Masz trudności z terminowym realizowaniem zadań? Pokonasz je, gdy nauczysz się zarządzać sobą w czasie. Kompetencje miękkie można zdobywać i rozwijać np. w trakcie szkoleń.
Jakie kompetencje są ważne w pracy?
Oczekiwania pracodawców związane są ze specyfiką pracy na danym stanowisku. Nauczyciel powinien posiadać nie tylko wiedzę z konkretnego zakresu. Ważne, by potrafił również ją przekazywać, np. dzięki komunikatywności. Od księgowego oczekuje się rzetelności i aktualizowania wiedzy. Punktualność, umiejętność współpracy i nawiązywania relacji – to inne cechy, które mają znaczenie dla zatrudniających.
5 cech „miękkich” ważnych dla pracodawcy. Sprawdź, czy je posiadasz!
Kompetencje miękkie i twarde – 8 zasad umieszczania ich w CV
Dlaczego warto uczyć się zarządzania czasem?
Umiejętność planowania pracy i optymalnego wykorzystywania czasu liczy się niemal w każdym zawodzie, a w szczególności w tych profesjach, gdzie duże znaczenie ma samodzielność. Rozwijaniu tych kompetencji służą szkolenia – dotowane z UE, finansowane przez pracodawcę itd. Korzyści, jakie płyną z uczestnictwa w takich przedsięwzięciach, to np.:
- Wzrost wydajności
Dzięki dobrej organizacji możesz wykonać znacznie szybciej zadania, które wcześniej zajmowały Ci np. 8 godzin. Ważne, by jakość Twojej pracy była wysoka. Podczas zajęć dowiesz się, co sprawia, że nie pracujesz wystarczająco wydajnie, jak wyeliminować te czynniki itd.
- Większa satysfakcja
Świadomość, że terminowo wywiązujesz się z obowiązków, przyczynia się do wzrostu poziomu zadowolenia z pracy. To z kolei korzystnie wpływa na zaangażowanie i motywację.
Jak zmotywować się do pracy? – 10 pomysłów
- Wyższe zarobki
Jeśli pracujesz efektywnie, wzrastają Twoje szanse na awans i podwyżkę. Wyzwania związane z objęciem nowego stanowiska sprzyjają rozwojowi i przyczyniają się do wzrostu zadowolenia z pracy.
Awans bez podwyżki – za i przeciw
- Niższy poziom stresu
Wykonywanie obowiązków w terminie obniża napięcie. Jeśli nie pracujesz do ostatniej chwili, masz czas na nanoszenie poprawek, a deadline nie wywołuje stresu.
4 sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy
- Opanowanie umiejętności planowania i realizowania celów
W trakcie szkoleń dotyczących zarządzania sobą w czasie uczysz się organizować swoją pracę – układać hierarchię zadań, selekcjonować informacje itd. Dowiadujesz się także, jak ustalać cele możliwe do osiągnięcia.
Jakie są Twoje cele zawodowe? Określ je!
- Możliwość podjęcia atrakcyjnej pracy
Jako osoba dobrze zorganizowana potrafisz łączyć różne rodzaje aktywności, np. pracę z podnoszeniem kwalifikacji (studia, kursy, szkolenia). Dzięki temu zwiększasz swoją atrakcyjność na rynku pracy i możesz liczyć na ciekawe oferty.
- Dobre relacje z przełożonymi i współpracownikami
Konsekwentne realizowanie celów, terminowość i wysoka wydajność – to czynniki sprawiające, że stajesz się osobą, na której można polegać i której można powierzać ważne, odpowiedzialne zadania. Docenia to szef i osoby, z którymi współpracujesz.