Cechy charakteru, kt贸rych nie lubi膮 rekruterzy

Kategoria
Rozmowa kwalifikacyjna

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre艣ci 4/5 (4)
Ocena tre艣ci 4/5 (4)

Decyzja rekrutera w sprawie przyj臋cia lub odrzucenia kandydatury zale偶y nie tylko od Twoich kwalifikacji i do艣wiadczenia. Znaczenie ma r贸wnie偶 Tw贸j wizerunek oraz to, jak si臋 zachowujesz. Je艣li jeste艣 nieuczciwy lub zbyt pewny siebie, nie wywrzesz korzystnego wra偶enia.

Dobry pracownik to osoba kulturalna, aktywna i zaanga偶owana. Je艣li zale偶y Ci na tym, 偶eby otrzyma膰 wymarzon膮 posad臋, wyeliminuj cechy, takie jak:

  • Niepunktualno艣膰

Masz jedn膮 szans臋, by wywrze膰 korzystne pierwsze wra偶enie. Mo偶e j膮 przekre艣li膰 np. niepunktualno艣膰. Nie przychodz膮c na um贸wion膮 godzin臋, na dodatek bez powiadomienia o przyczynie sp贸藕nienia, okazujesz brak szacunku. Zdarzaj膮 si臋 nieprzewidziane sytuacje, kt贸re utrudniaj膮 pojawienie si臋 o wyznaczonej godzinie. Warto jednak wyj艣膰 odpowiednio wcze艣niej, by zyska膰 zapas czasu.

Jak zrobi膰 dobre pierwsze wra偶enie?

  • Sk艂onno艣膰 do przerywania

Wchodzenie rozm贸wcy w s艂owo jest irytuj膮ce. Je艣li masz pytania lub w膮tpliwo艣ci, poczekaj na odpowiedni膮 chwil臋, by je wyrazi膰. Aby skutecznie si臋 komunikowa膰, trzeba wys艂ucha膰, co rozm贸wca ma do powiedzenia. Gdy sprawa jest wyj膮tkowo wa偶na, daj zna膰 (np. gestem), 偶e chcia艂by艣 co艣 powiedzie膰.

8 krok贸w do skutecznej komunikacji w firmie

  • Brak uwagi

Skuteczna komunikacja polega nie tylko na m贸wieniu, ale r贸wnie偶 na s艂uchaniu. Wa偶ne, 偶eby艣 podczas spotkania interesowa艂 si臋 tym, co m贸wi Tw贸j rozm贸wca. Mo偶esz np. zadawa膰 pytania u艣ci艣laj膮ce. Dzi臋ki temu nie b臋dziesz prosi艂 o informacje, kt贸re zosta艂y ju偶 podane i zaprezentujesz si臋 jako kto艣 uwa偶ny i komunikatywny.

  • Arogancja

Co to znaczy 鈥瀉rogancki鈥? Takie okre艣lenie pasuje do osoby, kt贸ra jest zbyt pewna siebie i zachowuje si臋 z ostentacyjnym lekcewa偶eniem. Arogancja uniemo偶liwia budowanie relacji opartych na szacunku i empatii. W pracy niezb臋dna jest pokora, dzi臋ki kt贸rej mo偶na si臋 uczy膰 i wyci膮ga膰 wnioski z pope艂nionych b艂臋d贸w. 聽

  • Ignorowanie zasad

Przygotowanie do spotkania z rekruterem polega m.in. na poznaniu dress code鈥檜 panuj膮cego w firmie. Ubi贸r adekwatny do sytuacji umo偶liwia budowanie wizerunku profesjonalisty.

Jak ubra膰 si臋 na rozmow臋 kwalifikacyjn膮 鈥 str贸j letni i zimowy

Liczy si臋 r贸wnie偶 odpowiednie s艂ownictwo. W relacjach s艂u偶bowych nale偶y unika膰 wulgaryzm贸w i wyra偶e艅 potocznych.

  • Nieuczciwo艣膰

Wa偶ne, aby by膰 szczerym w relacji z przysz艂ym pracodawc膮. K艂amstwo w CV mo偶e sprawi膰, 偶e zaprezentujesz si臋 jako osoba niewiarygodna. Podawanie nieprawdziwych informacji poci膮ga za sob膮 r贸wnie偶 powa偶niejsze konsekwencje. 聽

Konsekwencje podawania nieprawdziwych informacji w CV

  • Brak zaanga偶owania i inicjatywy

Je艣li wydajesz si臋 niezainteresowany tym, co m贸wi rekruter lub nie zadajesz pyta艅 dotycz膮cych stanowiska, prawdopodobnie nie zostaniesz przyj臋ty do pracy. Zanim z艂o偶ysz aplikacj臋, zastan贸w si臋, czy oferta, na kt贸r膮 odpowiadasz, jest dla Ciebie atrakcyjna.

O co pyta膰 pracodawc臋 na rozmowie rekrutacyjnej?

W艂asna inicjatywa 鈥 jak wykaza膰 si臋 na rozmowie rekrutacyjnej

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia