Pracodawcy - podczas procesu rekrutacji - sprawdzają nie tylko posiadaną wiedzę, ale również umiejętności miękkie. W ich rozwoju mogą pomóc Ci książki. Sprawdź nasze propozycje ze świata literatury.
Jakie kompetencje miękkie warto rozwijać?
Wykonywanie obowiązków zawodowych wymaga posiadania umiejętności twardych, właściwych dla danej branży, i kompetencji miękkich, które np. ułatwią komunikację, wpłyną na relacje z zespołem i podniosą efektywność pracy. Umiejętności można zdobywać m.in. podczas szkoleń i warsztatów. Przydatne jest także czytanie książek. Korzystając z literatury, warto rozwijać:
- Umiejętność zarządzania czasem
Dobra organizacja to jedna z najważniejszych kompetencji miękkich każdego kandydata do pracy. Dzięki niej pracownik jest produktywny i realizuje zlecone projekty w odpowiednim terminie. Naukę gospodarowania czasem warto rozpocząć od przeczytania książki: 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? Autor – Kevin Kruse - wyjaśnia, jakie nawyki sprzyjają zwiększeniu efektywności. Skupia się m.in. na tym, co przyczyniło się do sukcesu wielu profesjonalistów.
E-book: Skuteczne zarządzanie czasem i budowanie relacji
- Kreatywność
Twórcze podejście do wykonywania obowiązków jest przydatne w każdej branży. Pomaga zarówno marketingowcom, jak i handlowcom. O kreatywność można zadbać, czytając wartościową literaturę. Jedną z najciekawszych i najskuteczniejszych pozycji jest Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie. Książka to nie tylko teoretyczne rozważania. Autorka – Agnieszka Biela - proponuje wiele ćwiczeń, których celem jest skuteczne pobudzenie mózgu.
- Samodyscyplina
Zdeterminowany, skoncentrowany i wydajny pracownik to prawdziwy skarb. Jak stać się osobą, która sukcesywnie dąży do postawionych sobie celów? Źródłem wartościowej wiedzy jest: Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny. Autor książki – Brian Tracy - wyjaśnia, w jaki sposób determinacja przekłada się na sukces – nie tylko ten dotyczący życia zawodowego, ale również prywatnego.
- Umiejętność pracy w zespole
Klarowne wyrażanie swoich myśli, słuchanie innych osób oraz udzielanie informacji – umiejętność pracy zespołowej warto pielęgnować na każdym etapie rozwoju zawodowego. Inspirację oraz skarbnicę wiedzy stanowi książka: Efektywna komunikacja w zespole (autor: Beata Rzepa). Zawarte w niej informacje pomagają w budowaniu relacji z członkami zespołu, przełożonymi, a także podwładnymi.
8 zawodów, w których praca zespołowa jest niezbędna
- Umiejętność radzenia sobie ze stresem
Rozpoczęcie pracy zazwyczaj jest stresującym wydarzeniem. Istotne jest, by napięcie nerwowe nie prowadziło do złego samopoczucia ani pogorszenia efektywności. Mózg odporny na stres (autor: Melanie Greenberg) to książka, która tłumaczy, jak kontrolować swoje reakcje na stres. Autorka pomaga czytelnikowi w zmianie sposobu myślenia. Wyjaśnia również, jakie nawyki mogą skutecznie obniżać poziom stresu.