Pierwsza praca po studiach – 8 wskazówek na dobry początek

Kategoria
Student

Autor wpisu
Pracuj.pl
Kategoria: Student

Pierwsza praca po studiach może być stresująca, ale nie pozwól, żeby nerwy wzięły górę. Przygotuj się i zdobądź potrzebne informacje. Przyjdź do firmy punktualnie. Przywitaj się z innymi pracownikami i nie bój się pytać o kwestie związane z nowymi obowiązkami.  

  • Odpocznij przed pracą

Pamiętaj o odpowiedniej ilości snu przed rozpoczęciem pierwszej pracy. Pozwoli Ci to zachować wysoką produktywność i pełne skupienie podczas wdrażania się w nowe obowiązki.

  • Zadbaj o strój

Przygotuj odpowiedni strój do pracy. Nie ubieraj się niestosownie do miejsca zatrudnienia. Dowiedz się odpowiednio wcześniej, jaki dress code obowiązuje w firmie. Sportowy dres nie będzie mile widziany w biurze, a letnia sukienka nie sprawdzi się podczas pracy na magazynie. Postaw na stonowane kolory.

8 kroków do idealnego pierwszego dnia w pracy

  • Bądź w pracy na czas

Swój pierwszy dzień w nowej pracy zacznij od punktualności! Ważne, żeby być o umówionej godzinie – ani za wcześnie, ani za późno. Dobrym pomysłem jest wyjście do pracy z zachowaniem zapasu czasu. Gdy ucieknie Ci autobus lub utkniesz w korkach, nadal będziesz mieć szansę na punktualne przybycie lub – w najgorszym wypadku – minimalne spóźnienie.

  • Przywitaj się

Pierwszy dzień w nowym miejscu nie będzie tak stresujący, jeśli poznasz swoich współpracowników. W małej firmie przywitaj się ze wszystkimi osobami, a jeśli pracujesz w dużej korporacji lub zakładzie – poznaj pracowników przebywających najbliżej Twojego stanowiska pracy.

  • Bądź uprzejmy

Postaraj się zapamiętać imiona współpracowników. Zadając pytania, bądź kulturalny. Arogancka postawa nie robi dobrego wrażenia. A jeśli to Ciebie ktoś będzie pytać o różnego rodzaju informacje, odpowiedz w miarę możliwości. W trudnych sytuacjach może pomóc Ci szczery uśmiech.

  • Wycisz telefon

Rozpoczynając pierwszą pracę, pamiętaj o wyciszeniu telefonu. Dzięki temu powiadomienia lub przychodzące połączenia nie będą Cię rozpraszać i dodatkowo stresować. Podczas przerw unikaj głośnych rozmów telefonicznych, które mogłyby przeszkadzać innym pracownikom.

Dobre maniery w pracy czyli 5 rzeczy, które denerwują Twoich współpracowników

  • Zadawaj pytania

Otrzymałeś do wykonania zadanie, lecz nie wiesz od czego zacząć? Zapytaj przełożonego o szczegóły, na które powinieneś zwrócić uwagę i pamiętaj o tym na przyszłość. Jeśli musisz dostarczyć dokumenty do konkretnej osoby, ale jeszcze jej nie poznałeś – dowiedz się, gdzie ją znajdziesz. Nie wstydź się zadawania pytań, ponieważ w ten sposób najwięcej się nauczysz i najszybciej poznasz zasady panujące w firmie.

  • Pamiętaj o pozytywnym nastawieniu

Nie wpadaj w panikę, jeśli nie potrafisz poradzić sobie z poleceniem szefa lub napotkałeś problem podczas wykonywania zlecenia. W trudnych chwilach najlepiej zachować spokój i przeanalizować sytuację, by znaleźć z niej najlepsze wyjście. Bardzo duże znaczenie ma Twoje nastawienie do nowego miejsca i obowiązków.

Oceń artykuł


Narzędzia