniu rynku. Nikt nie oczekuje od nas, 偶e zaraz po przyj艣ciu do firmy b臋dziemy sypa膰 rewelacyjnymi pomys艂ami, kt贸re sprawi膮, 偶e sklep od razu b臋dzie generowa艂 wi臋ksze zyski. Bez dok艂adnej analizy konkurencji nasze pomys艂y mog膮 wydawa膰 si臋 genialne, ale w efekcie rynek wszystko weryfikuje.

Po艂owa wspomnianej 鈥瀔reatywno艣ci鈥 to nic innego, jak doj艣cie do odpowiedzi na kluczowe pytania: 鈥co innego mo偶emy zaoferowa膰 ni偶 konkurencja?鈥 albo 鈥瀓ak chcemy si臋 wyr贸偶ni膰?鈥 Z regu艂y doj艣cie do konstruktywnego wniosku wymaga czasu. Wida膰 tutaj pewn膮 ciekaw膮 zale偶no艣膰: z jednej strony bran偶a e-commerce jest niesamowicie dynamiczna, a z drugiej, wdro偶enie niekt贸rych pomys艂贸w wymaga opanowania.

 

Grunt to potencja艂

Struktura zatrudnienia w e-commerce jest zr贸偶nicowana. Prac臋 w bran偶y mo偶na dosta膰 niekoniecznie ko艅cz膮c kierunki studi贸w zwi膮zane ze sprzeda偶膮, handlem czy zarz膮dzaniem (oczywi艣cie takie osoby na starcie b臋d膮 mia艂y przewag臋 nad konkurencj膮). Specjali艣ci ds. rekrutacji staraj膮 si臋 wy艂owi膰 osoby, w kt贸rych przede wszystkim widz膮 potencja艂, wi臋c bariery specjalizacyjne zwi膮zane ze studiami schodz膮 na drugi plan.

Proces rekrutacji w naszej firmie nie jest zamkni臋ty z uwagi na dynamiczne zmiany w otaczaj膮cym nas 艣wiecie, w tym rozw贸j nowych medi贸w. Osoby staraj膮ce si臋 o prac臋 w DeeZee niekoniecznie musz膮 posiada膰 dyplom potwierdzaj膮cy okre艣lone kwalifikacje zawodowe 鈥 polonista mo偶e by膰 PR-owcem, a blog mo偶e prowadzi膰 in偶ynier, je艣li potrafi to dobrze robi膰 鈥 komentuje Dominika 呕ak, CEO w DeeZee.pl. Dodaje r贸wnie偶: – Nasza firma ci膮gle poszukuje zdolnych grafik贸w, specjalist贸w z zakresu marketingu elektronicznego i specjalist贸w do spraw zakup贸w. Mile widziani s膮 tak偶e nowi pracownicy we wszystkich dzia艂ach DeeZee, a w szczeg贸lno艣ci w dziale marketingu i PR, dziale zakup贸w i Kreatywnej Produkcji.

 

Ile zarobimy?

Jak wynika z danych serwisuj zarobki.pracuj.pl* mediana (warto艣膰 przeci臋tna) wynagrodzenia na stanowisku specjalisty ds. e-commerce to 2942 z艂 netto. Mo偶na jednak zarobi膰 o wiele wi臋cej. 10% z przepytanych dostaje nawet ponad 6800 na r臋k臋. Najwi臋cej w tym sektorze zarobimy w wojew贸dztwie mazowieckim (艣rednio ponad 4 tys. z艂); najmniej w wielkopolskim.

info-1190x1881-e-commerce

Kto z Was chcia艂by pracowa膰 lub pracuje w e-commerce?

*Wszystkie kwoty s膮 kwotami PLN netto miesi臋cznie w przeliczeniu na pe艂en etat. Warto艣ci przeci臋tnych zarobk贸w s膮 wyra偶one jako mediany 鈥 po艂owa respondent贸w dla poszczeg贸lnych stanowisk wskaza艂a, 偶e zarabia kwot臋 wy偶sz膮 od podanej, a po艂owa ni偶sz膮. Dane zebrane przez serwis zarobki.pracuj.pl na podstawie 180 tys. odpowiedzi.

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia