Lista s艂贸w pomocnych przy pisaniu CV

Kategoria
CV i list motywacyjny

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre艣ci 4.86/5 (7)
Ocena tre艣ci 4.86/5 (7)

S艂owa s膮 narz臋dziem pomocnym w budowaniu wizerunku. Sformu艂owania, jakie dobieramy, mog膮 przekonywa膰 lub zniech臋ca膰. Tworz膮c 偶yciorys, warto zastanowi膰 si臋, co robimy dla w艂asnego rozwoju i jak dbamy o karier臋. Aby opowiedzie膰 o tym potencjalnemu pracodawcy, si臋gnijmy po w艂a艣ciwe okre艣lenia.

Przygotowuj膮c dokumenty aplikacyjne, dobrze jest stosowa膰 czasowniki pomocne w opisywaniu do艣wiadcze艅 i aktywno艣ci, jakie podejmujemy. Przyk艂adowe s艂owa, jakie warto zastosowa膰, to:

  • 鈥濽doskonali膰鈥

Pracodawcy poszukuj膮 kandydat贸w, kt贸rzy wykazuj膮 inicjatyw臋 i chc膮 osi膮ga膰 coraz lepsze wyniki w pracy. Nie boj膮 si臋 m贸wi膰 o swoich pomys艂ach i podejmuj膮 refleksj臋 nad tym, co robi膰, by dzia艂a膰 wydajniej i dok艂adniej. Inne istotne s艂owo to 鈥瀦reformowa膰鈥. 聽

  • 鈥濺ozwija膰鈥

Kompetencje mi臋kkie, kt贸re ma du偶e znaczenie w 偶yciu zawodowym, to przede wszystkim d膮偶enie do rozwoju. Warto艣ciowy pracownik chce nie tylko usprawnia膰 prac臋 firmy, ale r贸wnie偶 inwestuje czas i wysi艂ek w rozw贸j osobisty. Uczestniczy w kursach i szkoleniach, ko艅czy studia podyplomowe 鈥 nie marnuje okazji, by zdobywa膰 nowe umiej臋tno艣ci. 聽

  • 鈥濷si膮ga膰鈥

Osoba, kt贸ra wyznacza sobie cele i konsekwentnie d膮偶y do ich realizacji, jest aktywna, zmotywowana i pracuje wydajnie. Jej entuzjazm i wytrwa艂o艣膰 to doskona艂y przyk艂ad dla innych pracownik贸w. Zdrowa ambicja jest si艂膮, dzi臋ki kt贸rej mo偶emy osi膮ga膰 sukcesy zawodowe. 聽聽聽

  • 鈥濻tworzy膰 od podstaw鈥

Ch臋膰 budowania czego艣 od pocz膮tku mo偶e 艣wiadczy膰 o pracowito艣ci, cierpliwo艣ci, kreatywno艣ci, a tak偶e o tym, 偶e potencjalny pracownik uto偶samia si臋 z celami firmy. Ka偶dy z tych czynnik贸w ma du偶膮 warto艣膰 w oczach pracodawcy.

  • 鈥濸rzystosowa膰鈥

Pracodawcy ceni膮 kandydat贸w, kt贸rzy posiadaj膮 r贸wnie偶 zdolno艣ci adaptacyjne. Potrafi膮 szybko zaaklimatyzowa膰 si臋 w nowym 艣rodowisku i szanuj膮 zasady panuj膮ce w danej firmie. Zale偶y im na dobrych relacjach z prze艂o偶onymi, wsp贸艂pracownikami i klientami. 聽

  • 鈥濧nalizowa膰鈥

Po偶膮dan膮 cech膮 w 艣rodowisku pracy jest r贸wnie偶 refleksyjno艣膰. Kto艣, kto analizuje swoje dzia艂ania, potrafi wyci膮ga膰 wnioski. Dzi臋ki temu mo偶e naprawia膰 ewentualne b艂臋dy lub unika膰 ich w przysz艂o艣ci.

  • 鈥濿ynegocjowa膰鈥

W 偶yciu zawodowym liczy si臋 r贸wnie偶 umiej臋tno艣膰 osi膮gania swoich cel贸w w drodze negocjacji. Tak膮 zdolno艣膰 mo偶na zaprezentowa膰 w tracie spotkania z rekruterem, gdy pojawia si臋 temat wysoko艣ci wynagrodzenia. Warto doskonali膰 j膮 r贸wnie偶 w p贸藕niejszym czasie, np. w trakcie omawiania warunk贸w kontraktu zawieranego z wa偶nym klientem. 聽

  • 鈥濿ywiera膰 wp艂yw鈥

Pracodawcy poszukuj膮 r贸wnie偶 kandydat贸w, kt贸rzy posiadaj膮 zdolno艣ci perswazyjne 鈥 niezb臋dne np. w procesach zwi膮zanych z zarz膮dzaniem zasobami ludzkimi. Wywieranie wp艂ywu na ludzi to kluczowa kompetencja np. w marketingu, public relations itd. 聽

  • 鈥濿zbudzi膰 entuzjazm鈥

Wa偶ne jest (szczeg贸lnie w pracy zespo艂owej), by pracownik z zapa艂em realizowa艂 swoje zadania i 鈥瀦ara偶a艂鈥 innych swoim entuzjazmem.

  • 鈥濺ozwi膮za膰 problem鈥

W 偶yciu zawodowym mog膮 pojawia膰 si臋 liczne komplikacje. Nawet doskonale zorganizowane przedsi臋wzi臋cia nie zawsze przebiegaj膮 zgodnie z planem. Dobry pracownik nie wycofuje si臋, do艣wiadczaj膮c trudno艣ci, ale stara si臋 stawia膰 im czo艂o i naprawia膰 to, co si臋 zepsu艂o. 聽

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia