Poranek bez pośpiechu – sekretne sposoby na dobry dzień

Kategoria
Kariera i rozwój

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Kariera i rozwój

Wstajesz zmęczony, dojeżdżasz do pracy w pośpiechu – nierzadko w ostatniej chwili – i za każdym razem obiecujesz sobie, że to zmienisz. Brzmi znajomo? Nie odkładaj dobrych postanowień na później. Zastanów się, jakie codzienne nawyki obniżają Twoją efektywność.

To, jak rozpoczynasz dzień, wpływa na Twoje samopoczucie. Może decydować również o skuteczności działania. Aby poranki były dla Ciebie przyjemne:

  • Zrób plan

Umiejętność efektywnego wykorzystywania czasu, jakim dysponujesz, wynika z planowania. Układanie harmonogramu dnia i tygodnia sprawia, że wykonujesz zadania sprawnie i terminowo. Dobrze ułożona lista zadań na dany dzień, przeglądana np. w trakcie śniadania, może motywować do działania. Dzięki niej nie zapominasz również o ważnych spotkaniach, projektach itd. Jeśli wiesz, co czeka Cię kolejnego dnia, unikasz przykrego zaskoczenia, że np. zapomniałeś o przygotowaniu ważnej prezentacji.     

6 sposobów na idealny plan tygodnia

  • Przygotuj się do pracy odpowiednio wcześnie

Kompletowanie stroju, prasowanie koszuli, przyrządzanie lunchu – czynności tego rodzaju warto wykonywać wieczorem poprzedniego dnia. Pozostawienie ich na rano może sprawić, że liczba zadań do wykonania przerośnie Twoje możliwości. W ostatniej chwili warto wykonywać tylko te czynności, których nie można zrealizować z wyprzedzeniem (spacer z psem, odśnieżenie samochodu, zaparzenie porannej kawy itd.).   

  • Nie wstawaj w ostatniej chwili

Przed ustawieniem budzika na konkretną godzinę warto zastanowić się, jakie czynności wykonujesz rano i ile czasu potrzebujesz na każdą z nich. Chcąc uniknąć stresu, realnie oceń swoje możliwości. Dobrze jest wziąć pod uwagę również niespodziewane i uciążliwe okoliczności.

  • Zasypiaj ze świadomością, że mądrze wykorzystałeś czas

Realizacja wszystkich założonych celów, wykonanie długo odwlekanej, nieprzyjemnej czynności, przeczytanie wartościowej książki branżowej czy wyjście na siłownię – warto spędzać dzień tak, by wieczorem doświadczać poczucia spełnienia. Dobrze jest również zadbać o higienę snu. Zasypianie na kanapie, przed telewizorem może sprawić, że rano obudzisz się zmęczony i obolały.

  • Przyjdź do pracy 10-15 minut przed godziną jej rozpoczęcia

Korki, wypadki, awaria samochodu – to wydarzenia, które mogą sprawić, że spóźnisz się lub nie dotrzesz do pracy. Aby zachować spokój w takiej sytuacji, rozważnie korzystaj z urlopu na żądanie. Wiedząc np., że w określonych godzinach miasto jest zakorkowane, wyjeżdżaj odpowiednio wcześnie lub wyznacz sobie alternatywną trasę. Umiejętność przewidywania i dostosowywania się do okoliczności – to czynniki zmniejszające poziom stresu i poprawiające samopoczucie.  

Sprawdź, co zrobić, jeśli przydarzy Ci się wypadek w drodze do pracy:

Wypadek w drodze do pracy lub z pracy – jakie świadczenia przysługują?


Oceń artykuł


Narzędzia