Ma艂ymi krokami do przodu, czyli jak poprawi膰 swoje samopoczucie w nowym roku

Kategoria
Kariera i rozw贸j

Autor wpisu
Pracuj.pl Ocena tre艣ci 5/5 (1)
Kategoria: Kariera i rozw贸j
Ocena tre艣ci 5/5 (1)

Praca nad sob膮 nigdy si臋 nie ko艅czy, ale to nie oznacza, 偶e musi by膰 obci膮偶eniem i przykrym obowi膮zkiem. Mo偶e dawa膰 satysfakcj臋, dlatego warto doskonali膰 charakter i d膮偶y膰 do realizacji plan贸w niezale偶nie od okoliczno艣ci. Rozpocz臋cie nowego roku to dobra okazja, 偶eby wprowadzi膰 w 偶ycie nowe zasady, dzi臋ki kt贸rym b臋dziesz nie tylko wydajniejszy, ale i szcz臋艣liwszy. 聽

Cz臋sto czujesz si臋 bezsilny? Twoja motywacja spada, bo masz zbyt wysokie wymagania wobec rzeczywisto艣ci? Masz poczucie, 偶e nie robisz tego, co by艣 chcia艂? Tw贸j los zale偶y w znacznej mierze od decyzji, kt贸re podejmujesz. Je艣li chcesz do艣wiadcza膰 spe艂nienia: 聽聽聽

1. Nie zmieniaj 艣wiata, zmieniaj siebie

Warto dba膰 o otoczenie i d膮偶y膰 do tego, by by艂o coraz lepsze. Proponuj zmiany, kt贸re usprawni膮 dzia艂anie firmy lub poprawi膮 atmosfer臋. Z drugiej strony, dobrze jest u艣wiadomi膰 sobie, 偶e wp艂ywanie na warunki zewn臋trzne nie ma wi臋kszego sensu, je艣li nie doskonalisz w艂asnego charakteru. Zacznij zmiany od siebie, a dopiero p贸藕niej oddzia艂uj na rzeczywisto艣膰.

2. Rozwijaj kompetencje

Planuj膮c zadania na nowy rok, warto uwzgl臋dni膰 aktywno艣ci sprzyjaj膮ce rozwojowi zawodowemu i osobistemu. W ksi膮偶ce 鈥濻i臋gaj po wi臋cej i r贸b karier臋 w zgodzie ze sob膮鈥 Malwina Faliszewska radzi:

Rozwijaj si臋, b膮d藕 otwarta na to, co nowe. Pr贸buj r贸偶nych rzeczy i wychod藕 ze swojej strefy komfortu. To zawsze daje ogromn膮 satysfakcj臋, je艣li zrobisz kolejny krok, szczeg贸lnie taki, kt贸rego bardzo si臋 ba艂a艣.

Obawiasz si臋 zmian? Dowiedz si臋, dlaczego warto wychodzi膰 ze strefy komfortu

3. B膮d藕 realist膮

Pokonywanie l臋k贸w i ogranicze艅 nie powinno by膰 uto偶samiane z brawur膮. Rozwa偶aj膮c zmiany, warto twardo st膮pa膰 po ziemi i realnie ocenia膰 swoje mo偶liwo艣ci. Wa偶ne, by cele by艂y ambitne, ale osi膮galne. Ustanawianie dalekosi臋偶nych plan贸w w efekcie mo偶e doprowadzi膰 do zniech臋cenia.

4. Id藕 do przodu ma艂ymi krokami

Reali艣ci mog膮 osi膮ga膰 spektakularne sukcesy, poniewa偶 nie licz膮 na 艂ut szcz臋艣cia, ale rozwa偶nie planuj膮 podejmowane dzia艂ania. Dostrzegaj膮 szerszy kontekst, a jednocze艣nie potrafi膮 skupia膰 si臋 na szczeg贸艂ach. Zdaniem Aleksandry Budzy艅skiej, kt贸ra uczy zarz膮dzania czasem, umiej臋tno艣膰 planowania pozornie ma艂o istotnych, przyziemnych czynno艣ci to klucz do powodzenia. W jednym ze swoich wyst膮pie艅 Budzy艅ska, znana tak偶e jako Pani Swojego Czasu, stwierdzi艂a:

Jeste艣my doskonali w wymy艣laniu tych wielkich plan贸w, ale jeste艣my beznadziejni w przek艂adaniu ich na ma艂e, male艅kie, trywialne kroki, kt贸re nas do tych plan贸w doprowadz膮. 聽聽

5. Zr贸b podsumowanie

Jak radzi swoim czytelnikom Malwina Faliszewska:

Zamiast robi膰 postanowienia noworoczne, kt贸re cz臋sto ko艅cz膮 si臋 niepowodzeniem, warto na koniec roku podsumowa膰 to, co osi膮gn臋艂a艣 i co Ci si臋 uda艂o.

Dobrze jest wzi膮膰 sobie t臋 wskaz贸wk臋 do serca. Nowy rok to czas, kt贸ry sprzyja snuciu plan贸w i wymy艣laniu postanowie艅, kt贸re trudno zrealizowa膰. Niemo偶no艣膰 wywi膮zania si臋 z obietnic z艂o偶onych samemu sobie bywa frustruj膮ca. Zdaniem autorki ksi膮偶ki 鈥濻i臋gaj po wi臋cej鈥︹ wi臋cej korzy艣ci przynosi podsumowywanie sukces贸w. Malwina Faliszewska proponuje proste rozwi膮zanie, kt贸re mo偶e poprawi膰 Twoje samopoczucie u progu nowego roku:聽

We藕 kalendarz i id膮c po kolei od stycznia, wpisuj na swoj膮 list臋 wydarzenia, momenty, sytuacje, z kt贸rych jeste艣 zadowolona.

6. Odrzu膰 skrajny perfekcjonizm

Zawsze mo偶na zrobi膰 co艣 lepiej i dok艂adniej. Osoba, kt贸ra za wszelk膮 cen臋 d膮偶y do doskona艂o艣ci, b臋dzie wiecznie niezadowolona i zm臋czona. Aby nie wpa艣膰 w pu艂apk臋 perfekcjonizmu, pozw贸l sobie na drobne niedoci膮gni臋cia. 聽

Czy pracoholik to pracownik idealny?

7. Buduj zdrowe poczucie w艂asnej warto艣ci

Doceniaj si臋 za najdrobniejsze sukcesy i ciesz si臋 nimi. To sprawi, 偶e b臋dziesz bardziej lubi膰 i ceni膰 siebie. Je艣li b臋dziesz mie膰 poczucie w艂asnej warto艣ci, komplementy innych os贸b stan膮 si臋 mi艂ym dodatkiem, ale nie b臋d膮 determinowa膰 Twojego samopoczucia.

8. B膮d藕 偶yczliwy

Zamiast przyjmowa膰 roszczeniow膮 postaw臋 i oczekiwa膰 pochwa艂 oraz wyraz贸w 偶yczliwo艣ci, b膮d藕 偶yczliwy i mi艂y dla ludzi. Bezinteresowna pomoc, zapytanie wsp贸艂pracownika o samopoczucie, a nawet zwyk艂y u艣miech 鈥 proste gesty potrafi膮 zdzia艂a膰 cuda. Szukaj punkt贸w wsp贸lnych, a nie tego, co r贸偶ni i mo偶e prowadzi膰 do konflikt贸w. Dobro膰 i wyrozumia艂o艣膰, kt贸re okazujesz innym ludziom, wywieraj膮 korzystny wp艂yw nie tylko na nich, ale i na Ciebie.

Kalkulator: oblicz, ile zarobisz 鈥瀗a r臋k臋鈥 i por贸wnaj zarobki w zale偶no艣ci od rodzaju umowy
Sprawd藕

Pizza 鈥 idealna nie tylko na wzrost produktywno艣ci, ale i na popraw臋 samopoczucia.

Oce艅 artyku艂


Narz臋dzia