Analityczny jak humanista, komunikatywny jak programista

Kategoria
Rozmowa kwalifikacyjna

Autor wpisu
admin

businessman using notebookCoraz cz臋艣ciej pracodawcy zaczynaj膮 wymaga膰 od potencjalnych pracownik贸w umiej臋tno艣ci, kt贸re wykraczaj膮 poza podstawowy obszar ich specjalizacji. Humani艣ci maj膮 zdecydowanie wi臋ksze szanse na znalezienie pracy, je艣li dobrze znaj膮 narz臋dzia analityczne czy wybrane programy komputerowe. Nawet cenieni programi艣ci s膮 tym bardziej po偶膮dani na rynku pracy, je艣li maj膮 umiej臋tno艣ci mi臋kkie 鈥 potrafi膮 dobrze komunikowa膰 si臋 ze wsp贸艂pracownikami albo sprawnie pracowa膰 w grupie.

 

Czego pracodawcy wymagaj膮 na pierwszym miejscu?

Jak wynika z analizy og艂osze艅 umieszczanych na Pracuj.pl, najpopularniejsze wymagania pracodawc贸w to dzisiaj:

  • wykszta艂cenie wy偶sze,
  • znajomo艣膰 j臋zyka angielskiego,
  • dobra organizacja pracy,
  • umiej臋tno艣膰 obs艂ugi program贸w MS Office,
  • znajomo艣膰 specyfiki danej bran偶y.

Coraz cz臋艣ciej jednak w og艂oszeniach pojawiaj膮 si臋 tak偶e bardzo dok艂adne wymagania odno艣nie znajomo艣ci konkretnych program贸w czy narz臋dzi 鈥 i to nie tylko w bran偶y IT. Nie bez znaczenia s膮 dla pracodawc贸w tak偶e umiej臋tno艣ci mi臋kkie, takie jak 艂atwe budowanie relacji, komunikatywno艣膰 czy zarz膮dzanie zespo艂em.

 

Otwarty i komunikatywny programista

W III kwartale 2014 na Pracuj.pl opublikowano ponad 14 tys. ofert pracy dla pracownik贸w IT. Ponad po艂owa z nich skierowanych by艂a do programist贸w. Z tre艣ci og艂osze艅 wynika, 偶e bardzo cz臋sto opr贸cz umiej臋tno艣ci informatycznych, kandydaci na stanowiska w tej bran偶y musz膮 wykaza膰 si臋 umiej臋tno艣ciami mi臋kkimi.

 

Na co zwracaj膮 uwag臋 pracodawcy z bran偶y IT?

  • umiej臋tno艣膰 budowania pozytywnych relacji biznesowych
  • zdolno艣膰 do zarz膮dzania zespo艂em, umiej臋tno艣ci przyw贸dcze
  • komunikatywno艣膰 i otwarto艣膰

 

Projekty informatyczne to praca nad tworzeniem nowych rozwi膮za艅 technologicznych maj膮cych za zadanie realizacj臋 bardzo konkretnych cel贸w biznesowych. Dobry poziom komunikacji i argumentacji swoich decyzji, wsp贸艂praca z innymi cz艂onkami zespo艂u, zrozumienie potrzeb biznesowych przez zesp贸艂 deweloperski, s膮 to niezb臋dne czynniki zapewniaj膮ce sukces projektu聽鈥 komentuje Marta Matusiak, Menad偶er zespo艂u ds. Projektowania w Grupie Pracuj.

 

Humanista analityczny

Z kolei znajomo艣膰 narz臋dzi analitycznych, program贸w komputerowych do zarz膮dzania tre艣ci膮 i program贸w graficznych to wymagania, z kt贸rymi musz膮 si臋 zmierzy膰 osoby po studiach humanistycznych pracuj膮ce w takich bran偶ach jak PR, marketing czy HR.

 

Czego wymagaj膮 od nich pracodawcy?

  • znajomo艣膰 zagadnie艅 SEM i SEO (od marketer贸w)
  • umiej臋tno艣膰 pracy z narz臋dziami analitycznymi takimi jak Google Analitycs (specjali艣ci ds. PR, marketerzy)
  • narz臋dzia do wysy艂ki kampanii e-mail marketingowych, znajomo艣膰 obs艂ugi platform CMS (marketerzy)
  • umiej臋tno艣膰 obs艂ugi program贸w graficznych np. Photoshop, Corel, Indesign, Illustrator (specjali艣ci ds. social media)
Ciekawym przyk艂adem innowacyjnego rozwi膮zania, maj膮cego za zadanie wesprze膰 humanist贸w na rynku pracy, jest projekt 鈥炁乤mig艂贸wki dla Nomada”, stworzony przez Polsko-Japo艅sk膮 Akademi臋 Technik Komputerowych. Jego za艂o偶eniem jest wsparcie przede wszystkich absolwent贸w studi贸w humanistycznych i spo艂ecznych poprzez umo偶liwienie im zdobycia kompetencji poszukiwanych na rynku pracy. Multimedialne kursy b臋d膮 przekazywa膰 wiedz臋 z obszaru nauk 艣cis艂ych, zarz膮dzania wiedz膮 czy przedsi臋biorczo艣ci. W艣r贸d oferowanych absolwentom kurs贸w znajduj膮 si臋 mi臋dzy innymi: 鈥濻pecyfika system贸w informatycznych鈥 czy 鈥濶arz臋dzia informatyczne w tworzeniu multimedi贸w”.

Wi臋cej informacji w biurze prasowym.聽

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia